[fairtradez.nl] Eerlijke opbouwende feedback en tips

1
Hallo Forumleden.

Ik ben recent gestart met een webwinkel, een seoshop, zal volgens vele geen goede optie zijn, maar in mijn geval de beste. Ik wil gaan proberen of een webwinkel iets is voor mij en omdat ik zelf geen verstand heb van HTML en CSS heb ik hiervoor gekozen. Ik kom niet uit deze wereld dus moet nog veel leren. Ik wil jullie graag vragen om eerlijke feedback, zodat ik dat mee kan nemen en eventueel aanpassingen kan doen.
Zelf kijk je er toch anders na en zie je zaken niet objectief.
Ik zie reacties en tips graag tegemoet.

Gr Marjolein v Bladel
http://www.fairtradez.nl

Re: Eerlijke opbouwende feedback en tips

2
Ziet er op het eerste oog prima uit! Ondanks dat ik weinig tot geen kennis heb van seoshop zal ik toch proberen wat feedback te geven.

Vallen me een paar (heel) kleine dingetjes op.

- De rij met groene vinkjes is wat raar qua opmaak. Laatste vinkje staat hoger? De 2e regel staat wat willekeurig geplaatst evenals dat de formaat van het lettertype lijkt te wisselen.

- Herkenbare seoshop layout (heb deze bijna altijd voorbij zien komen bij seoshops). Waarbij ik de prijs vaak vrij ver over het product vind vallen. (is meer een smaak ding, het krantje van supermarkt poiesz heeft dit ook gewoon).

- De kleur van de prijs laat je producten er niet echt uitspringen, maakt het geheel voor mij wat dof.

- Leuke banners! (niet compleet 1 style maar de meeste vind ik wel een sfeertje neer zetten)

- Vind het kleur gebruik niet heel bijzonder (maar ben hier zelf ook geen held in).

Zijn vast nog wel wat kleine puntjes te vinden, maar het ziet er over het algemeen heel goed uit! Verder niet gekeken naar de teksten die je gebruikt of echt inhoudelijk naar je producten gekeken.

Re: Eerlijke opbouwende feedback en tips

3
Inderdaad een leuke en overzichtelijke site. Maar er zijn nog wel een aantal puntjes die mij opvallen.

- Op de homepage mis ik een call-to-action (deze kun je bijvoorbeeld in de slider verwerken).
- De slider zou ik persoonlijk niet zo automatisch door laten lopen, dit wordt vaak als niet prettig ervaren. Ik zou eerder goed duidelijk maken dat mensen de slider kunnen navigeren en dat ze deze zelf door kunnen lopen.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!