SEOshop of Magento

1
Goedemiddag,

Wij zijn een bedrijf met een aantal webwinkels.
Onze grootste webwinkel hebben wij momenteel draaien onder mijnwebwinkel.nl

Hier draaien wij meer dan € 300000 omzet mee, maar inmiddels hebben we het maximale uit het systeem gehaald.

Ons rest de vraag, en wat nu?

Seoshop of magento zijn twee verschillende systemen. Seoshop is dan wel huur constructie en Magento is open source, maar voor beiden blijven er maandelijkse kosten ontstaan als je een duidelijke door ontwikkeling verwacht.

Wat zou jullie keuze zijn?
Tevreden twee jaar aan de slag met SEOshop of direct in het diepe springen met een Magento?
Magento lijkt ons lastig en hiervoor moeten we altijd weer ontwikkelaars inschakelen (behoorlijk kostenplaatje).

Omdat we van niets afkomen € 19,- in de maand, is een bedrag voor een Magento ontwikkeling tussen de €5000 en 10000 euro veel geld. Daarnaast blijft natuurlijk je hosting en continue ontwikkeling spelen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.

Re: SEOshop of Magento

2
Hope groter des te meer wensen je hebt.

Magento is denk ik de betere oplossing qua flexibiliteit.
Je kan ook kijken bijv bij coww.nl ze bieden complete hosting en onderhoud magento aan maar toch flexibel zelf dingen kunnen doen.

Magento kan natuurlijk wel wat meer gaan kosten dan kant en klare oplossingen maar dat ligt aan wat je zelf wil.
Hou er in ieder geval rekening mee dat magento 1.9 nog 3 jaar ondersteuning heeft en daarna moet je naar 2.0 wat heel anders is qua opbouw en dus een nieuwe investering vraagt.

Re: SEOshop of Magento

3
Vanalleswat schreef: Omdat we van niets afkomen € 19,- in de maand, is een bedrag voor een Magento ontwikkeling tussen de €5000 en 10000 euro veel geld. Daarnaast blijft natuurlijk je hosting en continue ontwikkeling spelen.
Vergeet niet dat er voor SEOshop ook nog ontwikkelingskosten benodigd zijn voor een eigen template! (tenzij je het standaard template wilt, of dit zelf aanpast)

SEOshop biedt voldoende mogelijkheden, maar overal hangt wel een prijskaartje aan, waardoor het totale maandbedrag aardig snel kan oplopen.
Wij hebben ook naar SEOshop gekeken, een template (maatwerk) zaten we rond de 3000,-
Large pakket (89,- p/m) was niet voldoende, dus extra kosten voor meer producten, powered by SEOshop verwijderen 15,- p/m, bijna elke plugin kost al gauw tussen de 5-15 p/m, houdt daar wel vooraf rekening mee!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: SEOshop of Magento

5
Met Magento spring je niet in het diepe. Ik ben direct begonnen op Magento. En ik heb alles vanaf de onderste steen tot nu zelf opgebouwd. Na een paar weken heb je het helemaal onder controle en is er weinig spannends meer aan. Draai op een VPS die ik laat beheren want daar moet je wel een beetje kaas van gegeten hebben.

Een stukje vrijheid, was voor mij toch wel een factor. Ik heb de winkel opgebouwd met een toekomst visie. Als de groei straks echt doorzet hoef ik niet meer te switchen. Ik kan me voorstellen dat een paar duizend producten overzetten naar een nieuwe webwinkel een zeer vermoeiend proces is.

Bij SEOshop heb je wat minder omkijk naar het updaten van de software. Dat doet SEOshop.

Re: SEOshop of Magento

6
Magento geeft je uiteindelijk meer vrijheid en flexibiliteit, maar vraagt een hoog startbedrag voor de ontwikkeling van de webshop.

Bij SEOshop ben je inderdaad niet klaar met alleen de maandelijkse kosten die op hun website te lezen zijn, maar het vergt in het begin een veel minder grotere investering.

Het platform van SEOshop biedt ook aardig wat thema's aan die op zich best makkelijk naar eigen smaak te veranderen zijn en dit is voor veel partijen denk ik al voldoende. Maar wil je echt een volledig eigen thema laten bouwen zal je inderdaad, zoals Mick zegt, bij een maatwerkpartij uitkomen.

Het ligt dus puur aan wat je wil. SEOshop zal veel werk voor je uit handen nemen, waar je bij Magento op het begin veel zal moeten investeren. Magento geeft je wellicht op de langer termijn meer flexibiliteit.

Overigens zullen beide systemen vermoedelijk veel beter aan voelen dan Mijnwebwinkel,waarbij SEOshop het meest vergelijkbaar is in de zin van een soortgelijke huurconstructie. SEOshop beschikt wel over veel meer functionaliteiten en is voor uitbreiding naar het buitenland ook zeer interessant.

Re: SEOshop of Magento

7
Ik zou Magento kiezen. Werk er zelf ook mee en voor grotere webshops is dat zeker aan te raden. Voldoende goede extensies, heel veel documentatie online te vinden en als je het eenmaal doorhebt volledig custom aan te passen aan eigen wensen.
Koop en bestel Kratom bij Kratomgardens !

Re: SEOshop of Magento

8
Voor magento zijn een paar uitstekende themas te koop voor 99 dollar. Ik heb de Ultimo theme aangekocht. Een succes thema waar al veel winkels mee draaien. Instaleren, tweaken en gaan.

Re: SEOshop of Magento

9
De opgegeven omzet zegt eigenlijk helemaal niets.

Hoeveel produkten staan in de shop en hoeveel transacties zijn er per periode ?

Is het werkelijk nodig naar het toch relatief zware Magento met een voor leken niet te onderschatten leercurve over te stappen ? En dan is er ook nog speciaal voor Magento geschikte hosting nodig...

Waarom geen lichter open source systeem, zoals Opencart of Prestashop ? Wat kan er met deze systemen niet, dat je met Magento wel denkt te kunnen ?

Voor de communities/online oplossingen hoef je het zeker niet te laten !
www.willekevanberkum.com
www.seasidebeads.com

Re: SEOshop of Magento

10
Iedereen is hier erg positief over Magento, deels terecht, maar weet wel waar je aan begint. Ben je zelf niet technisch en moet je de techniek dus 100% inhuren, dan is Magento zeker niet goedkoop. Op prijs denk ik zelfs dat je niet goedkoper uit bent dan met SEOshop, hoewel je daar natuurlijk wel met maandbedragen zit.

Mijn ervaring met Magento is dat het een mooi systeem is, ik ben zelf erg technisch, maar ook bij mij wilde het nog wel eens stoken. Draai je 300.000 op een jaar, dan is een dag offline toch al snel 1000,- door de gootsteen. Dat nog even afgezien van de kosten om het probleem te verhelpen.

Je wil je webwinkel tevens niet beperken door deze op een budget hosting te zetten. Voor een beetje Magento hosting betaal je toch al snel 60,- per maand. Natuurlijk kan het goedkoper, maar dit is echt iets waarop ik pas al laatste zou besparen.

Zelf raad ik dus mensen die niet technisch zijn altijd een goede SAAS oplossing aan of een nauwe samenwerking met een betrouwbare ontwikkelaar met goede afspraken rondom kosten.

Ga je dus over van Mijnwebwinkel naar Magento of SEOshop? Dan zou ik in dit geval voor SEOshop gaan. Ook in de toekomst heb je daar voldoende doorgroeimogelijkheden. Bekijk echter wat je zelf nodig denkt te hebben. En zorg wel dat je de verhuizing goed plant om niet je zoekmachine posities te verliezen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m