Feedback Ansichtshop.nl

1
Hallo,

Ik ben pas begonnen met mijn eigen webshop en daarom ben ik hier. Ik heb al een paar bestellingen gehad maar dat wil ik graag omhoog hebben.
Daarom ook mijn vraag of jullie even naar mijn shop zouden willen kijken. Alle tips en trucs zijn welkom!

De webshop is gericht op de verkoop van ansichtkaarten. Dit heeft te maken met een hobby die ik zelf ook doe, postcrossing.

Het gaat hierbij dus om enkelzijdige kaarten en met als een extra nog een paar wenskaarten.

Op dit moment maak ik reclame door middel van een banner op de website van postcrossing en op hun forum heb ik ook vermeld staan dat de webshop actief is. Via Marktplaats maak ik ook advertenties. We willen nog Google Merchant (Asdvert?) en Beslist (??) gebruiken om meer bezoekers te trekken. Maar voornamelijk ook om de verkoop te promoten.

We merken op dit moment nog veel "ups en downs". Een dag meer bezoekers dan de andere dag en de verkoop blijft nog flink achter.

Graag zou ik dan ook een objectieve kijk vanuit jullie kant willen hebben om te zien wat er anders kan en waar verbetering in zit. Alle tips en trucs zijn hierbij welkom.

De website waar het om gaat: http://www.ansichtshop.nl

Alvast bedankt!

Ingrid

Re: Feedback Ansichtshop.nl

2
Het eerste wat me opvalt, geen informatie bij de kaarten.
Gewoon bijv de maat? Dikte? XXL kaarten 40 centimeter?
Meer omschrijvingen maakt ook dat je meer gratis bezoekers kunt krijgen ;-)

Re: Feedback Ansichtshop.nl

4
Je hebt duidelijk tijd besteed om een aantal dingen goed voor elkaar te krijgen. Echter is er zeker wel ruimte tot verbetering.

Zelf ben ik geen held in layout en kleurencombinaties. Maar de kleur van de beoordelingen widget aan de rechterkant gaat naar mijn idee niet helemaal lekker samen met de achtergrond kleur. Ook zou ik zelf niet kiezen voor een zwarte bestelknop (is wel wat info over te vinden wat de kleur zwart bij mensen oproept.) Het logo lijkt ook weg te vallen in de achtergrond kleur (enveloppe?).

Je geeft aan dat de verkopen nog flink achter blijven. Wat is op dit moment je conversie? Lijkt mij dat je minimaal 1.5% conversie moet kunnen halen met hoe het er nu voorstaat (Advertentie op postcrossing etc). Zie dat je google analytics gebruikt, dus je conversie is vrij makkelijk uit te rekenen.

Het kan zijn dat, ondanks je kaarten voor postcrossing verkoopt, dit niet je juiste doelgroep is. Omdat je binnen die "poel" misschien veel (sterkere) concurrentie hebt? Misschien een idee om te adverteren via google (adwords of adsense). Hierdoor krijgen potentiële klanten je advertentie ook buiten postcrossing om te zien, op een veel breder scala aan websites.

Verder zie ik nog een aantal engelse woorden (Shopping cart, in de winkelwagen zelf quantity etc.)

Wat paulg aangeeft, kan ook helpen om beter vindbaar te worden. Ondanks dat je SEO urls gebruikt, valt het me op in de broncode dat er voor bijvoorbeeld de categorieën geen meta tag zoekwoorden zijn ingevuld in opencart. Zelf ben ik hier geen specialist in, maar je zal ongetwijfeld beter opgepikt worden door zoekmachines dan dat dat nu gebeurd.

Er staat in het bovenste menu "verlanglijstje" maar de producten zelf geven deze optie niet weer.

Het viel me op dat ik 100 kaarten van 1 kan bestellen zonder dat het systeem zegt dat ze niet op voorraad zijn. Pas bij het afrekenen geeft hij aan dat het gekozen aantal niet beschikbaar is. Vervolgens moest ik zelf maar gaan proberen welk aantal dan wel beschikbaar was. Is het een optie voor je om je voorraad status bij de kaarten te laten weergeven (om te zorgen dat mensen niet afhaken).
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!