Jullie meningen graag over onze webshop

1
Hoi,

Wij hebben sinds kort een webshop voor erotische artikelen.
Deze is nu ongeveer 2 week online.

Over de bezoekers aantallen mogen we niet klagen ( gemiddeld 70 per dag )
De meesten hiervan hebben ons gevonden via google.
Nog niet op woorden waarop we graag gevonden zouden willen worden....maar daar wordt aan gewerkt (lees:we proberen uit te vinden hoe het werkt)

Maar ondanks de vele kijkers hebben we erg weinig kopers.
Zouden jullie naar onze webshop willen kijken en ons jullie ongezouten mening willen geven?
(link verwijderd) ( 18+)

Alvast bedankt !

Re: Jullie meningen graag over onze webshop

2
Waar krijgen al die starters toch 70 bezoekers per dag vandaan?

Maar goed. 70 bezoekers per dag zou genoeg moeten zijn voor een bestelling of hopelijk twee per dag. Als dat nog niet het geval is, dan is inderdaad ergens iets mis tussen doelgroep, assortiment of bezoekers.

Bij erotiek is dat niet verwonderlijk. Mensen kijken graag naar die winkels, ik betrap mezelf erop dat ik ook iets te veel paginas door zit te klikken terwijl ik vooraf al weet dat ik niets ga kopen. Spannende mensen kijken is gewoon leuk, doe je even paar seconden en daarna ga je weer met serieuze zaken aan de slag. Dat ga je houden denk ik.

Daarnaast is je webwinkel en je assortiment saai. No offense, het zijn leuke artikelen, maar volgens mij weer bij dezelfde dropshipper, met dezelfde vooraf aangeleverde fotos, retesaaie omschrijvingen, en ik kan de webwinkel, het assortiment, whatever gewoon met mijn ogen dicht uittekenen.

Wil je mijn persoonlijke mening? Dit is geen webwinkel, dit is geen ondernemerschap, dit is gewoon klakkeloos de wat meest simpele stappen doorlopen. Een webwinkel als dit maak ik in een uurtje. Denk je nou echt dat zoiets zou kunnen lopen?

Dat komt, door die erotiek. Daarvan zijn er al zoveel gestart via Biedmeer etc. dat het gewoon te vol is geworden. Het kan niet meer zomaar met goed afgewerkte fotootjes en prijzen. Er is meer voor nodig om daar in die hoek iets op te kunnen zetten. Biedmeer en concurrenten zijn er al een tijdje en dus moet het net even anders, beter en spannender zijn wil je daarmee scoren. Dat lukt niet (meer) met fotos van leveranciers, niet meer met alleen een omschrijving over wat het is, en niet meer met een niet geoptimaliseerd assortiment.

Vergelijk jezelf eens met een onderneming als Pleasurements.com. Die maakt keuzes, investeert, ziet er piekfijn uit en heeft een echte onderneming neergezet. Ongeacht of de prijzen je bevallen, je de modellen sexy vindt en de kleuren je aanstaan heb je hier wel echt het idee met een onderneming te maken te hebben. Ik zou daar wel iets kopen!
Nu op mijn weblogs:

3
Dank je voor je reactie.

Ik wou een ongezouten mening en die kreeg ik ;)

In een zekere zin heb je gelijk....en we gaan ook zeker er over nadenken, hoe dit anders en beter kan. Want idd, qua assortiment lijkt er veel op elkaar.
Dus dat moet idd anders.....
En saaie webwinkel, kan ik me min of meer ook wel invinden. Maar heb getracht er een beetje een vrouw vriendelijk uiterlijk aan te geven.
Maar ook daar gaan we over na denken...

Nog meer tips waar ik op korte termijn iets mee kan ?

4
Ik denk dat vooral de vindbaarheid belangrijk is.
Want als je naar zo'n items zoekt ga je niet tot pagina 20 op google zoeken.

Maar dat is nu zeer moeilijk om met zo'n site op page 1 of 2 te komen, omdat er al zoveel van die webwinkels zijn. (en dat is ook zo bij kleding, sieraden,speelgoed webshops)
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
@veke dat is normaal bij de meeste mooie webwinkels zo, en deze ziet er prima uit, maar de concurrentie op dit gebied, is door wat lage drempels als dropshippers en standaard webwinkel software, zo laag geworden dat deze markt volgedumpt is met dit soort webwinkels. Ook vindbaarheid gaat je dan niet meer helpen. Mensen kopen dit toch bij de grotere, betere namen.
Roelie schreef:Nog meer tips waar ik op korte termijn iets mee kan?
Dat is het hele probleem met de markt waarin je je bevindt. Op het gebied van lingerie is er al zoveel dat verbeteringen op korte termijn je niet gaan helpen. Ik kan zeggen dat je omschrijvingen wat creatiever moeten, wat er mis is aan je assortiment of dat je iets duidelijk wat vertrouwen moet wekken met bijv van die kreten als gratis verzendkosten of ergens een keurmerk/iDeal/TNT logo maar dat gaat in jouw geval niet helpen.

Lingerie online is volgens mij alleen mogelijk met unieke foto's die alleen jij gebruikt, eigen producten die je niet overal tegenkomt en met een sfeertje die als spannend wordt ervaren. Daarvoor is meer nodig dan een optimalisatie ronde op korte termijn.

Dat is zeker geen offense, want ik ben juist eerlijk omdat ik zie dat jij volgens mij het wel zou kunnen redden want het ziet er écht goed uit. Twee jaar terug zou je hiermee gewoon verkopen en als je eenmaal verkoopt is het makkelijker investeren en groeien. Maar op het punt waarop je nu zit, gaat het zelfs met de beste inzet, zo volgens mij niet meer werken. Je hebt meer nodig dan een biedmeer winkel, dropshipper, wat prijzen en wat standaardinstellingen. Je moet met een fotograaf, programmeur en ontwerper een stapje meer dan de rest gaan realiseren.

Is alleen een mening hoor. Je hoeft er niets mee te doen.
Nu op mijn weblogs:

6
Ik heb ook niet de ambitie om de strijd aan te gaan met de grote jongens....
Want daar heb ik de middelen en de kennis niet voor.

Maar er zijn idd heel veel van dit soort biedmeer achtige erotische shops, daarin heb ik wel de ambitie om ons daarvan te onderscheiden. En dat dit niet is gelukt dat merkte ik stiekem zelf ook al een beetje :wink:

Dus veel stof tot nadenken zover.......
Meer tips en hints zijn natuurlijk van harte welkom :)

7
Roelie schreef:Maar er zijn idd heel veel van dit soort biedmeer achtige erotische shops, daarin heb ik wel de ambitie om ons daarvan te onderscheiden.
Mag ik vragen wat exact dan je ambitie is? Vergis je niet, 90% van die webwinkels, zelfs al zien ze er goed uit, hebben weinig omzet en geen winst. Het zijn hobby webwinkels. Traditioneel loopt sex voorop met innovatie en dat is online niet anders. Als je een goede biedmeer webwinkel hebt in brandhout, kangaroe vlees, of een dieren te huur service, dan ben je nog redelijk uniek en zullen mensen het idee alleen al leuk vinden. Er valt nog te scoren met een beginnende webwinkel.

Maar misschien overschat ik jouw ambitie. Met scoren bedoel ik een fulltime inkomen genereren voor jou en misschien twee parttime medewerkers. Misschien zie jij dit anders en zou je het al gaaf vinden als je een stuk of 20-30 lingeriesetjes verkoopt op jaarbasis. In dat geval ben je echt heel goed bezig! Schrijf eens wat persberichtjes naar lokale klanten, kom met een leuk kerst lingerie setje en verzin, ik bedoel onderzoek wat cijfers over de branche en breng die bij weblogs naar buiten. Je webwinkel ziet er (dan) goed uit man! Even je bezoekersaantallen verdubbelen en je komt er wel!
Nu op mijn weblogs:

8
Onze ambitie ligt een beetje tussen jouw 2 voorbeelden in.

We hoeven geen groot bedrijf met personeel.
Maar een goed bedrijf met een leuk maandloon. :D
Maar vooral lol en een goed gevoel in wat we doen.

We gaan goed nadenken hoe wij ons met de middelen die we hebben toch kunnen onderscheiden van de rest.
Heb al een paar dingen in mijn hoofd, maar tips zijn nog steeds welkom :)