Hoe iets te verpakken

1
Ik heb een aantal grote ijzeren sierornamenten (circa ø 85 cm en 40 tot 50 cm hoog weegt kg of 30 ), die ik tot nu toe alleen in de winkel verkoop. Het gaat hierbij om een soort van ijzeren schaal met uitstekende delen. Ze zijn niet breekbaar. Een doos is lastig vanwege het gewicht en de uitstekende delen.
Wat is een goede manier om dit te verpakken?

Re: Hoe iets te verpakken

2
In eerste instantie zou ik eerst uitzoeken of je het wel regulier kan versturen, qua gewicht is het namelijk gevaarlijk dichtbij de norm/maximale gewicht wat iemand mag tillen qua arbo-wetgeving. En je kan beter van daaruit de verzender kiezen als je het al zou verzenden.

Qua verpakken zou je een grotere doos kunnen nemen en vullen met schuim rondom de uitstekende delen doen zodat het de doos niet kapot prikt en evt. luchtkussens of van die schuim chippies qua vulling gebruiken, zodat het niet schuift in de doos.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

3
qua gewicht kan het wel. Het zou eerder 20 kg zijn. Ik ben alleen bang met dozen dat de doos beschadigd tijdens het transport en er een poot of deeltje uitsteekt. Het product kan een flinke stoot hebben. Maar kapotte verpakking oogt zo onprofessioneel.

4
Hoe meer ik er over nadenk... eigenlijk moet het gewoon een stevige doos van 90 x 90 zijn en 35 cm hoog. Die ik zou op kunnen vullen met extra beschermateriaal... voor de doos :lol: Iemand een idee waar zo'n maat te verkrijgen is
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Jaap schreef:qua gewicht kan het wel. Het zou eerder 20 kg zijn. Ik ben alleen bang met dozen dat de doos beschadigd tijdens het transport en er een poot of deeltje uitsteekt. Het product kan een flinke stoot hebben. Maar kapotte verpakking oogt zo onprofessioneel.
Kun je het uitstekende deel niet inpakken met bubbeltjesplastic en tape erom?
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

6
Ik zou het volledig inwikkelen in bubbelfolie en tape, evt. meerdere lagen.

Diverse malen een degelijk zending ontvangen, was netjes verpakt en met bedrukt tape zag het er niet verkeerd uit.

7
Zet de bovenstaande ideeën maar uit je hooft. Dit gaat je 70 euro kosten als je hem bij PostNL inlevert
LET OP. Dit geldt dus voor PostNL. Vaak mag je ook bepaalde maten niet overschrijven ze zeggen dan bijv. de 2 langste zijden mogen bijv. niet meer als 150cm zijn ofzo.

Voor PostNL geldt binnenlandse pakketten 10-30 kg: 175 x 78 x 58 cm

Komt het buiten deze maat dan word het een pallet zending en kost het je 70 euro.

Mijn advies is om het toch wel per pallet te sturen. Vraag naar een transporteur in de buurt wat het kost om een demi-pallet te versturen. Misschien kan je hem daar zelf afleveren in de loods wat zeker de prijs zal drukken en kan je direct wat oude demi-pallets meenemen om ze er op te verpakken.

Geen idee waar je ergens vandaan komt? Misschien weet ik nog wel een transporteur.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

8
Ik had een koerier waarbij ik minipallets kon versturen. Kostte 30 euro ex per zending. Helaas is deze failliet gegaan. Maar ik zou kunnen kijken of er nog eentje is. Zit in regio twente/achterhoek.

9
Dat kan zeker kloppen. Een demi-pallet is precies de helft van een euro-pallet dus 80*60. Als het iets uitsteekt is het niet zo erg.

Ik zou toch opzoek gaan naar een stukgoed transporteur in de buurt. Misschien dat Tielbeke Lemelerveld er zit in die hoek.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl