Re: feedback gevraagd

2
Goedemorgen,

Heb een aantal verbeterpunten:
- Gebruik een goed kleurprofiel, je gebruikt nu te veel en te knallende kleuren.
Kijk bijvoorbeeld hier: https://kuler.adobe.com/nl/.
- Je logo ziet eruit alsof het een gratis te downloaden logo is, niet erg, maar niet professioneel.
- "webshop voor jong en oud" is je slogan, ik zou iets specifieker zijn.
- Probeer je te verplaatsen in de bezoeker, wat wil je weten als je op een webshop zit? Ik zou willen weten waarom ik bij jou moet bestellen en niet bij je buurman.
- Kijk eens naar wat modernere lettertypes, als ik bij "over ons" kijk, val ik direct terug naar 1992.

Verder leuke producten, qua lay-out kan het echter stukken beter! Succes!

Re: feedback gevraagd

4
bij de URL naam had ik het idee dat ik hier iets van spullen voor m'n huis(decoratie) en tuin(verlichting?) zou tegenkomen ..
Dan zie ik bij binnenkomst weer die vreselijke stiekjes en ben ik persoonlijk al klaar. Daar kwam ik niet voor dus tot ziens .. hoeveel % van je bezoekers vertoont ook dit gedrag?

De kleuren krijg ik koppijn van trouwens, iets aan doen.

Je assortiment vliegt van links naar rechts. Wat wil je nou eigenlijk? Als ik bv een toetsenbord wil ga ik wel naar 10.000 shops zoeken die er al zijn voor pc spullen.
Hou focus; kies een specialisme; wordt hier enorm goed in en straal dat uit.

Alles een klein beetje doen is aan het einde niets gedaan.

Spijt me om te zeggen maar je mist momenteel teveel.
-levertijden
-keurmerk
-garantie
-klantreviews
-enz.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: feedback gevraagd

5
aan Jan Speelgoedboer

Wat de productinhoud betreft, het is de bedoeling om een complete webshop aan te bieden, buiten voeding en kleding daarom de keuze van de naam huisentuin ,alles voor huis en tuin.
We breiden de producten geleidelijk aan uit.

Toch van harte bedankt voor de feedback, sommige zaken zal ik zeker bekijken, vandaar ook mijn vraag naar jullie toe voor de feedback.

Re: [huisentuinonline.be] feedback gevraagd

6
Ik vind de naam van de webshop goed gekozen.. Alleen dan kom ik op de website, eerst overspoeld door allerlei kleuren 3/4 verschillende kleuren blauw, komt nog wat groen tussendoor. Het menu aan de linkerkant heeft weer een hele andere kleur grijs.. Zorg voor structuur, dus gebruik 2/3 kleuren en niet te fel.

Je begeeft je nu in heel veel branches, probeer juist uit te blinken in één branche. Wanneer dit lukt kun je vervolgens altijd nog beginnen aan een nieuwe website voor een andere branche.
http://www.101bhv.nl samenwerken aan veiligheid

Re: feedback gevraagd

7
Jan Speelgoedboer schreef:bij de URL naam had ik het idee dat ik hier iets van spullen voor m'n huis(decoratie) en tuin(verlichting?) zou tegenkomen ..
Dan zie ik bij binnenkomst weer die vreselijke stiekjes en ben ik persoonlijk al klaar.
Ik had precies hetzelfde gevoel. Je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen die dingen leuk vind, zlefs niet als je ze gratis krijgt. Om ze dan zo prominent in beeld te zetten...daarmee zet je een bepaalde eerste indruk neer
Jan Speelgoedboer schreef: Je assortiment vliegt van links naar rechts. Wat wil je nou eigenlijk? Als ik bv een toetsenbord wil ga ik wel naar 10.000 shops zoeken die er al zijn voor pc spullen.
En dat was precies mijn tweede indruk. Zoveel verschillende artikelen. Dat kan alleen maar als je een online warenhuis met veel kapitaal bent zoals Wehkamp. Als kleinere webwinkelier kun je tegenwoordig denk ik alleen maar overleven als je een goede niche weet te vinden, of als je iets op een significant betere manier kunt doen dan je concurrenten.

Nu zie ik zeker 4-5 webwinkels in 1. En het lijkt me buitengewoon lastig om op elk van die onderdelen het beter te doen dan een specialistische sites, die er overigens op al die gebieden meer dan genoeg zijn. Synergie voordeel zie ik ook niet zo: de kans dat ik naast een stofzuiger ook nog even snel een speelgoed tractor voor de kinderen in mijn winkelmandje gooi, is niet zo groot.

Ik denk dat je het jezelf nu echt lastig maakt.

Hebben jullie die artikelen allemaal op voorraad? Ik vind niets over levertijd op de site. Veel artikelen zijn namelijk ook nog erg groot. Je haalt je dus nogal een logistiek proces op de hals. Of is het dropshipping?
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: [huisentuinonline.be] feedback gevraagd

8
Iedereen ondertussen bedankt voor de feedback.

Ik zal eens kijken voor de kleuren
alsook meer uitleg over de levertijden enz..

Wat de producten betreft: ik denk dat Belgie hierin verschillend is dan in Nederland.
In Nederland kan je voor ieder product een webshop vinden, in Belgie zijn het meer grotere aanbieders.
Ik werk inderdaad ook met dropship.
Ik zal er misschien op moeten terug komen en dan zal ik mss mijn shop moeten splitsen in verschillende shops maar voorlopig spits ik me op alle producten,
Mijn bedoeling is een klein warenhuisje online te worden.

Re: [huisentuinonline.be] feedback gevraagd

12
Ward schreef:Je assortiment is identiek aan dat van bijvoorbeeld http://www.webwinkelgigant.com/. Het grote verschil is dat webwinkelgigant (a) het identieke assortiment aantrekkelijker brengt en (b) structureel goedkoper is. Consumenten en Googlebot merken dergelijke verschillen ook snel op.
aan Ward, bedankt voor de feedback inderdaad een deel van ons assortiment is dezelfde als webwinkelgigant. Maar we hebben nog een pak meer artikelen zoals het buitenspeelgoed en de tuinmeubelen.
De prijs is niet hoger bij ons want onze verzendingskosten liggen lager.
Er zijn wel dingen bv klantendienst en mss de grotere afbeeldingen die me wel aanspreken
Bedankt voor de tip!