Even voorstellen, beter laat dan nooit

1
Vorig jaar startte ik een webshop met als eerste doel de producten die hier en daar goedkoop inkocht weer te kunnen verkopen. Na een eerste evaluatie besloten hier een aparte BV voor op te richten, ivm aansprakelijkheid en eventuele verkoopbaarheid van de shop en de naam in de toekomst.

De eerste maanden richtte de shop zich op Nederland en mn verbazing was dan ook groot toen er een bestelling uit Belgie binnenkwam. Later volge bestellingen uit Frankrijk, Oostenrijk en Duitsland...bizar gaaf!

Mijn doel is eenvoudig: In de 5 jaren na opstart een merknaam en bijbehorende concept in de markt zetten: Producten aanbieden tegen de allerlaagste prijzen die we op het web kunnen vinden. De webshop heeft dan ook de passende naam LagePrijzenWinkel (ook in het duits en frans vertaald).

Al snel kwam ik tot de conclusie dat het nazoeken van alle prijsinformatie te tijdrovend is en daarom ontwikkelde ik het platform InsiderTrader. Dat platform scant de hele dag door alle webshops die hetzelfde aanbieden als mijn shop. (op basis van de producten (EAN code) die ik in mn shop heb staan). Het toevoegen van een concurrent crawl kost minder dan 10 minuten.

--

In de eerste maanden concurreerde ik nog niet met de fysieke bouwmarkten; inmiddels concurreer ik met alles waarmee te concurreren valt. Ook met de Action valt nog te concurreren. (Hun schaalgrootte is hun kracht en tevens hun zwakte)

--

De shop draait vanaf het begin op Prestashop maar gezien de techische problemen die daar nog inzitten, en mijn gebrekkige PHP kennis maakt dat ik nu richting NopCommerce aan het denken ben.

Het afgelopen jaar heb ik ontzettend veel geleerd door mijn webshop en ik hoop dat ik wat van die opgedane kennis en kunde hier op dit forum kan delen.

De online markt bedraagt inmiddels zo'n 20%, met de vergrijzing zal de online markt de offline markt binnen 15 jaar ingehaald hebben. Investeren dus!

Stefan van der Horst
LagePrijzenWinkel.nl

Re: Even voorstellen, beter laat dan nooit

2
Welkom. Normaal wil ik hier geen reclame maken, maar omdat je zelf InsideTrader aanhaalt zou ik je ook graag willen wijzen op http://www.pricemotion.nl. InsideTrader ken ik zelf niet en kon ik niet direct via Google vinden. Heb je daar nog wat informatie van? Scant deze de concurrentie geheel automatisch, of moet je daar echt zelf concurrenten aanwijzen? In dat geval moet je namelijk wel goed weten wie je concurrent is.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m