Internationaal verzenden als cadeau

1
Beste forum leden,

Graag wil ik met mijn webshop beginnen om cadeauverpakkingen aan te bieden. Bij verschillende bestellingen merk ik dat de billing en shipping adres verschillen en mensen vragen soms of een zelf geschreven tekst toegevoegd kan worden aan de order. Ik verstuur voornamelijk Nederlandse voedselproducten wereldwijd. De meeste bestellingen bestaan uit tien of meer verschillende artikelen.

Hoe denken jullie dat ik het beste producten als cadeau kan verzenden? De meeste dozen zijn vrij groot (500x330x350mm). Elk product individueel inpakken kan... maar er zijn ook veel mensen die hetzelfde product 10 of 20 keer bestellen. Elk product dan individueel inpakken lijkt mij niet bijzonder leuk voor de ontvanger.

De gehele doos inpakken is een mogelijkheid. Echter ben ik bang dat deze verpakking beschadigd raakt tijdens de verzending.

Qua verkoop aantallen zit ik nog niet op genoeg volume om verschillende maten dozen met eigen opdruk te bestellen.

Als jullie tips hebben hoor ik het graag!

Re: Internationaal verzenden als cadeau

2
Waarom laat je de keuze niet over aan de kopers: per stuk in cadeaupapier óf in één geschenkverpakking. Voor sinterklaas en kerst zullen meer kopers per stuk verpakte cadeautjes bestellen dan gedurende de rest van het jaar, vermoed ik.

Een geschenkverpakking zou ik inderdaad bij wereldwijde zendingen niet onbeschermd opsturen, want die loopt krassen en deuken op, krijgt onderweg allerlei scheef geplakte stickers en wordt her en der bestempeld. Doe er een goedkopere omdoos omheen of stevig pakpapier als de geschenkverpakking zelf al stevig genoeg is.
StoreCore.io

3
Ward schreef:Waarom laat je de keuze niet over aan de kopers: per stuk in cadeaupapier óf in één geschenkverpakking. Voor sinterklaas en kerst zullen meer kopers per stuk verpakte cadeautjes bestellen dan gedurende de rest van het jaar, vermoed ik.

Een geschenkverpakking zou ik inderdaad bij wereldwijde zendingen niet onbeschermd opsturen, want die loopt krassen en deuken op, krijgt onderweg allerlei scheef geplakte stickers en wordt her en der bestempeld. Doe er een goedkopere omdoos omheen of stevig pakpapier als de geschenkverpakking zelf al stevig genoeg is.
Hoi Ward, bedankt voor je reactie!

Interessant idee ja, om de klant te laten kiezen.
Wat denk je van de doos inpakken in cadeaupapier, en daaromheen nog een laag 'bruin inpakpapier'?

4
Dat kan, maar dan zou ik er eens mee experimenteren: wat gebeurt er met het cadeaupapier als je het pakpapier er enigszins hardhandig afscheurt?

Meer in het algemeen is dat overigens wel aan te raden: stuur wat pakketten naar jezelf en vrienden of familie om te kijken hoe ze aankomen. Als klanten bijbetalen voor een cadeauservice, moeten ze wel waar voor hun geld krijgen.
StoreCore.io
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!