Romano stelt zichzelf voor

1
Ook ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Romano Sandee, ik ben 26 jaar jong en ik heb sinds zes jaar een eigen massagepraktijk aan huis (met name klachtgerichte behandelingen vanuit sportmassage). Daarnaast ben ik me gaande weg steeds meer gaan verdiepen in aromatherapie en de mogelijkheden van verlichten van klachten hierin alsmede inspelen in de geurbeleving van de klant. Hieruit is het steeds meer bij mij gaan kriebelen, mede omdat ik goed ben in het componeren van geuren (etherische oliën) dat ik het naar mijn eigen hand wilde zetten en dus een eigen lijn te beginnen. Na goed zoeken heb ik een partner/leverancier gevonden die enerzijds mij de etherische oliën op mijn eigen label kan bieden en anderzijds mij de basisproducten als half-fabrikaat kan leveren waar ik dus enkel alleen mijn mooiste composities hoef bij te voegen. Sinds oktober 2013 ben ik dan ook over gegaan naar mijn eigen label met gebruik van etherische oliën en basisproducten. Sinds december 2013 heb ik ook aansluiting bij GS1 Nederland waarbij ik barcodes kan maken op mijn producten.

In de hoofdlijn heb ik zes geuren die in elke productgroep weer terugkomt waardoor er een hele lijn ontstaat. Ik heb deze dan in mijn webshop uitgezet en verkoop ook al via Bol.com. In de toekomst wil ik nog verder uitbreiden door mijn producten ook in andere webshops te verkopen of via de retail in fysieke winkels. Op dit moment ben ik nog vooral bezig met het finetunen van het uiterlijk van het product, dus full-colour labels in plaats van zoals ik begonnen ben met geprinte labels op de flesjes. Daarvoor is nu de lijnen voor de dag- en nachtcrèmes en bodylotions klaar. Verder word op dit moment de badoliën en bad- en doucheschuim gedrukt en zullen tenslotte omstreeks juli/augustus de massageoliën nog gerestyled worden.

Ik ben hier vooral lid geworden omdat er veel dingen anders zijn dan bij een massagepraktijk, o.a. heb ik al gelezen over de verzendingen naar het buitenland en ben ik vooral benieuwd naar zaken zoals retailers vinden en de doelgroep verder verbreden.

Mochten er nog vragen zijn, lees ik die graag.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Romano stelt zichzelf voor

3
Het vergt zeker de nodige inspanningen je merk te branden. Ik doe het onder andere via beautybloggers. Ik ga overigens daarin niet voor advertorials. Ik vind persoonlijk de prijs daarvan te hoog en over het algemeen zijn er geen directe sales van (ik heb het in elk geval nog niet meegemaakt).

Gelukkig zijn de reacties erg positief, dat is altijd maar afwachten bij een product en tja, soms spreekt een geurcompositie iemand ook niet aan...
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

9
Dank je, PeterPastoor!

Het zal niet heel makkelijk zijn, er zijn geen giga budgetten om zoals een A-merk push-strategie toe te passen via radio of TV. Het zal dus in kleinere stapjes gaan en daarbij de markt qua merken al aardig verzadigd is, zie ik nog wel mogelijkheden. Met name binnen de bodylotions en dag- en nachtcrèmes zie ik de nodige mogelijkheden omdat hier door veel mensen gebruik van word gemaakt.

Waar ik mij sterk mee onderscheid zijn dat ik mijn producten op geur zijn gemaakt met etherische oliën en geen geuroliën. Ik componeer ook elke etherische aromacompositie zelf waardoor er een geurbeleving of doelstelling vanuit de aromatherapie kan worden gemaakt. Tenslotte onderscheid ik me doordat klanten een eigen compositie kunnen laten maken, waarbij ik aan de hand van een vragenlijst op basis van gedrag en/of doelstelling een compositie maak en praktisch aan elke basisstof kan toevoegen. Ik zet me ook via mijn eigen webwinkel in op dat mijn merk/mijn producten vooral een persoonlijke band kent met de koper/gebruiker van het product.

Door het geheel zie ik dan ook mogelijkheden, daarnaast ben ik -vind ik dan- erg goed in het componeren van geuren. Ik heb bij persoonlijke/maatwerk projecten nog nooit een product moeten opnieuw componeren voor een klant, omdat ze altijd tevreden zijn met het eindresultaat.

11
Dank voor je tip.

Ik heb ook gekeken al bij de huishoudbeurs, maar qua tarieven zitten ze momenteel nog te ver boven mijn budget. Ik sta al wel op bv.;

- Ladies nights
- Paranormaal/wellnessbeursjes
- Soms een markt

12
Ja, natuurlijk moet je het geld wel hebben. Ik ken echter veel partijen die er elk jaar weer staan. Dus dan verkopen ze daar dus toch genoeg. En met beursen is afdingen vaak mogelijk. Dus mocht je het budget tzt hebben, bied dan eens de helft voor een plaats. Zeker wanneer de beursdatum nadert en er is nog beursvloer over, dan is dat goed mogelijk. Wel heb je dan de laatste keuze qua plek.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m