Ik heb juist Tomatocart geinstalleerd en ik ben nu op zoek naar de mogelijkheid om checkboxes toe te voegen , ik weet alleen niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen , heeft er iemand hier ervaring mee ?
De bedoeling is dat ik bij een product verschillende opties toevoeg die aangevinkt zijn en dat de klant kan uitvinken welk hij niet nodig heeft , zoals bij het configureren van een pc bvb.
Groetjes
Kim
Re: Checkboxes in Tomatocart?
2Typisch techneutenantwoord misschien, maar waarom installeer je eerst iets en ga je daarna pas op zoek naar de mogelijkheden? Keer het liever om: inventariseer eerst je functionele eisen en zoek daarmee een geschikte oplossing.
Als je pc's verkoopt die door de klant geconfigureerd moeten kunnen worden, dan is dat een essentieel onderdeel van je kernactiviteiten, niet slechts een "even wat checkboxes toevoegen".
Als je pc's verkoopt die door de klant geconfigureerd moeten kunnen worden, dan is dat een essentieel onderdeel van je kernactiviteiten, niet slechts een "even wat checkboxes toevoegen".
3Hey Ward,
Ik begrijp je antwoord, maar het is de klant die steeds veranderd van gedachte
Ik ben nog niet zo bekend met webshops, ik doe normaal meer grafische toepassingen.
Ik begrijp je antwoord, maar het is de klant die steeds veranderd van gedachte

Ik ben nog niet zo bekend met webshops, ik doe normaal meer grafische toepassingen.
4Volgens mij beschrijft dit artikel in de wiki je probleem; het gaat toevallig ook uit van het configureren van een pc:
http://www.tomatocart.com/wiki/Product_Attributes
De meeste webwinkelsoftware heeft wel ergens een implementatie van een EAV-model (Entity-Attribute-Value) waarmee je variabele data kunt relateren aan een product, meerdere producten of productcategorie. Kijk anders eens in de achterliggende database; daarin moet je ergens ook configureerbare opties per product kunnen terugvinden.
http://www.tomatocart.com/wiki/Product_Attributes
De meeste webwinkelsoftware heeft wel ergens een implementatie van een EAV-model (Entity-Attribute-Value) waarmee je variabele data kunt relateren aan een product, meerdere producten of productcategorie. Kijk anders eens in de achterliggende database; daarin moet je ergens ook configureerbare opties per product kunnen terugvinden.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.