Graag jullie mening en (hopelijk) kritiek op deze webwinkel.

1
Deze webwinkel verkoopt Microsoft trainingen. De bedoeling is dat er ook een affiliate programma komt (advies?) en een vertaling naar Duits, Engels en Spaans. Jullie kunnen ook het bestelproces testen want er is een mogelijkheid voor een proforma factuur. Dus betaal je niets, gebeurt er ook niets. :D Ovrigens wordt het affiliate percentage 20% is dit aantrekkelijk genoeg naar jullie mening? Alvast bedankt. http://www.mscertkit.nl

Re: Graag jullie mening en (hopelijk) kritiek op deze webwin

2
De metafoor loopt een beetje mank: trainingen en bijvoorbeeld vakanties kun je lastig in een winkelwagentje stoppen. Verder ontbreekt het hier aan consistentie: na een klik op "In winkelwagentje" verschijnt er een "Mandje".

Een kickback van 20% is onder trainers niet ongebruikelijk, weet ik, maar je kunt je afvragen of dat bij deze prijzen niet rijkelijk veel is voor een CPS-partnerprogramma. Dat is bijvoorbeeld net geen € 400 op een examen van € 1.997! Dan kun je misschien beter prijzen verlagen en wat minder uitgeven aan affiliate marketing. Moeilijk in algemene termen te beoordelen. Wat doen je concurrenten?
StoreCore.io

3
Haha :D , je hebt gelijk met die winkelwagen en dat mandje. Eens kijken hoe ik dat oplos.
Wat betreft de kickback, de insteek is dat het inderdaad voldoende interssant wordt voor affiliates om er serieus aandacht aan te besteden. Concurrentie heb ik in deze vorm eigenlijk nauwelijks en die zijn een stuk duurder. Prijs verlagen is dus geen optie. Ik ben aan het kijken naar DaisyCon als affiliate bedrijf. Bedankt voor je reactie.

4
Met een commissie van € 400 op een training van zo'n € 2.000 zul je zeker het nodige verkeer trekken! Maak het partnerprogramma wijselijk echter niet té openbaar. Dure trainingen voor professionals worden bij middelgrote en grote ondernemingen vaak centraal geregeld via een afdeling P&O. Als een inkoper dan ziet dat je € 400 kunt weggeven op een training, krijg je geleur en gezeur om een hoge korting.

Misschien daarom ook maar even de URL uit de openingspost laten verwijderen.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.