Hallo forumlezers!
Na wikken en wegen heb ik toch besloten om mij te oriënteren op het verkopen van mijn webshop.
De shop is in 2011 opgezet met toen één produkt maar is heel langzaam gegroeid tot wat het nu is, met een aantal produkten die ik zelf heb ontwikkeld, en een aantal produkten die nu door meer shops worden verkocht.
Wat is het?
Het is een webshop in hoge hak accessoires, waarbij je moet denken aan produkten om lekker op hakken te lopen, pijnlijke voeten tegen te gaan, dat soort zaken.
Waarom ermee stoppen
De shop is nu 4 jaar oud en ik merk dat ik er niet meer de passie in stop dat ik verheen wel gedaan heb. Ik merk dat ik kopieergedrag ga vertonen in tweets, fb berichten, en geen 'zin meer heb' om er echt helemaal voor te gaan. Hoe erg ik dit ook vind klinken.
Cijfers
Eerste 3 kwartalen van dit jaar heeft de shop 12.000 omzet (ex. BTW) gedraaid. Hiervan kan je zeker 30% winst behalen. In 2014 was dit totaal 16.000 (ex BTW).
Mijn input is een paar uur per week, m.n. inzetten van FB ads, blogs, tweets, dat soort werk.
Zoals je ziet zit hier dus niet echt een lekkere groei in. Zodra er aandacht voor de shop is door media, zie je dit direct door een piek in bezoekers & verkoop. Er is dus echt potentie, maar hiervoor moet er meer tijd in gestoken worden.
Waarde Voorraad: +-3000
Bezoekers: 3000/maand
Platform
De shop is gebouwd met Wordpress - via een betaald Premium Thema.
Er is een duitse, nl & engelse versie (3 verschillende domeinen)
Afhandeling bestellingen
Dit wordt door mijzelf gedaan, en in tijden dat ik er niet ben heb ik hier fijne studenten voor. Bijna alle bestellingen worden met brievenbuspost verzonden.
Voor wie
Deze shop is super gaaf voor een super fashionista met ondernemers kwaliteiten. Iemand die het leuk vind om mooie street foto's te maken om het produkt goed neer te zetten, een platform eromheen te bouwen. Het enige dat nodig is, is enthousiasme. Aan de reactie van klanten, reviews ligt het niet...
Ik ben er super trots op hoe het is neergezet, het is een mooie professionele site, met toch al wat media aandacht eromheen. En, let wel - met een aantal unieke produkten waar je jouw produkten wellicht bij kan zetten.
In PM geef ik graag door waar je de shop kan vinden!
Richtprijs: ntb
Webshops te koop
Te Koop: Webshop in fietsen en accessoires te koop
Te koop: webwinkel in fietsenniche, onderdelen en accessoires met voorraad en leverancierscontacten. Ideale kans voor ondernemers in een groeiende nichemarkt.
Statistieken
1 bericht