Behoefte aan advies pakkettenleverancier?

1
Beste webshopeigenaren,

Momenteel werk ik bij een pakkettenleverancier. Hier heb ik veel plezier in en daarbij heb ik de laatste jaren veel kennis en ervaring opgedaan in de branche. Omdat ik dagelijks veel webshopeigenaren spreek die door de bomen het bos niet meer zien wil ik hier iets mee gaan doen. Ik zou graag een bedrijf willen beginnen waarbij ik webshops adviseer over hun pakkettenstroom en de keuze voor een leverancier. Voordat ik dit plan op ga zetten wil ik eerst bij jullie peilen of hier behoefte naar is? En zou je hier als bedrijf voor willen betalen? Ik hoor graag van jullie

Re: Behoefte aan advies pakkettenleverancier?

2
Nadeel voor jou is denk ik dat webwinkeliers doorgaans zichzelf goed kunnen redden op internet, en dan ook wel zelf kunnen uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Alle leveranciers hebben een website, en daar redden de meesten het denk ik wel mee.

Misschien zie ik het verkeerd. Wat kan jij toevoegen aan de reeds beschikbare informatie?

3
Bedankt voor je reactie! Er is op het internet inderdaad veel te vinden en daar zal je een heel eind mee kunnen komen. Maar veel informatie staat er ook niet op.Echter heb ik uit eigen ervaring een paar punten waardoor het vaak fout gaat.

- Veel eigenaren denken bij een leverancier vanuit de webshop en niet vanuit de klant. Ik schat zo'n 90%. Veel staren zich alleen blind op de prijs.
- Daarnaast hebben veel mensen niet veel kennis over mogelijkheden. Hier op het forum is de kennis al stukken hoger dan gemiddeld. En hier gaan ook nog veel vragen over de keuze van een leverancier.
- Waar ik de focus wil leggen is een goede analyse van de pakkettenstroom en hier gedegen advies in geven op strategisch niveau. Dus niet alleen kijken naar leverancier maar ook het interne proces. Daarnaast wil ik ook helpen in het offerte traject.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker voor je is.

4
Harpy schreef:Momenteel werk ik bij een pakkettenleverancier. […] Ik zou graag een bedrijf willen beginnen waarbij ik webshops adviseer over hun pakkettenstroom en de keuze voor een leverancier.
Wat is een "pakkettenleverancier"?

En kun je wel objectief adviseren over de keuze uit meerdere "pakkettenleveranciers" als je zelf bij één "pakkettenleverancier" werkt?

Nog even los van wat je werkgever daarvan vind of je non-concurrentiebeding zegt over concurrerende activiteiten...
StoreCore.io
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Een bedrijf dat pakketten van a naar b brengt met de daarbij horende dienstverlening.

Om onafhankelijk te zijn moet ik inderdaad mijn baan opzeggen. Ik wil eerlijk advies kunnen geven en dat ook uitstralen. Maar eerst wil ik wat bevindingen uit de markt hebben. Zijn er mensen toe bereid om hier een expert voor in te zetten?