Hallo,
Wij zijn al een tijd terug begonnen met het opzetten van een serie webshops. We ervaren dat het veel werk is met bijhouden en dat we nog niet heel veel bezoekers krijgen.
Hoe komen jullie aan nieuwe en goede bezoekers voor de webshop? En hebben jullie nog tips of verbeterpunten voor de shop om bezoekers langer op de site te houden. We hebben al dingen zoals Facebook korting geïntroduceerd om het aantrekkelijker te maken voor bezoekers.
Momenteel zit onze belangrijkste business in de verkoop van online parfums en dansschoenen.
Zie hier de webshop voor dansschoenen: http://www.thingswear.nl/ (kies in het menu dansschoenen)
en dit is de webshop voor parfums: http://www.thingssmell.nl/ , bovenin in de webshop kunt u ook de andere webshops zien (in totaal 4).
Alvast bedankt voor jullie reacties
Re: Feedback op reeks webshops
2Beste 'ThingsCompany',
Tot dusver is het een feedback request met vrij weinig data. Laat het uiteindelijk bij webshops en websites nou veelal om data gaan.
- SEO (zoekmachine optimalisatie)
- SEA (zoekmachine adverteren, Adwords)
- Advertising (adverteren op websites)
- Social Media (facebook e.d.)
Tot dusver is het een feedback request met vrij weinig data. Laat het uiteindelijk bij webshops en websites nou veelal om data gaan.
Een tijd terug, hoe lang zijn jullie al bezig? Het verschilt namelijk nogal of je gisteren bent begonnen, of 1 jaar geleden.ThingsCompany schreef:Wij zijn al een tijd terug begonnen met het opzetten van een serie webshops.
Over wat voor aantallen spreken we momenteel? Hoeveel unieke bezoekers per dag/maand?ThingsCompany schreef:..en dat we nog niet heel veel bezoekers krijgen.
Dat is een vrij algemene vraag, maar enkele topics waar je wat research naar kunt doen zijn:ThingsCompany schreef:Hoe komen jullie aan nieuwe en goede bezoekers voor de webshop?
- SEO (zoekmachine optimalisatie)
- SEA (zoekmachine adverteren, Adwords)
- Advertising (adverteren op websites)
- Social Media (facebook e.d.)
Wat ik me afvraag is, waarin onderscheiden jullie je van andere webshops? Zijn jullie goedkoper, hebben jullie unieke producten, zijn jullie goed vindbaar of iets anders...?ThingsCompany schreef:En hebben jullie nog tips of verbeterpunten voor de shop om bezoekers langer op de site te houden.
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)
Re: Feedback op reeks webshops
3De webwinkel ziet er heel verzorgd uit, mooi zelfs! Dat geeft vertrouwen in de marketing. Wat ik echter wel mis is een goede zoekfunctie + productomschrijving.
Stel ik ben op zoek naar een blauw armband met zilveren kleurtjes. Ik ga dan naar http://www.thingswear.nl/sieraden-en-bijoux.html, ik kan dan alleen zoeken op Dames, Heren, Unisex. Bij prijs kan ik zoeken op 0-999 en daarboven.
Die prijs zou in veel kleinere categorieën moeten gaan. Verder zou ik willen zoeken op kleur, materiaal, etc.
Eenmaal een product gevonden, dan zie ik bijvoorbeeld op http://www.thingswear.nl/b2-manuel-zed- ... mband.html geen omschrijving. Hierdoor zul je niet goed gevonden worden in zoekmachine's en is het voor consumenten ook minder leuk om te zoeken.
De foto is vervolgens wel mooi groot, maar opent in hetzelfde venster, waardoor ik weer terug moet gaan om de productpagina te bezoeken.
Aanvullend is de in Winkelwagen button zwart, die zou ik opvallender maken zodat hij er echt uit springt.
Allemaal heel kleine dingen, omdat de techniek en de basis gewoon mooi is, maar wel erg belangrijk voor de conversie.
Stel ik ben op zoek naar een blauw armband met zilveren kleurtjes. Ik ga dan naar http://www.thingswear.nl/sieraden-en-bijoux.html, ik kan dan alleen zoeken op Dames, Heren, Unisex. Bij prijs kan ik zoeken op 0-999 en daarboven.
Die prijs zou in veel kleinere categorieën moeten gaan. Verder zou ik willen zoeken op kleur, materiaal, etc.
Eenmaal een product gevonden, dan zie ik bijvoorbeeld op http://www.thingswear.nl/b2-manuel-zed- ... mband.html geen omschrijving. Hierdoor zul je niet goed gevonden worden in zoekmachine's en is het voor consumenten ook minder leuk om te zoeken.
De foto is vervolgens wel mooi groot, maar opent in hetzelfde venster, waardoor ik weer terug moet gaan om de productpagina te bezoeken.
Aanvullend is de in Winkelwagen button zwart, die zou ik opvallender maken zodat hij er echt uit springt.
Allemaal heel kleine dingen, omdat de techniek en de basis gewoon mooi is, maar wel erg belangrijk voor de conversie.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m