Feedback Opvoedproducten.nl

1
Beste leden,

Wij zijn nieuw hier op het forum en hebben al enorm veel opgestoken van diverse onderwerpen die op dit forum te vinden zijn.

Nu is het zo dat wij ook graag onze webshop hier ter feedback aan willen bieden :wink:
http://www.opvoedproducten.nl

We bestaan sinds 2011 en door de jaren heen al veel opgestoken/verbeterd/aangepast.
Uiteraard willen we het blijven verbeteren en zorgen voor een nog betere ervaring voor de klanten en onszelf.

Onze conversieratio binnen analytics ligt van 01-01-2014 tot nu op 1.57%. Alles loopt verder goed, alleen krijg je vaak van klanten niet echt feedback te horen. Ze besluiten te bestellen bij je, of niet.

Dus we zijn benieuwd naar de feedback van de veel ervaren webshop ondernemers hier op dit forum.

Alvast bedankt voor je reacties en feedback die we krijgen! we doen namelijk ons uiterste best om onze webshop te verbeteren.
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.

Re: Feedback Opvoedproducten.nl

2
Ik zou de logos boven klikbaar maken voor meer informatie.
Favicon toevoegen aan de site.
Verzendkosten duidelijk vermelden

Site is wel lekker snel!
Als ik een product toevoeg had ik in eerste instantie niet eens door dat die in de winkelwagen zat.. Weet niet of meer mensen hier problemen mee hebben en vervolgens weggaan?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

3
Bedankt voor je reactie als eerste.

Ik heb nog wel een paar opmerkingen op je feedback.

Wat voor meerwaarde zie je in een Favicon? ik had er eigenlijk nog nooit op gelet.

Wat bedoel je precies met de verzendkosten. Deze worden in de winkelwagen toch direct vermeld? de verzendkosten verschillen namelijk ook per product, dus we kunnen geen vaste verzendkosten ergens vermelden.

Over de opmerking van het bestellen ben ik het zeker met je eens.. je ziet inderdaad niet heel duidelijk dat er iets in de winkelwagen geplaatst wordt. Het is ons ooit eerder opgevallen, alleen op de een of andere manier nooit wat mee gedaan. Dit gaan we even oppakken hier.

4
Een favicon ziet er weer wat professioneler uit. Helpt ook voor je herkenbaarheid.
Zie vooral geen reden om het niet te doen..

Verzendkosten wil ik graag direct weten, voordat ik later voor verrassingen kom. Je ziet het inderdaad als je product in winkelmandje ligt etc, maar het is fijn om van tevoren dit te weten.. Hoeveel verschillen die verzendkosten dan? Kun je niet 1 prijs hanteren? Variabele verzendkosten kan ontzettend verwarrend zijn voor de klant.

Als je tijd hebt zou ik je willen vragen om ook even een kijkje te nemen naar onze webshop en feedback te geven:). Ben het met je eens dat je na verloop van tijd sommige dingen niet meer ziet of vergeet. Een feedbackgroep zou iets leuks zijn hiervoor. Want vaak is het eenrichting verkeerd met feedback geven.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Als moeder van een zoon, die sinds 5 jaar diabetes type 1 heeft, vind ik het pijnlijk om een boek over diabetes onder de rubriek autisme te zien staan.

Diabetes verdient best een apart rubriekje, omdat het een ziekte is die enorm toeneemt. Het is echter geen autisme!

Ook mis ik boeken over dysfasie, dyslexie en pesten.

Heb je een opvoedtip van de maand zorg dan dat er iedere maand een andere tip opstaat. Het is misschien wel leuk om een koper een stukje over een kind te laten schrijven en dat maandelijks te belonen met een cadeaubon, die te besteden is bij opvoedproducten.nl

Verzendkosten zijn inderdaad belangrijk.

6
Mmm, onder het kopje autisme kom ik naast het boek over diabetes ook de titels Dyscalculie (dat is zeg maar dyslectie maar dan met rekenen) tegen en de titel 'Weet jij wat het is om anders te zijn?' en dat gaat dan over kinderen met een handicap.

Zet dat dan onder 'diversen' of zo, maar je kan dat toch niet gewoon maar ergens bij gooien?

Als ik dan in de rubriek 'ADHD' kijk, kom ik opnieuw de boeken over dyscalculie, diabetes en anders zijn tegen. Van de vier boeken is er maar eentje die over ADHD gaat.

Als ik de site verder bekijk, vind ik dat de producten wel in veel verschillende categorieën terugkomen. Een aantal dingen staan wel in zeven, acht verschillende categorieën. Dat vind ik erg storend. Ik zou ze plaatsen in de categorie waar ze het meeste bij passen, hoogstens bij twijfel nog in een andere categorie. En zeker niet in een categorie waar ze niet in passen, dus de boeken die niet over autisme gaan uit die categorie halen, de boeken die niet over ADHD gaan, eruit halen.

7
We gaan even kijken naar al onze boeken. We merken ook dat deze markt voor ons klein is, en deze gaan dus zo goed als zeker ook uit onze collectie.

Voor de verzendkosten hebben we wel een vraag, hoe lossen jullie dit op. want voor sommige producten is het niet relevant om veel verzendkosten te vragen en voor anderen is het vaak weer te weinig. Ook willen we niet alle verzendkosten verrekenen in onze producten, want als de consument dan meerdere producten besteld dan er dan hoge kosten ontstaan door verzendkosten die berekend zijn in de producten. Hoe gaan jullie hier mee om?

De categorieën gaan we zeker even nalopen en proberen wat overzichtelijker te maken door producten inderdaad alleen bij de echt nodige categorie te plaatsen. Mochten jullie verder nog ideeen hierover hebben dan horen wij dit ook graag.

8
ivootjuh schreef:Voor de verzendkosten hebben we wel een vraag, hoe lossen jullie dit op. want voor sommige producten is het niet relevant om veel verzendkosten te vragen en voor anderen is het vaak weer te weinig. Ook willen we niet alle verzendkosten verrekenen in onze producten, want als de consument dan meerdere producten besteld dan er dan hoge kosten ontstaan door verzendkosten die berekend zijn in de producten. Hoe gaan jullie hier mee om?
De verzendkosten gedeeltelijk verdisconteren in de verkoopprijs en daarnaast gratis verzending vanaf een bepaald totaalbedrag aanbieden.

Er schort echter nog een en ander aan je positionering. We zitten bijvoorbeeld midden in de "back to school"-periode, maar daarvan zie je niets terug. Je hebt alleen een algemene "SALE".

Je noemt bijvoorbeeld ook voordelen waarvan het voordeel bij nader inzien gering is: "snelle levering" betekent bijvoorbeeld "bezorging binnen 3 werkdagen" waar we tegenwoordig eerder een "vandaag besteld, morgen in huis" verwachten.

Verder laat je kansen liggen om méér te verkopen aan met name scholen en kinderdagverblijven: die kopen vaak groot in, maar je stelt daar niets tegenover in de vorm van kwantumkorting of staffelkorting bijvoorbeeld.
StoreCore.io

10
Bijvoorbeeld 10 + 2 gratis of een oplopende korting bij bestedingen vanaf € 500 per order. Dat hoeft niet eens een actie te zijn: als het een "vaste waarde" is waarop klanten kunnen rekenen, komt een kinderdagverblijf elk jaar € 500 of meer besteden. Zonde als je daar niets mee zou doen.
StoreCore.io

11
@ward:

Bedankt voor je reactie(s) Het klopt inderdaad dat we niks aan de back to school actie hebben gedaan. Dit is niet heel slim geweest, maar wel nog een bewuste keuze van onze kant.

Zou jij bijvoorbeeld voor elk product dezelfde hetzelfde implementeren qua staffelkorting? bijvoorbeeld 10+ producten bestellen is (korting of 1 gratis ofzo). Of zou je het per product regelen? Dit vraagt namelijk weer meer aanpassingen aan onze webshop.

Verder gaan we is even kijken wat we met de verzendkosten toch kunnen doen, we kunnen een gemiddelde pakken van circa 3.95 euro, echter vind ik dit zelf als consument al weer wat hoog. aangezien een hoop bedrijven lagere verzendkosten rekenen. of vinden jullie 3.95 wel weer mee vallen (rekening houdend dat we ook producten van 9.95 verkopen).

12
ivootjuh schreef:Zou jij bijvoorbeeld voor elk product dezelfde hetzelfde implementeren qua staffelkorting? bijvoorbeeld 10+ producten bestellen is (korting of 1 gratis ofzo). Of zou je het per product regelen? Dit vraagt namelijk weer meer aanpassingen aan onze webshop.
Ik zou een staffelkorting op het totaalbedrag geven. Staffels met oplopende percentages zijn gebruikelijk, maar in deze markt kun je het eventueel ook simpeler brengen, bijvoorbeeld 10% korting op elke bestelling vanaf € 500.

Aangezien je een product in meerdere categorieën kunt plaatsen, kun je overwegen een aparte categorie aan te maken met producten speciaal voor de kinderopvang. Via die categoriepagina kun je dan ook gerichter marketen.
StoreCore.io

13
Dank je wel! dit leek mij ook de makkelijkste oplossing. Dan zijn we in elk geval al een stapje verder.

En hoe denk je over de verzendkosten (ondanks het al heel veel besproken is op het forum)?
Omdat veel concurrenten in onze markt lage verzendkosten rekenen. Moeten we hierin mee gaan? of vind je 3.95 niet veel? wij rekenen nu 1.95 wat uiteraard ook weer enorm laag is. Maar wij vinden voor onze gewone brievenbuspost 3.95 weer belachelijk hoog.

14
Als moeder van een zoon, die sinds 5 jaar diabetes type 1 heeft, vind ik het pijnlijk om een boek over diabetes onder de rubriek autisme te zien staan.

Diabetes verdient best een apart rubriekje, omdat het een ziekte is die enorm toeneemt. Het is echter geen autisme!

Ook mis ik boeken over dysfasie, dyslexie en pesten.

Heb je een opvoedtip van de maand zorg dan dat er iedere maand een andere tip opstaat. Het is misschien wel leuk om een koper een stukje over een kind te laten schrijven en dat maandelijks te belonen met een cadeaubon, die te besteden is bij opvoedproducten.nl

Verzendkosten zijn inderdaad belangrijk.
Zoals al eerder gezegd gaan we naar alle boeken kijken. Bedankt voor je reactie in elk geval, we begrijpen de reactie volkomen. Echter moeten we nu dus eerst even de categorieën aan gaan passen en opschonen, om zodoende de boeken ook beter te plaatsen waar ze horen.

15
ivootjuh schreef:En hoe denk je over de verzendkosten (ondanks het al heel veel besproken is op het forum)?
Omdat veel concurrenten in onze markt lage verzendkosten rekenen. Moeten we hierin mee gaan? of vind je 3.95 niet veel? wij rekenen nu 1.95 wat uiteraard ook weer enorm laag is. Maar wij vinden voor onze gewone brievenbuspost 3.95 weer belachelijk hoog.
De neiging van starters om per order uit de kosten te komen, moet je leren onderdrukken. Die is namelijk onwerkbaar.

Wat je beter kunt doen, is je marge per artikel doorrekenen en vervolgens artikelen met een te lage marge uit het assortiment schrappen.

Ik zie bijvoorbeeld dat je een artikel van € 7,95 hebt afgeprijsd naar € 5,95. Daar zat dus al weinig marge op en die is nu waarschijnlijk bijna opgedroogd. Dan kom je vervolgens in de knel met je verzendkosten: dan kom je er inderdaad niet meer snel uit.
StoreCore.io

16
Aangezien je een product in meerdere categorieën kunt plaatsen, kun je overwegen een aparte categorie aan te maken met producten speciaal voor de kinderopvang. Via die categoriepagina kun je dan ook gerichter marketen.
In dit soort gevallen zou je ook een aparte landingspage kunnen aanmaken. Via de Adwords tool zoek je relevante keywords op.

Na de kop&intro kun je zelfs helpen kopen: stel een aantal in prijs uitlopende pakketten samen waarvan jij denk dat je potentiële klant gelukkig wordt.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

17
De neiging van starters om per order uit de kosten te komen, moet je leren onderdrukken. Die is namelijk onwerkbaar.

Wat je beter kunt doen, is je marge per artikel doorrekenen en vervolgens artikelen met een te lage marge uit het assortiment schrappen.

Ik zie bijvoorbeeld dat je een artikel van € 7,95 hebt afgeprijsd naar € 5,95. Daar zat dus al weinig marge op en die is nu waarschijnlijk bijna opgedroogd. Dan kom je vervolgens in de knel met je verzendkosten: dan kom je er inderdaad niet meer snel uit.
Dit is inderdaad een van de redenen dat deze in de uitverkoop gaat. We zijn daar nu al mee bezig geweest om producten met lage marge eruit te halen. We zullen onze kosten eens gaan zetten op 2.95 voor al onze producten, en kijken of dit beter bevalt bij de consument omdat ze weten waar ze aan toe zijn.

Wat voor webshop heb jij zelf eigenlijk Ward? Ik kan dit nergens vinden... :-)

19
Ward schreef:
ivootjuh schreef:Wat voor webshop heb jij zelf eigenlijk Ward? Ik kan dit nergens vinden... :-)
Als je eens naar je nieuwe Twitter-volgers kijkt... :wink:
Haha top ;)