Even voorstellen

1
Hallo ik ben nieuw op het forum,
Met als doel zo veel mogelijk kennis op te bouwen om mijn webwinkel optimaal te laten draaien,

Ik ben Brian 24 jaar en ben online met mijn webwinkel http://www.vespastuurslot.nl
Met deze webwinkel ben ik dagelijks bezig hem te optimaliseren.

Via webwinkelforum zal ik een hoop informatie lezen en toepassen in de praktijk,
Veel boeken lezen en uiteindelijk leren van de praktijk met vallen en opstaan. :D

Gr Brian

Re: Even voorstellen

2
Dag Brain,

Val meteen met de deur in huis.
Wat me als eerste opviel was het design. Geen echt te noemen logo, en de houten achtergrond geven niet echt een scooter gevoel. Ik zelf (mede omdat ik webdesign doe) koop niet bij shops die geen professionaliteit uitstralen. Waarom? De kennismaking met shop en klant verloopt via het eerste bezoek. Als ik bij dat eerste bezoek en die eerste indruk niet wordt gemotiveerd om te gaan browsen door je shop, zal ik zeker niet kopen.

Ik kom op je shop terecht en het eerste wat ik zie is een laptekst. Dit is voor je zoekmachine vriendelijkheid natuurlijk goed, maar mensen zijn in een webshop opzoek naar producten, dus ik zou in plaats van informatie, producten boven de vouw zetten en de informatie eronder.

Verder zie ik een linker sidebar die helemaal leeg is, dit is zonde en oogt niet mooi. Hier kan je bijvoorbeeld call to actions plaatsen, nieuwe producten of vaak bestelde producten. Je kan er aanbiedingen neerzetten, een eventuele verwijzing naar je social media paginas. (weet niet of je deze gebruikt, maar actief gebruik raad ik zeker aan, ik vind het altijd fijn als een bedrijf laat zien dat het leeft en beweegt, met lege sociale media pagina's heb ik het gevoel dat ze klanten verwachten zonder een omgeving voor ze te creëren en dus moeite te doen om hun klanten te bereiken.

Wanneer ik klik op je social media icons, ga ik in het zelfde venster daar naar toe, ik verlaat dus je shop! Dat is niet wat je wilt, je hebt liever iemand in je shop dan op je social media pagina. Openen in een nieuw venster en je hebt een persoon op je webshop en op je social media!

Tips:

- pas je design aan aan de branche waarin je zit. Kijk naar hoe je concurrenten zich presenteren en haal hier inspiratie uit
- Plaats op de homepage content die mensen aanzet om te gaan browsen, creeer navigatiepaden. (een homepage is een portaal naar de rest van je site, als dat leeg is zal de rest van je site niet gezien worden)
- Gebruik foto's en een slider bijvoorbeeld; laat daar aanbiedingen voorbij komen
- Het feit dat je geen verzendkosten rekent is een manier om je te onderscheiden, nu lijkt dit het enige te zijn waarmee je je onderscheid en veel mensen vinden het niet erg om verzendkosten te betalen als de webshop vertrouwen en kwaliteit uitstraalt. Zorg dat je een USP hebt en deze duidelijk communiceert.
- Bovenin staat Vespa stuurslot, dit zegt heel weinig over je webshop. Maak dit aansprekender want dit zien mensen in Google.
- Als mensen tijdens het browsen herinnert worden aan de voordelen van bestellen bij jou, dan kan dit het duwtje in de rug zijn. Die punten die je boven in je header hebt zou ik dus een mooiere plaats geven en op meerdere pagina's plaatsen.

Je grootste verbeterpunt lijkt me op dit moment het design & content.

Hopelijk heb je er wat aan, succes!
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl