Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Nicky1973
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 augustus 2014

Beste bank voor starters?

29 september 2014

Beste ondernemers,

ik ben op zoek naar een bank voor een zakelijke rekening.
Zelf hebben wij twee rekeningen bij de ABN-AMRO en de ING.
Het liefst zou ik bij één van deze banken willen blijven.
Hebben jullie ideeën of suggesties voor mij?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
makeitclick
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 juli 2012
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Beste bank voor starters?

29 september 2014

Ik zit momenteel bij KNAB zakelijk. Voor 5,- per maand heb ik alles wat ik wil. (nouja geen creditcard, maar dat komt misschien nog een keer)

- Pinpas
- Random reader
- 1000 transacties per maand (bij mijn vorige bank was dat extra)
- Online toegang via website en app

In vergelijking met de Rabobank ben ik nu een stuk goedkoper uit. Bij de Rabobank was ik al gauw 20,- tot 30,- per maand kwijt aan abonnement, online toegang en transacties. Daar ben ik nu gelukkig vanaf.

Nadeel is wel dat ze alleen online en per telefoon zijn te bereiken, maar ach dat is ook nog tot 22:00 uur en in het weekend.
Koop lenzen, statieven, verlichting en andere foto accessoires voor je smartphone op http://www.pixigo.nl
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Beste bank voor starters?

29 september 2014

Ik zou langs diverse banken gaan.

Wij waren destijds eerst langs ABN-AMRO geweest, destijds nog Fortis, die probeerde ons een verplichte verzekering aan te smeren voor het openen van een zakelijke rekening.... :?

Uiteindelijk zijn we bij de Rabobank belandt omdat die destijds een speciale startersregeling had waardoor we de eerste 2 jaar nauwelijks kosten hadden. 8)
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Beste bank voor starters?

29 september 2014

Heb je alleen een rekening nodig of ook krediet ?

Als het alleen een rekening is maakt het niet echt veel uit.

Wij werken bijv met exact online. Die heeft een automatsiche koppeling met abn amro, ing en rabo. Werjk je met een ander online pakket moet je ook eens kijken of zo een koppeling er is. Het zijn kleine dingen maar misschien best handig.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Ilonajoy
Berichten: 680
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: Beste bank voor starters?

30 september 2014

Ik zit momenteel bij KNAB zakelijk. Voor 5,- per maand heb ik alles wat ik wil. (nouja geen creditcard, maar dat komt misschien nog een keer)

- Pinpas
- Random reader
- 1000 transacties per maand (bij mijn vorige bank was dat extra)
- Online toegang via website en app

In vergelijking met de Rabobank ben ik nu een stuk goedkoper uit. Bij de Rabobank was ik al gauw 20,- tot 30,- per maand kwijt aan abonnement, online toegang en transacties. Daar ben ik nu gelukkig vanaf.

Nadeel is wel dat ze alleen online en per telefoon zijn te bereiken, maar ach dat is ook nog tot 22:00 uur en in het weekend.
Hier ook, zelfde verhaal!
Rabo is prijzig, je betaald voor elke klik en elke betaling die je maakt of ontvangt.
Knab heeft dat niet, gewoon een vast bedrag.
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Beste bank voor starters?

30 september 2014

Ik zit momenteel bij KNAB zakelijk. Voor 5,- per maand heb ik alles wat ik wil. (nouja geen creditcard, maar dat komt misschien nog een keer)

- Pinpas
- Random reader
- 1000 transacties per maand (bij mijn vorige bank was dat extra)
- Online toegang via website en app

In vergelijking met de Rabobank ben ik nu een stuk goedkoper uit. Bij de Rabobank was ik al gauw 20,- tot 30,- per maand kwijt aan abonnement, online toegang en transacties. Daar ben ik nu gelukkig vanaf.

Nadeel is wel dat ze alleen online en per telefoon zijn te bereiken, maar ach dat is ook nog tot 22:00 uur en in het weekend.
Hier ook, zelfde verhaal!
Rabo is prijzig, je betaald voor elke klik en elke betaling die je maakt of ontvangt.
Knab heeft dat niet, gewoon een vast bedrag.
Het lijkt inderdaad een erg voordelige keuze. Zie vrijwel alleen maar voordelen..

Wat is jullie mening over de je professionele image wanneer je bij KNAB bent?
Die vraag heerst eigenlijk altijd wanneer je voor een voordelige optie gaat, maar ben benieuwd wat jullie erover denken. Is iemand die je een KNAB rekening geeft minder professioneel dan iemand bij ING? Of is deze juist een slimme ondernemer waardoor de marges beter worden...enzovoorts

(KNAB is overigens onderdeel van AEGON)
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
ilmio
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 oktober 2013

Re: Beste bank voor starters?

30 september 2014

Zelf ook een zakelijke rekening bij KNAB.
Gekozen op basis van de kosten maar ook de klantenservice en gebruikersgemak.
Mijn ervaringen met KNAB zijn dan ook uiterst postitief. Ik heb nog niet meegemaakt dat er klanten zijn die neerkijken op onze keuze qua bank.

Let wel: 1000 transacties per jaar zijn gratis, daarboven betaal je 0,10€ per transactie.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beste bank voor starters?

30 september 2014

Wat is jullie mening over de je professionele image wanneer je bij KNAB bent?
Die vraag heerst eigenlijk altijd wanneer je voor een voordelige optie gaat, maar ben benieuwd wat jullie erover denken.
Beauty is in the eye of the beholder.
Voor sommigen is Rabobank ook maar een provinciale boerenleenbank.

Als ik naar de gemiddelde webshop kijk, zou ik de bank waar je bankiert helemaal onderaan de lijst van verbeterpunten voor het imago zetten.
 
Ilonajoy
Berichten: 680
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: Beste bank voor starters?

30 september 2014

Ik heb nooit het gevoel gehad dat de Knab bank het ondergeschoven kindje was of is.
Was al lange tijd aan het wachten tot de zakelijke versie beschikbaar was.

De kosten hebben zeker meegespeeld in de keuze, het scheelde algauw honderden euro's per jaar.
Verder het gebruikersgemak, de snelheid van klantencontact, de chatmogelijkheid en dagelijks bereikbaar. Daar kan menig andere bank nog van leren.


Je merkt het: Ik ben tevreden :D
 
makeitclick
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 juli 2012
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Beste bank voor starters?

30 september 2014

Imago van de bank heb ik me totaal niet mee bezig gehouden. De meeste transacties gaan toch via iDeal of PayPal.

Wel deed Sisow bij het wijzigen van het rekeningnummer wat moeilijk omdat ze het niet direct als zakelijke rekening herkende. Dit was na een belletje en een screenshot eenvoudig opgelost.
Koop lenzen, statieven, verlichting en andere foto accessoires voor je smartphone op http://www.pixigo.nl
 
Nicky1973
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 augustus 2014

Re: Beste bank voor starters?

01 oktober 2014

Bedankt voor de reacties, duidelijk verhaal. Knab klinkt inderdaad heel aantrekkelijk. Ik zag deze al staan op de vergelijksite, maar kende deze niet. En wat er wordt gezegd, men gaat automatisch voor de meer bekende banken ivm imago, zou ik zelf ook hebben, maar als het via ideal loopt, maakt dat ook niets uit denk ik.
 
Nicky1973
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 augustus 2014

Re: Beste bank voor starters?

02 oktober 2014

Ik zie wel staan dat Knab Ideal niet ondersteunt. En wat nu?
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Beste bank voor starters?

02 oktober 2014

Ik zie wel staan dat Knab Ideal niet ondersteunt. En wat nu?
Je kunt wel iDeal betalingen plaatsen met Knab, alleen er is geen directe koppeling voor betalingen NAAR Knab.. De meeste hier werken met een payment provider, dus dan is dit geen probleem.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Nicky1973
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 augustus 2014

Re: Beste bank voor starters?

02 oktober 2014

Oke, en dat gaat gewoon via biedmeer toch? Ben nog nieuw, dat mag blijken. :shock:
 
Ilonajoy
Berichten: 680
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: Beste bank voor starters?

02 oktober 2014

Een PSP staat los van webwinkelsoftware.

Biedmeer biedt verschillende plugins voor PSP's.

Je kunt dit op de site van Biedmeer nakijken.
 
Nicky1973
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 augustus 2014

Re: Beste bank voor starters?

02 oktober 2014

Dankje voor de reactie.
Heb inmiddels een zakelijke rekening geopend bij Knab. Moet wel een weekje wachten op pas, code, etc.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Beste bank voor starters?

02 oktober 2014

5 euro per maand bij Knab?
Wordt tijd dat ik ook eens overstap.
Ik betaal ongeveer 600 euro per 3 maanden bij ING :?
 
Nicky1973
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 augustus 2014

Re: Beste bank voor starters?

02 oktober 2014

Jeetje, das een hoop! Nou overstappen dan! :lol:
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Beste bank voor starters?

02 oktober 2014

5 euro per maand bij Knab?
Wordt tijd dat ik ook eens overstap.
Ik betaal ongeveer 600 euro per 3 maanden bij ING :?
5 euro is, zoals hierboven ook gezegd wordt, met maximaal 1000 (?) gratis transacties per jaar. Daarna betaal je er 10 cent voor. Maar grote kans dat je alsnog goedkoper uit bent. De overstap kan echter nog wel wat teweeg brengen, maar dat ligt aan het aantal automatische incasso's etc.. Overigens hebben ze ook een overstapservice, maar weet niet zeker hoe en of dat 100% werkt.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Nicky1973
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 augustus 2014

Re: Beste bank voor starters?

02 oktober 2014

Mbt overstapservice krijg je nu 50 euro tegoed, begreep ik.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Beste bank voor starters?

04 oktober 2014

5 euro per maand bij Knab?
Wordt tijd dat ik ook eens overstap.
Ik betaal ongeveer 600 euro per 3 maanden bij ING :?
5 euro is, zoals hierboven ook gezegd wordt, met maximaal 1000 (?) gratis transacties per jaar. Daarna betaal je er 10 cent voor. Maar grote kans dat je alsnog goedkoper uit bent. De overstap kan echter nog wel wat teweeg brengen, maar dat ligt aan het aantal automatische incasso's etc.. Overigens hebben ze ook een overstapservice, maar weet niet zeker hoe en of dat 100% werkt.
Hoezo zou dat niet werken? Je hebt daarna 13 maanden de tijd om je andere rekening op te zeggen. Ik ben overgestapt en ik ben op het moment 25-30 per maand kwijt en ben dat even zat, vooral voor een bank dat gewoon niets voor je wilt doen terwijl je er al 18 jaar zit (het gewauwel van ja maar je weet toch van de crisis, je weet toch dat... onzin ze doen NIETS). Binnen een half uur was het geregeld met mijn PSP (Sisow) om de overstap te regelen, de rest doet KNAB met betrekking tot automatische incasso's en je kunt precies zien wat er gedaan wordt in je account. Op telefoon en e-mail reageren ze heel snel, en via de telefoon geen stom menu zoals wat ik bij ABN wel krijg als ik iemand wil spreken (duurt gewoon minimaal 2 min en dan wordt er ook nog eens een lekkere worst voorgehouden die later verrot blijkt te zijn).

Natuurlijk is KNAB nieuw, maar ik wil ze wel een kans geven. Sowieso spaar ik nu ook op mijn gewone betaalrekening en is de spaarrekening interessanter, want voor maximaal 1% is het gewoon niet meer boeiend bij andere banken. Daarom ben ik overgestapt naar KNAB.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Beste bank voor starters?

04 oktober 2014

KNAB lijkt heel sympathiek en voor velen zal het dat ook zijn, maar je kunt via KNAB niet incasseren van klanten. Hebben ze wel een pinautomaat mogelijkheid trouwens? Voor alleen een webwinkel met een PSP voor de inkomende betalingen lijkt het mij prima, maar wanneer je meerdere bedrijfsactiviteiten hebt, is het te beperkt.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Beste bank voor starters?

04 oktober 2014

KNAB lijkt heel sympathiek en voor velen zal het dat ook zijn, maar je kunt via KNAB niet incasseren van klanten. Hebben ze wel een pinautomaat mogelijkheid trouwens? Voor alleen een webwinkel met een PSP voor de inkomende betalingen lijkt het mij prima, maar wanneer je meerdere bedrijfsactiviteiten hebt, is het te beperkt.
Daar heb je gelijk in, maar dat ze net begonnen kon je alleen nog privérekening openen en nu zelfs zakelijk sinds een half jaartje. Je kunt geloof ik geen pinbetalingen ontvangen, ik zal dit nog even navragen of het hetzelfde is met Payleven, ik denk het wel. Dat vind ik niet zo erg. En denk ook wel dat ze dan uitbreiden. En al zou je daar iets voor moeten betalen is ook niet erg, maar op het moment betaal ik voor iedere scheet en dat ben ik zat.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Beste bank voor starters?

21 oktober 2014

Hebben we het hier om de beste bank of de goedkoopste bank?
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Beste bank voor starters?

23 oktober 2014

Misschien beide? Aangezien ABN weer de prijzen omhoog schroeft met 0,50 voor een pakket. En sealbags prijzen stijgen.
Maaaaar de prijs voor iDeal abonnement daalt! Jawel met €5,-! Goh alsof je dat via hun wil gebruiken.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Beste bank voor starters?

23 oktober 2014

Misschien niet helemaal on-topic, maar wat ik zo jammer vindt is dat bij de introductie van IBAN de banknaam zo prominent terug komt in je IBAN nummer. Resultaat is dat het overstappen met behoud van je eigen bankrekeningnummer hierdoor geheel onmogelijk is geworden.

Door dat je bankrekeningnummer dus moet veranderen bij overstap, is dat voor de meeste bedrijven onmogelijk gemaakt. Ik zit dan ook al jaren bij dezelfde bank. Ik ben daar best tevreden over, maar ik zou ook niet durven over stappen als ik dat voordeliger zou zijn. Hierdoor hebben banken met de introductie van IBAN de markt goed vastgezet.

Natuurlijk was overstappen met behoud van rekeningnummer ook nog niet mogelijk. Het stond echter wel op de agenda, maar door het IBAN nummer zoals het nu is geworden vorm te geven is die deur dicht gegooid.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Essie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 oktober 2014

Re: Beste bank voor starters?

24 oktober 2014

Als je vaak inkopen doet buiten de EU, zou ik ook goed naar de kosten voor het internationale betalingsverkeer kijken. Meestal neem je bij inkoop de bankkosten geheel voor eigen rekening ("Costs our") en die kosten verschillen nogal per bank / land.

Knab: Altijd 25 euro ongeacht het land + 0,5% van het transactiebedrag
ING: 9, 25 of 50 euro afhankelijk van het land + 0,1% van het transactiebedrag (min. van 6 en max. van 50)

Je koopt in voor 2000 euro uit de USA en neemt alle kosten voor jezelf:
Knab: 25+10=35 euro kosten
ING: 9 (kosten USA)+6=15 euro kosten

Als je dat 15 x per jaar doet, hou je bij een inkoop vanuit de USA toch 300 euro in je zak als je bij de ING zit. Koop je daarentegen vaak in uit een ander niet EU land, dan kan het zomaar omgekeerd het geval zijn.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Beste bank voor starters?

25 oktober 2014

Rabobank rekent voor een wereld betaling 10 euro + OUR is 0,1% over het bedrag met een minimum van 7,50
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Beste bank voor starters?

25 oktober 2014

Bij Rabobank mag je voor elke scheet die je laat afrekenen. Als ik even via de app kijkt of een klant zijn factuur al overgemaakt heeft kost me dat 7 cent. Geen ramp trouwens, want volgens de rekening heb ik dat in het vorige kwartaal 293 keer gedaan, van die 2 tientjes worden we niet arm, maar een beetje gek is het wel.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Beste bank voor starters?

25 oktober 2014

Overigens zou ik zonder twijfel weer kiezen voor de Rabobank als dat moest. Het is gewoon fijn om de zakelijke afdeling op 5 minuten rijden te hebben en te kunnen bellen met een lokaal nummer waar je ook, zonder irritante menu's en telefonistes, de persoon aan de lijn krijgt die je spreken wilt. Ik betaal graag iets extra's voor die service.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht