Hallo allemaal,
Ik zit er over na te denken om binnenkort een webshop op te starten.
Nu heb ik al aardig wat tijd gestoken in het bekijken van diverse opensource webwinkel software,maar ik ben even de weg kwijt en zie door de bomen het bos niet meer.
Wat ik erg belangrijk vindt is een aardige community waar ik eventueel terecht kan voor support vragen,het liefst in het nederlands.
Verder vind ik software waar developers goed mee bezig zijn ook erg belangrijk,dus regelmatig updates.
Ook zou het handig zijn als er een ruime keuze aan modules beschikbaar is en ook een ruime keuze aan templates.
Aangezien het min of meer een proef project is geef ik de voorkeur aan gratis templates en/of modules.
Zelf heb ik wel wat verstand van html,dus kleine aanpassingen zou ik zelf kunnen doen.
het schijnt dat Magento een heel mooi pakket is,maar dat het te ingewikkeld is om mee te starten.
Viruemart is ook wel aardig,al moet dat weer samen met Joomla draaien.
Prestashop schijnt ook in opkomst te zijn,maar het is moeilijk om gratis templates te vinden.
Kortom,ze hebben allemaal hun eigen voor- en nadelen.
Nu is mijn vraag aan jullie,wat gebruiken jullie en wat vinden jullie ervan?De voor- en nadelen graag.
Ik ben benieuwd,want op dit moment loop ik echt vast.
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp en advies.
Groeten,
Richard
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer,graag wat feedbac
2Deze afweging kan je het best zelf maken. Iedereen heeft weer andere voorkeuren en eisen die ze stellen aan hun software pakket. Zelf vind ik het het belangrijkst dat de software stabiel is. Een ander wilt het juist weer eenvoudig hebben of juist weer zeer uitgebreid.
Een paar tips van mijn kant;
Kijk in elk geval goed naar hoe de achterkant (de admin zijde zeg maar) werkt en in elkaar steekt. De meesten kijken alleen naar hoe de voorkant (de zijde die klanten zien) er uit zien en denken er niet bij na hoe de achterkant zou werken.
Ik zou trouwens nooit een standaard template gebruiken. Voor 100 euro kan je prima een student inhuren die voor jouw een unieke template bouwt. Dan heb je in elk geval een unieke winkel en niet eentje die op een ander lijkt die toevallig dezelfde template gebruikt.
(misschien even topic titel aanpassen naar "welke open-source pakket" of iets van die strekking)
Een paar tips van mijn kant;
Kijk in elk geval goed naar hoe de achterkant (de admin zijde zeg maar) werkt en in elkaar steekt. De meesten kijken alleen naar hoe de voorkant (de zijde die klanten zien) er uit zien en denken er niet bij na hoe de achterkant zou werken.
Ik zou trouwens nooit een standaard template gebruiken. Voor 100 euro kan je prima een student inhuren die voor jouw een unieke template bouwt. Dan heb je in elk geval een unieke winkel en niet eentje die op een ander lijkt die toevallig dezelfde template gebruikt.
(misschien even topic titel aanpassen naar "welke open-source pakket" of iets van die strekking)
Re: Hoe kies je de juiste open source software?
3Je geeft zelf al een paar punten aan die belangrijk voor je zijn... kijk ook naar het product wat je gaat verkopen. Heb je specifieke zaken nodig dat het pakket moet kunnen?
Zet dat eerst op een rijtje en ga daarna de pakketten gewoon proberen op je eigen computer of server.
Met betrekking op community's hebben osCommerce en Zen Cart de grootste en actiefste community's zowel in het Nederlands als Engels. Magento en PrestaShop zitten (qua Engelse community) er niet ver achter.
Zet dat eerst op een rijtje en ga daarna de pakketten gewoon proberen op je eigen computer of server.
Met betrekking op community's hebben osCommerce en Zen Cart de grootste en actiefste community's zowel in het Nederlands als Engels. Magento en PrestaShop zitten (qua Engelse community) er niet ver achter.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: Hoe kies je de juiste open source software?
4Even op persoonlijke titel maar volgens mij komt dat doordat osCommerce en Zen-Cart meer doe-het-zelf pakketten zijn en worden Magento en Prestashop meer gebruikt door bedrijven die zelf meer dan gemiddeld programmeerkennis in huis hebben.eentje schreef:Met betrekking op community's hebben osCommerce en Zen Cart de grootste en actiefste community's zowel in het Nederlands als Engels. Magento en PrestaShop zitten (qua Engelse community) er niet ver achter.
Begrijp me niet verkeerd, alle vier de software pakketten lijken enorm op elkaar zijn en zijn allevier met elkaar vergelijkbaar, maar procentueel heeft osCommerce een wat meer doe-het-zelf en goedkoper imago en zit Magento duidelijk in de hogere hoek. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Volkswagen Golf of nieuwe BMW. Hierdoor zijn de communities van Magento en Prestashop misschien kleiner omdat het vaker wordt uitbesteed aan bedrijven, maar dat maakt de software niet minder. Mogelijk wel duurder. Het ontwikkelen van een Zen-Cart of osCommerce winkel is veelal mogelijk voor 2000-3000 euro. Het laten ontwikkelen van een Magento webwinkel vragen diverse partijen al snel 10.000 voor.
Nu op mijn weblogs:
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!