Op het gebied van SEO scoren we redelijk en we weten voor de meeste merken die wij voeren een goede positie tussen de organische zoekresultaten te behalen.
Zo ook voor een "franstalig" merk binnen ons assortiment, als fictief voorbeeld "Côte d'Or"
Op de juiste schrijfwijze "Côte d'Or" scoren we een 4e plaats, nou merken we dat m'n kiest voor gemak en liever "cote dor" typen, op deze zoekterm scoren wij vele malen slechter.
Heeft iemand een idee/tip hoe we onze positie op deze (bewuste) typefout kunnen verbeteren, zonder dat wij deze merknaam bewust overal fout moeten weergeven? (slordig en storend)
Re: 'typefouten' & SEO
3Goed idee!henk-k schreef:Tekstje schrijven over de juiste schrijfwijze van het merk?

Maar ik denk dat die betutteling net zo storend overkomt als de foutieve schrijfwijze!

Re: 'typefouten' & SEO
4Linkbuilding met anchor tekst "cote dor"Mick schreef:Goed idee!henk-k schreef:Tekstje schrijven over de juiste schrijfwijze van het merk?![]()
Maar ik denk dat die betutteling net zo storend overkomt als de foutieve schrijfwijze!
Dat zou wel moeten werken. En inderdaad misschien op een pagine een stukje opnemen over de correcte schrijfwijze, misschien bij over ons bijvoorbeeld een stukje toevoegen.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: 'typefouten' & SEO
5Matt Cutts zei al eens treffend:
“If you’re going to ask people to give you money, spell-check your site.”
“If you’re going to ask people to give you money, spell-check your site.”
Re: 'typefouten' & SEO
6Om je voorbeeld aan te houden.
Als je zoekt op cote dor of Côte d'Or dan geeft dat ongeveer dezelfde urls bovenin. Bijv AH staat er ook bij en als je kijkt bij AH komt alleen de juiste naam voor dus Côte d'Or
Nergens in de source is ook maar een enkele verwijzing naar een foute spelling.
Google weet echt wel hoe het werkt met spelling en dat mensen makkelijk typen als ze iets zoeken.
En dat er verschil is bij sommige is een kwestie van tijd. Ze trekken echt wel naar elkaar toe. Of de bovenste zakt of de onderste stijgt.
Als je zoekt op cote dor of Côte d'Or dan geeft dat ongeveer dezelfde urls bovenin. Bijv AH staat er ook bij en als je kijkt bij AH komt alleen de juiste naam voor dus Côte d'Or
Nergens in de source is ook maar een enkele verwijzing naar een foute spelling.
Google weet echt wel hoe het werkt met spelling en dat mensen makkelijk typen als ze iets zoeken.
En dat er verschil is bij sommige is een kwestie van tijd. Ze trekken echt wel naar elkaar toe. Of de bovenste zakt of de onderste stijgt.
Re: 'typefouten' & SEO
7Je kan op de betreffende pagina's ook iets melden als: Synoniemen voor Cote D'or zijn.......etc
Je kan ook in de meta beschijving de verschillende typefouten opnemen. Zo rank je organisch hier wel op maar is het niet op je site te zien voor de gebruiker.
Je kan ook in de meta beschijving de verschillende typefouten opnemen. Zo rank je organisch hier wel op maar is het niet op je site te zien voor de gebruiker.
Re: 'typefouten' & SEO
8Ik ben het helemaal eens met PaulG. Google is en wordt hier steeds beter in. Laat het dus voor wat het is, en zie het als een aanpassing die Google nog wel gaat doorvoeren. Zodra deze dat doet, zul je zien dat de rankings ook goed zijn. Geen tijd besteden aan typefouten e.d. dus.PaulG schreef:Om je voorbeeld aan te houden.
Als je zoekt op cote dor of Côte d'Or dan geeft dat ongeveer dezelfde urls bovenin. Bijv AH staat er ook bij en als je kijkt bij AH komt alleen de juiste naam voor dus Côte d'Or
Nergens in de source is ook maar een enkele verwijzing naar een foute spelling.
Google weet echt wel hoe het werkt met spelling en dat mensen makkelijk typen als ze iets zoeken.
En dat er verschil is bij sommige is een kwestie van tijd. Ze trekken echt wel naar elkaar toe. Of de bovenste zakt of de onderste stijgt.
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)
Re: 'typefouten' & SEO
9Staat er bij de spelfout bovenin Google niet "bedoelde u..." of is het zoekvolume op de term zo laag dat Google dit niet door heeft? In dat laatste geval is het natuurlijk de vraag hoeveel verkeer je via de spelfout zal krijgen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: 'typefouten' & SEO
10Google verwijst idd door naar de juiste spelling, maar dat is natuurlijk wel weer een extra klik!libertes schreef:Staat er bij de spelfout bovenin Google niet "bedoelde u..."

Met de juiste schrijfwijze behalen we de 6e positie, met de 'foute' schrijfwijze #26,
maar het zou mooi zijn om ook met een 'type fout' op de eerste pagina te staan.
Het is interessant om te zien dat een aantal collega's met beide zoektermen op de eerste pagina staan, hoogste tijd voor wat extra huiswerk dus!

Re: 'typefouten' & SEO
11We zijn nu een aantal maandjes verder en staan heel verrassend met beide op #2/#3
Wat hebben we gedaan?
Eigenlijk heel weinig! De tekst iets aangepast, een aantal nieuwe producten toegevoegd en een andere banner. Blijkbaar zijn wij interessant genoeg voor 'Google'
Wat hebben we gedaan?
Eigenlijk heel weinig! De tekst iets aangepast, een aantal nieuwe producten toegevoegd en een andere banner. Blijkbaar zijn wij interessant genoeg voor 'Google'

Re: 'typefouten' & SEO
12https://moz.com/blog/7-advanced-seo-concepts
Nummer 3 geeft het wel een beetje weer. Door jouw hele website opbouw zal Google echt wel weten waar jou pagina over gaat. Alleen waarschijnlijk zit je met je site in de Nederlandse markt? Want veranderingen die in de US al doorgevoerd zijn, duren altijd wat langer in NL Google.
Wel fijn dat je er profijt van hebt.
Nummer 3 geeft het wel een beetje weer. Door jouw hele website opbouw zal Google echt wel weten waar jou pagina over gaat. Alleen waarschijnlijk zit je met je site in de Nederlandse markt? Want veranderingen die in de US al doorgevoerd zijn, duren altijd wat langer in NL Google.
Wel fijn dat je er profijt van hebt.