Opmerkelijke grote bestelling

1
Goedenavond,

wat doen jullie met opmerkelijke grote bestellingen?
Hiermee bedoel ik zeker 10x je gemiddelde order, iets wat bijna niet voorkomt.

Voor mij gaat dan toch een alarm lichtje branden en voordat ik een klein vreugdedansje doe (is toch leuk zo een grote bestellingen) voer ik een aantal controles uit. Zo kun je denken aan postcodecheck, simpelweg googlen op deze naam en de betaling controleren.
Maar dit geeft je uiteindelijk nog geen definitief antwoord.

Ook is contact opnemen met de klant en simpelweg vragen naar deze opmerkelijke omvang een optie.
-------------------

Wat is jullie ervaring hiermee?
Hoe pakken jullie dit aan?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Opmerkelijke grote bestelling

2
Het ligt eraan hoe er betaald wordt. Indien het bedrag vooraf overgemaakt wordt en niet met een fraude gevoelig betaalmiddel (creditcard) dan zie ik geen reden voor argwaan.

Wij versturen zendingen boven een bepaalde waarde wel altijd verzekerd op.

Re: Opmerkelijke grote bestelling

3
Zolang ze maar betalen, toch? En wat is 10x je gemiddelde bestelling? Als de gemiddelde bestelling 2 flessen is, vind ik 20 niet veel. Is het gemiddelde 15, dan is 150 wel aan de hoge kant.

Het kan heel goed een relatiegeschenk zijn bijvoorbeeld. Ik heb afgelopen week 70 pakjes oranje vlaggetjes gekocht, dat is vast meer dan het gemiddelde, maar in deze tijd niet heel spannend.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Opmerkelijke grote bestelling

5
NOP Webdesign schreef:Dan kan ik je nog wel gekkere orders opnoemen. Wat dacht je van 700 vogelhuisjes in 1 order :p
Op zich niet vreemd toch, wanneer het als organisatie besteld wordt voor de vogelvereniging.

Re: Opmerkelijke grote bestelling

6
Grotere bestellingen zijn zeldzamer maar daarmee nog niet uitzonderlijk. Je hoeft je pas zorgen te maken wanneer de klant bijzondere voorwaarden stelt aan de betaling (bijvoorbeeld volledig achteraf betalen) of aan de levering (bijvoorbeeld pallets verschepen naar een land in het voormalig oostblok).
StoreCore.io

Re: Opmerkelijke grote bestelling

9
GoedeShampoo schreef:En wat als postcode/huisnummer niet kloppen?

Telefoonnummer van een ver land is (oostblok) ?

Er niks te vinden is op deze naam / adres combinatie?
Dan vraag je "vanwege onregelmatigheden in de opgegeven gegevens" pro forma om volledige betaling vooraf ... en hoor je er vervolgens meestal niets meer van.

Dit soort "bestellingen" hebben wij meerdere keren per maand. Vaak biedt de "koper" dan ook nog aan om het transport naar het buitenland zelf te regelen, omdat ze dat zogenaamd goedkoper kunnen regelen: of jij dus maar even de partij wilt klaarzetten, zodat ze de spullen kunnen komen ophalen.

Re: Opmerkelijke grote bestelling

10
Ja heb aangegeven dat de postcode en huisnummer in een reguliere check niet bleken te kloppen; en of ze dit konden bevestigen.
Nu krijg ik reactie met een ander huisnummer. Raar bij zo een grote bestelling om je te vergissen.

Bedrag is al volledig vooruit betaald, naar Nederland adres. Telefoonnummer is alleen uit oostblok.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Opmerkelijke grote bestelling

12
Als je het geld al op je eigen rekening hebt staan is er niks aan de hand :wink: .
Versturen met een verzekering voor de zekerheid.
Mocht de klant het retour wil sturen dit op eigen kosten van de klant laten doen.
En als het retour is gekomen dan alles goed nakijken en/of de inhoud (ook in de flessen) nog wel klopt, dan pas het geld terug storten.
ArtiDecor voor elk interieur.
Ambacht met stijl.

http://www.artidecor.com

Re: Opmerkelijke grote bestelling

17
Bij zo'n extreem grote opvallende order bellen wij altijd even met de klant, want het kan ook wel eens een foutje zijn. een nulletje te veel of gewoon niet zitten opletten. En ja, mensen betalen gewoon en letten erg slecht op.

Je zult maar 700 vogelhuisjes besteld krijgen, die je vervolgens weer moet inkopen want ik neem niet aan dat iemand 700 van die dingen kant en klaar in zijn magazijn heeft liggen. Je regelt vervolgens een vrachtwagen + transporteur, komt bij de klant aan en die weigert de bestelling want hij.zij had er eigenlijk maar 7 besteld. Daar sta je dan met 693 vogelhuisjes. Waar ga je die handel laten.

Nog iets als het een grotere bestelling is en het betreft een B2B deal dan zijn er hele andere regels van toepassing m.b.t. de koop op afstand daar kun je eventueel je voordeel mee doen met dit orders.

Re: Opmerkelijke grote bestelling

18
vince75 schreef:Nog iets als het een grotere bestelling is en het betreft een B2B deal dan zijn er hele andere regels van toepassing m.b.t. de koop op afstand daar kun je eventueel je voordeel mee doen met dit orders.
Ik vind dat altijd zo kinderachtig, wij sluiten bedrijven niet uit bij het herroepingsrecht. Onzin vind ik dat.

Re: Opmerkelijke grote bestelling

19
Bedrijven horen zich genoeg te hebben verdiept in de materie alvorens ze een aankoop via internet doen. Daarom vallen bedrijven niet onder de wet koop op afstand.

Bedrijven mogen bij ons wel retourneren maar de verzendkosten betaal ik niet retour.

Re: Opmerkelijke grote bestelling

20
frafra schreef:Bedrijven horen zich genoeg te hebben verdiept in de materie alvorens ze een aankoop via internet doen. Daarom vallen bedrijven niet onder de wet koop op afstand.
Wat win je er mee om het niet te accepteren? De verzendkosten kan ik nog inkomen trouwens. Maar voor al die bedrijven die het helemaal niet accepteren. Wat is je voordeel? Mensen maken zich allemaal druk over conversieverhogende dingen, ik denk dat dit er ook ééntje is die best belangrijk is.

Wij doen het wel, er wordt regelmatig naar gevraagd en tot op heden is het één keer voorgekomen.

Re: Opmerkelijke grote bestelling

21
Ik ken zelfs webwinkels die niet leveren aan bedrijven omdat ze bang zijn dat ze dan een concurrent aan spullen helpen. Maar dat helpt natuurlijk niet, want dan bestel je gewoon op eigen naam of laat je een familielid met een ander adres bestellen.
StoreCore.io

Re: Opmerkelijke grote bestelling

23
Ik sluit soms bedrijven wel uit voor herroepingsrecht. Als ik aan een gemeente 100 poepgrijpers verkoop, waarvan ik normaal minder dan 5 per maand verkoop. Dan sluit ik ze zeker uit voor herroepingsrecht. Ik koop dan immers speciaal voor hun dat aantal op dat moment in. Die wil ik niet terug. Dan doe ik er 2 jaar over om ze kwijt te raken...

Dat geldt zeker ook voor die 700 vogelhuisjes. Daar had ik nu nog mee gezeten.

Als het echter geen rare aantallen betreft stel ik geen afwijkende voorwaarden aan een ondernemer die iets inkoopt.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Opmerkelijke grote bestelling

24
NOP Webdesign schreef:Ik sluit soms bedrijven wel uit voor herroepingsrecht. Als ik aan een gemeente 100 poepgrijpers verkoop, waarvan ik normaal minder dan 5 per maand verkoop. Dan sluit ik ze zeker uit voor herroepingsrecht. Ik koop dan immers speciaal voor hun dat aantal op dat moment in. Die wil ik niet terug. Dan doe ik er 2 jaar over om ze kwijt te raken...

Dat geldt zeker ook voor die 700 vogelhuisjes. Daar had ik nu nog mee gezeten.

Als het echter geen rare aantallen betreft stel ik geen afwijkende voorwaarden aan een ondernemer die iets inkoopt.
Kijk dat bedoelde ik dus ook te zeggen. 1 poepgrijper retour, geen enkel probleem, bij 10 van die dingen zou ik mij ook nog geen zorgen maken, maar 100 van die ringen retour omdat diegene die besteld heeft even niet heeft zitten op te letten? Dan is het jammer.

Andersom heb je als ondernemer ook dit risico bij je groothandel, dus dat risico mag je best weerleggen naar je business klant.

Re: Opmerkelijke grote bestelling

26
Ward schreef:Ik ken zelfs webwinkels die niet leveren aan bedrijven omdat ze bang zijn dat ze dan een concurrent aan spullen helpen. Maar dat helpt natuurlijk niet, want dan bestel je gewoon op eigen naam of laat je een familielid met een ander adres bestellen.
Lijkt me beetje broodje aap verhaal.

Zelf al verkoop je aan een concurrent. Jij rekent jou prijs pakt jou marge.
De inkoopprijs van jou concurrent is jou verkoopprijs dus moet jou concurrent al duurder verkopen.

De enige reden om niet te verkopen is een product met schaarste, vraag groter dan aanbod. Maar ook dan kun je jou prijs verhogen en nog steeds je marge pakken.