Ik las al een tijdje mee op dit forum en nu maar eens besloten te registreren nu de plannen voor mijn webwinkel concreter worden.
De bedoeling is om per 1 januari volgend jaar mijn eigen bedrijf te starten en een webwinkel te beginnen. Vanaf 1 oktober begin ik met de formele voorbereidingen zoals alles opbouwen. In de tussentijd probeer ik mijzelf wel al zoveel mogelijk te informeren.
Wat ik ga verkopen is een nicheproduct die te maken heeft met een hobby (ik laat meer details nog even in het midden

De markt waar ik in ga opereren is internationaal en behelst Nederland, België, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Italië. Vooral Zwitserland is interessant qua BTW en verder is het transport een interessante uitdaging.
Voor de webshop ga ik Magento gebruiken. Voordelen zijn vind ik dat er veel add-ons verkrijgbaar zijn en hosting ook eenvoudig is. Open source is een voordeel, maar nog belangrijker is een grote speler (eBay) erachter, waardoor de reputatieschade bij bijvoorbeeld security leaks groot is en ik verwacht dat er daardoor minder kans is op problemen dan bij bijvoorbeeld OSCommerce.
Ik heb nog wel wat uitdagingen en vragen en daar ga ik jullie de komende tijd vast af en toe mee lastig vallen. In ieder geval leuk om op een forum met gelijkgezinden te zitten en alle kennis van hier op te slurpen

Met vriendelijke groet,
Dennis