Ward schreef:Als je zelf een keurmerk verkoopt, moet je geen vraagtekens zetten bij andere keurmerken.
Concurrenten zwartmaken siert je nooit.
Hier niet, elders ook niet, nergens.
Onzin,
Je mag je altijd vraagtekens stellen bij concurrentie en zeker als het om google gaat. Het mag ondertussen duidelijk zijn dat veel webwinkel voor een deel afhankelijk zijn van verkeer via google. google heeft dus een grote invloed op omzet van winkels.
De macht voor google begint ondertussen ook erg groot te worden en je ziet steeds meer eigen google diensten die concurreren met anderen. Google kan deze door hun dominante positie ook pushen en misschien zelf van invloed laten zijn op de zoekresultaten.
Probleem wat ik echter zie is waarom heeft google de klantgegevens nodig ?
Hier ligt een groot privacy probleem op de hoek. De klant koopt op jou website, je gebruikt analytics, google heeft dus een ip adres en met een koop door de klant krijgt google alle adres dat bij dat ip adres. Dit is niet wenselijk voor jou als consument.
Google is dus in staat jou ip adres nu fysiek te linken aan jou adres. Heel gevaarlijk en hier ligt een taak voor de privacy waakhonden om google hiervan af te houden.