Landing paginas maken met subpagina's?

1
Ik ben al een paar dagen aan het zoeken en vogelen. Maar ik kan het echte antwoord er niet uithalen. Mijn vraag is: kan je van subpagina's ook landing paginas maken?

Laat ik het even neutraal houden:

situatie is nu uiteraard zo:

winkelnaam.nl
-->landingpagina hoofdeksels -->producten a t/m z

Veel van deze producten kan ik weer scheiden in sub categorieën. Maar kan ik van deze sub categorieën ook weer landing pagina's maken?

Dus zo:

winkelnaam.nl
-->landingpagina hoofdeksels -->producten a t/m z
------>(sub) Landingpagina--petjes--> producten a t/m f
------>(sub) Landingpagina--pruiken--> producten g t/m p
------>(sub) Landingpagina--hoedjes--> producten q t/m z


Is dit mogelijk of ziet google die subpagina niet meer als een belangrijke pagina omdat hij als subpagina staat?

Re: Landing paginas maken met subpagina's?

2
Hoi Royk,

Hoe dieper je de pagina´s plaatst hoe minder ze gewaardeerd worden. Wel is het zo dat je klanten waarschijnlijk meer op petten/petjes/pruiken zoeken dan naar hoofddeksels.

Het ligt ook aan het aanbod wat je aanbied. Biedt je alleen hoofddeksels aan dan zou ik de categorieën petjes en pruiken etc. hoger plaatsen en de de categorie hoofddeksels weglaten. Biedt je daarnaast ook nog sieraden, brillen en nog wat andere producten aan, dan zou ik het zo laten staan.

Ik begrijp niet helemaal wat je met dat alfabet bedoelt. Heb je alleen petjes van a t/m f in je assortiment?

Ook kan ik je adviseren eerst een zoekwoorden onderzoek doen. Als je logisch nadenkt zullen er waarschijnlijk meer mensen zoeken op hoeden dan op hoedjes. Probeer dan ook direct op de long tail keywords te richten.
Gespecialiseerd in online marketing.
https://www.conversability.nl

Re: Landing paginas maken met subpagina's?

3
De producten en categorieën die ik nu benoem zijn even fictief hihi

Ik gebruik nu een filter aan de linkerkant op mijn landing pagina. Mensen kunnen daar dus filteren op "petjes" en "hoedjes"

Maar er zijn ook mensen die bijvoorbeeld zoeken op "leuke hoedjes" en zou het dan niet mooi zijn als ik een mooi pagina heb die "hoedjes" heet en alle hoedjes laat zien. Met een mooi verhaaltje over hoedjes, tips over hoedjes etc etc. Extra informatie en helemaal over hoedjes.

Deze pagina wordt als een optie niet getoond aan de linkerkant, maar wel in drop down navigatie aan de bovenkant. Immers staan links al filters. Die worden naar beneden gedrukt als ik het menu links aanzet.

Ik zit dus met de vraag in de maag.. moet "hoedjes" dan ook in de root komen te staan? Of mag ik hem onder "hoofddeksels" plaatsen zodat er wel een stukje orde blijft.

Re: Landing paginas maken met subpagina's?

4
Onze opbouw is zo:

winkelnaam.nl
-->landingpagina hoofdeksels
------>(sub) Landingpagina--petjes--> producten aa t/m af
------>(sub) Landingpagina--pruiken--> producten ag t/m ap
------>(sub) Landingpagina--hoedjes--> producten aq t/m az
-->landingpagina broeken*
------>(sub) Landingpagina--korte broeken--> producten ba t/m bf
------>(sub) Landingpagina--lange broeken--> producten bg t/m bp**
------>(sub) Landingpagina--zwembroeken--> producten bq t/m bz

Klanten die zoeken op "broeken", komen pagina * als eerste tegen in de organische zoekresultaten van google.
Klanten die specifiek op zoek zijn naar "lange broeken", komen pagina ** als eerste tegen in de organische zoekresultaten van google.
Zoekt een klant op "zwembroek bq" komt deze direct op de productpagina uit van "zwembroek bq"

Dit verhaal heeft volgens mij meer met SEO te maken dan de opbouw van je shop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Landing paginas maken met subpagina's?

5
Mick schreef:Onze opbouw is zo:

winkelnaam.nl
-->landingpagina hoofdeksels
------>(sub) Landingpagina--petjes--> producten aa t/m af
------>(sub) Landingpagina--pruiken--> producten ag t/m ap
------>(sub) Landingpagina--hoedjes--> producten aq t/m az
-->landingpagina broeken*
------>(sub) Landingpagina--korte broeken--> producten ba t/m bf
------>(sub) Landingpagina--lange broeken--> producten bg t/m bp**
------>(sub) Landingpagina--zwembroeken--> producten bq t/m bz

Klanten die zoeken op "broeken", komen pagina * als eerste tegen in de organische zoekresultaten van google.
Klanten die specifiek op zoek zijn naar "lange broeken", komen pagina ** als eerste tegen in de organische zoekresultaten van google.
Zoekt een klant op "zwembroek bq" komt deze direct op de productpagina uit van "zwembroek bq"

Dit verhaal heeft volgens mij meer met SEO te maken dan de opbouw van je shop
Dat denk ik ook. Ik vroeg me alleen flink af hoe Google hiermee omgaat. Jij bevestigt met jouw ervaring in ieder geval dat mensen landen op de pagina waar ze specifiek zoeken. Dus kan een landing pagina prima een sub pagina wezen onder een grotere landing pagina die bijvoorbeeld alle broeken omvat.

Re: Landing paginas maken met subpagina's?

6
Royk schreef:Laat ik het even neutraal houden:
Zijn het nu gefingeerde voorbeelden of realistische praktijksituaties?
Je kunt aan de genoemde voorbeelden namelijk heel concrete conclusies verbinden, maar daar schiet je weinig mee op als het in werkelijkheid om andere zoekwoorden gaat.

• Iemand die een pet zoekt, zal niet op hoofddeksel zoeken.

• Iemand die een pet wil kopen, wil geen pruik zien en hoogstwaarschijnlijk ook geen hoed.

Dat geldt voor deze specifieke zoekwoorden, maar voor andere combinaties van zoekwoorden en verzameltermen of synoniemen kan dat anders uitpakken. In dit geval zal de (sub)landingspagina voor petten het goed doen, maar die vlieger gaat lang niet altijd op.
StoreCore.io

Re: Landing paginas maken met subpagina's?

7
In ze algeheel is het verstandig om te proberen elke pagina min of meer een 'landing pagina' te maken met wat er te vinden is.

Heb je dus een pagina over petjes, probeer dan ook een stukje tekst over petjes e.d. daar neer te zetten. Niet alleen een raster met producten.

Met je producten uiteraard hetzelfde doen.

Het is dan natuurlijk zo, dat pagina's dieper in de website, lager scoren. Echter scoort dan in elk geval elke pagina zo optimaal mogelijk. Het feit, dat diepere pagina's slechter scoren, kun je rekening mee houden met de structuur van je website. Concurrerende termen wil je dus eigenlijk 'hoger' in je navigatie. Niet als 'subcategorie'.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!