Sieradenmerk, online webwinkel en voorraad over te nemen

1
Een aantal jaar geleden zijn mijn vrouw en ik begonnen met een nieuwe uitdaging, een eigen sieradenmerk met als naam Not Your Mother's Pearls, afgekort met N.Y.M.P.

Het was een mooie spannende periode, mijn vrouw ontwierp de sieraden zelf en in Hong Kong hadden wij een leverancier gevonden die alles op maat kon maken. Na het laten ontwerpen van een logo en een mooie website zijn we vol enthousiasme van start gegaan.

Het enige nadeel van deze manier van werken: Je zit vaak alleen thuis te tekenen, vanuit een kantoor heb je contact met de klanten en de leverancier. Om die reden zijn we ook een sportbedrijf gestart, waarbij we veel kunnen bewegen en veel in contact komen met trainers, sportscholen, mensen die lessen volgen enz.

Helaas komen we nu tot de conclusie dat het sportbedrijf teveel tijd kost om de sieraden er nog bij te doen. Het werken met mensen blijkt beter bij ons te passen.

Oftewel, we gaan ons merk N.Y.M.P in de etalage zetten: http://www.nymp.nl/.

Hier even een opsomming:

1. Het is 100% ons eigen merk, we hebben dit merk laten deponeren op N.Y.M.P, Not Your Mother's Pearls en ook ons logo is beschermd
2. Alle fotografie op de website is ons eigendom. Het zijn professionele modellen en wij hebben nog een enorme hoeveelheid foto's die gebruikt kunnen worden voor reclame
3. We hebben een voorraad van zo'n 600 sieraden en redelijk wat verpakkingsmateriaal zoals sieradendoosjes met eigen merk erop.
4. We hebben een Facebook pagina (https://www.facebook.com/NotYourMothersPearls) met 1300+ volgers, o.a. heel veel bloggers en mode fashionistas.

Heb je interesse, neem dan even contact op via Facebook.

Re: Sieradenmerk, online webwinkel en voorraad over te nemen

3
bertje schreef:en als de voorraad eenmaal op is...?
Ik zou me meer zorgen maken of ik de voorraad überhaupt kwijt raak.
Zeker als er in mei 2014 op de gehele collectie 50% korting aangeboden wordt en daarna nog 1 enkel bericht gepost wordt, is dat over het algemeen geen goed teken. ..

4
Via onze leverancier kunnen sieraden opnieuw besteld worden. Het idee was echter om elk jaar een nieuwe lijn uit te brengen, maar hier zijn we helaas niet echt aan toegekomen omdat het ontwerpen veel tijd kost en ons andere bedrijf teveel tijd vroeg.

We denken dat dit merk en webshop het beste gecombineerd zouden kunnen worden met een fysieke winkel. De webshop zou uitgebreid kunnen worden met andere artikelen uit de fysieke winkel en andersom.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Mick schreef:
Ik zou me meer zorgen maken of ik de voorraad überhaupt kwijt raak.
Zeker als er in mei 2014 op de gehele collectie 50% korting aangeboden wordt en daarna nog 1 enkel bericht gepost wordt, is dat over het algemeen geen goed teken. ..
In 2014 hebben we vrijwel geen tijd besteed aan dit merk. Het idee was om alles tijdelijk even in de koelkast te stoppen zodat we op een later moment het weer konden oppakken. Op dit moment kiezen we ervoor om dat niet te doen omdat ons andere bedrijf teveel tijd kost en eigenlijk ook echt enorm leuk is qua werk om te doen.

De drang naar zelfstandigheid hebben we dus op een andere manier weten in te vullen.

Dan hebben we nu een paar mogelijkheden. Eén daarvan is de voorraad bijvoorbeeld te verkopen aan iemand op de markt en alles van het merk 'gewoon weg te gooien'. Dat kunnen we alleen nog niet over ons hart verkrijgen. Liever gunnen we het aan iemand die er met wat tijd en moeite nieuw leven in kan blazen. Voeg er nieuwe sieraden aan toe, stop er creativiteit in en breid het desnoods uit met andere mode artikelen, zoals tassen, sjaaltjes enz...

De website, merkregistratie in Benelux en de fotografie koste bij elkaar al snel zo'n €7500 a €7000. Als we iemand daar een plezier mee kunnen doen, dan doen we dat liever.

Voor meer informatie en serieuze interesse, graag contact opnemen.

6
Ik kan me niet voorstellen dat het ontwerpen van de sieraden nou zoveel tijd in beslag heeft genomen.
Ik zie een variatie van de bekende shamballa armband, in diverse kleuren. (En die komt ook nog terug bij de heren collectie.) Ik zie andere, bestaande variaties op die armband en de bekende wikkelarmband, die je bij elke sieradenwinkel als workshop zelf kunt leren maken. Bij een andere pagina zie ik de eenvoudigste aller sieraden: een armband op elastiek en de wikkelarmband van memory wire. Oké, maar dan vaak met parels uitgevoerd.

De leuke lange kettingen die twee dames dragen op de foto's onder het kopje 'Collection' kan ik dan weer nergens terugvinden.

Ik zie een beperkt assortiment (zelfs helemaal geen oorbellen?) en ik denk dat deze webshop gewoon nooit van de grond gekomen is en dat men er nu langs deze weg toch nog wat voor wil vangen.

Ik zou graag wel eens wat gegevens willen zien uit het volgende rijtje (staan bij regels vraag & aanbod)

Webshop te koop aanbieden
Ook is het mogelijk hier een bestaande webshop te koop aan te bieden.
De volgende gegevens zien wij graag terug bij het te koop aanbieden van een webshop:
- indicatie verkoopprijs
- indicatie maandelijkse bezoekers
- welke branche
- indicatie omzet
- indicatie winst
- indicatie waarde voorraad
- oprichtingsdatum
- conversie percentages