Virus gericht op webshop eigenaren

1
Graag waarschuw ik jullie voor het volgende. Gisteren en vandaag heb ik een virus mail gehad specifiek gericht op webshop eigenaren. De mail is:
Beste meneer/mevrouw,

Enkele dagen geleden heb ik een orde geplaatst op uw webshop. Heb nog niks van jullie vernomen en vraag mij af waar mijn goed blijft.

Zie hieronder een kopie van de afschrift van de bank dat ik heb betaald. Graag zou ik mijn geld terug willen of alsnog mijn goed willen ontvangen.

Zie uw reactie tegemoet.

Scan.pdf

Met vriendelijke groet,

Sander van Steeg
Marketing Assistant Primera
Koeweistraat 14, 4181 CD Waardenburg
Telefoon: 0418 - 65 10 07
Email: sandervansteeg@primera.nl
Hierbij zit vervolgens een link naar een .bat bestand. Dus absoluut geen PDF. Open dat bestand absoluut niet. Dat is met zekerheid een virus.

Deze waarschuwing stuur ik jullie, omdat dit generiek lijkt. Dit is namelijk zeker geen klant van mij.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Virus gericht op webshop eigenaren

2
Goeie scam. Zoiets zou ik zomaar kunnen aanklikken. Vooral 's avonds laat zou ik zomaar over het hoofd zien dan het een bat bestandje is bedankt voor de waarschuwing

Open ''m is in Notepad (kan geen kwaad) en post eens hier ben wel benieuwd wat het zou moeten doen
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Virus gericht op webshop eigenaren

4
Interessant, nu had ik een tijdje niets meer gekregen. Echter vandaag een nieuwe variant. Namelijk:
Hello

I`m trying to buy something on Your website but it is impossible. I`m getting some error .Everything I try to put into my basket is gone when i go to the payment step.

I need to buy some stuff from Your webshop. I made a screenshot of my browser with error, and You can see it ,

screenshot1 , screenshot2

Regards,

Marc .

Marc Coleman - Study advisers
T: +31 (0)20 525 4139
E: studieadviseurs-feb@uva.nl
Deze is wel zo geloofwaardig, dat ik zelf de linkjes ook aanklikte. Echter gebruik ik Ubuntu en dat is me redding. De .pif is een binary executable en de .bat hoef ik denk ik niet uit te leggen.

Interessant dus...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.