Wie ben ik? En wie zijn jullie?

1
Geachte mede-winkeliers,

het leek mij leuk mij aan te melden op dit forum met iets wat wij allemaal wel gemeen hebben, ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Jos, een 22- jarige student van de universiteit Leiden en ik studeer momenteel af van bestuurskunde met economie. Zelf ben ik heel erg sportief en mijn nr. 1 sport is voetbal, ik kan tevens ook niet wachten op het wk binnenkort hehe. Daarnaast ben ik een enorm liefhebber van zon, zee en het strand. Dat is ook de reden waarom ik bijna ieder jaar naar Kroatië ga voor vakantie.

Samen met een vriend van mij( student van dezelfde opleiding) had ik een keer een goede discussie over de prijzen van tablets en laptops voor studenten wat wij nogal prijzig vonden. Hier kwamen wij met het idee om een eigen merk te beginnen om dit "gat" te dichten. Hieruit is onze website ontstaan: http://www.laptopia.net. Zelf zijn wij nu een paar maandjes bezig en hebben wij er nu al heel erg veel van geleerd, een zeer leerzame en leuke ervaring.

Ik hoop dat ik veel van jullie ervaring kan leren en het lijkt mij leuk kennis te maken met jullie.
Een mooi weekend gewenst!

Re: Wie ben ik? En wie zijn jullie?

2
Welkom op het forum. Ik vind de naam iets minder, want wat als Utopia niet meer is? Daar is dit van afgeleid. En ik zie zelfs dat er een .nl ervan is met soortgelijks?

Maar waar komt de "white label" vandaan? Wat is de garantie? Waarom is het zo goedkoop? En het ik weet niet maar ik heb hier laptops die 4 jaar terug wel duurder waren, maar de inhoud ook een stuk beter. En mis nog een tal specificaties zoals wat voor harde schijf erin zit.

Dus waarom is een student beter af met een mecco?

Verder succes uiteraard! En hoop dat je het wil uitleggen.

4
Zyra schreef:Maar waar komt de "white label" vandaan? Wat is de garantie? Waarom is het zo goedkoop? En het ik weet niet maar ik heb hier laptops die 4 jaar terug wel duurder waren, maar de inhoud ook een stuk beter.
Waarom ben jij altijd achterdochtig? Wij verkopen ook OEM hardware, en Guess what, dat is gewoon exact hetzelfde spul als bijvoorbeeld Eminent en Foscam verkopen. Het enige verschil is het logotje op de voorkant en de naam bij de software. De software is verder 100% hetzelfde.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ward schreef:
Zyra schreef:Ik vind de naam iets minder, want wat als Utopia niet meer is? Daar is dit van afgeleid.
De eigennaam Utopia bestaat al sinds 1516.
Dan nog het is een hype en veel webshops worden daar nu van afgeleid. Het is niet uniek.

6
henk-k schreef:
Zyra schreef:Maar waar komt de "white label" vandaan? Wat is de garantie? Waarom is het zo goedkoop? En het ik weet niet maar ik heb hier laptops die 4 jaar terug wel duurder waren, maar de inhoud ook een stuk beter.
Waarom ben jij altijd achterdochtig? Wij verkopen ook OEM hardware, en Guess what, dat is gewoon exact hetzelfde spul als bijvoorbeeld Eminent en Foscam verkopen. Het enige verschil is het logotje op de voorkant en de naam bij de software. De software is verder 100% hetzelfde.
Ha! Dat ben ik niet altijd, maar ken er ook die Chinezen spullen verkoopt. Tablets die de helft goedkoper zijn dan andere en ze zijn niet altijd goed. Waarom zou ik dit voor €400,- kopen met toch lage specs als ik beter kan krijgen? Ik heb het niet over de software, aangezien het Windows is, maar hardware.

Ik word bij de webshop niet overtuigd om daarvoor te gaan. En ik mis informatie over bijvoorbeeld de garantie. En wat als het stuk is? Komt er een monteur?

7
Ik vind de webshop mooi en het idee ook goed. Ik zou echter dit idee wel uniek positioneren. Start dus met een kleine uitleg waarom jullie prijzen goedkoop zijn. Bijvoorbeeld middels een mooie infographic. Dan weet ik direct jullie USP en snap ik waarom de prijzen goedkoper zijn.

Wat de naam betreft, niks mis mee. Dat iedereen bij Utopia direct aan het TV programma denkt, dat is jammer. Helemaal omdat het TV programma verwijst naar het boek Utopia waarin de ideale samenleving beschreven wordt. Wel een nadeel voor je naam is dat Utopia doet denken aan Utopie, wat een onmogelijke werkelijkheid is. Je zou dit wel mooi kunnen verwerken in de presentatie van je concept.

Mijn tip, presenteer jezelf niet als de zoveelste laptop webwinkel, maar presenteer jezelf als een uniek concept waarbij je ook de unieke eigenschappen benoemd. Voor veel leken is het niet bekend dat dezelfde hardware goedkoper is te krijgen zonder de merknamen. Let wel op, ik heb vroeger beamers verkocht van ook chinese oorsprong. Die werkten heel goed, totdat ze het na 2 jaar begaven. Regel dus wel goed de garantie. Het is al lang niet meer zo dat Chinees gelijk staat aan slecht (al onze spullen ook de A merken komen daar vandaan), maar de keuze van leverancier is wel moeilijk.

Kortom, mooie webwinkel, zorg voor een wat duidelijkere presentatie en dan heb je een mooi concept.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m