Dropschipping?? Wie o wie heeft ervaring

1
Hallo, ik ben op dit moment met 2 leveranciers in onderhandeling over dropshipping? wie heeft hier ervaring mee en kan me daar meer over vertellen. Het gaat om kleding en schoenen uit Amerika. Ik vraag me af hoe ik de kostprijs bereken en hoe ik de verzendkosten doorbereken naar de klant. Hoor het graag.

Re: Dropschipping?? Wie o wie heeft ervaring

2
Dropshipping vanuit buiten de EU zou ik niet doen. Jouw klant mag dan namelijk ook nog eens invoerrechten en BTW afrekenen aan de deur. Je zal er weinig klanten aan overhouden...
Bovendien gaat niemand tegenwoordig een week of twee (?) wachten op zijn bestelling.

Vanuit China wordt het ook wel gedaan omdat de Chinezen sample invoices bij de zending stoppen. Vanuit Amerika verwacht ik zoiets niet.

3
Plaats een paar proefbestellingen en laat die bij vrienden en familie op verschillende adressen bezorgen. Dan weet je op de cent nauwkeurig wat het je kost, welke levertijden je kunt verwachten, of de artikelen de gewenste kwaliteit hebben en hoe de bestellingen verder verzorgd zijn.

Ik verwacht dat de verzendkosten bij dropshippen vanuit de VS te hoog zijn om concurrerende prijzen te kunnen aanbieden, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt en niet geschoten is altijd mis...
StoreCore.io

4
Alles per bestelling laten versturen lijkt me een dure optie of misschien wel geen optie.

Kleding staat erom bekend dat je veel retouren zal krijgen. Persoonlijk denk ik dat het nog beter is om van elk kleding/maat er 1 op voorraad te houden en 1 a 2 keer per week bij je leverancier bestellen. De verzendkosten die je hiermee bespaart kan je het via PostNL laten bezorgen en kan je de klant sneller bedienen en en je retouren opnieuw verkopen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!