Testdata voor betalingskenmerken acceptgiro's

1
Voor ons factureringssysteem heb ik in PHP een kleine functie geschreven die een integer of een numerieke string omzet in de 4x4 cijfercombinatie inclusief controlecijfer voor een betalingskenmerk. Volgens mij werkt de PHP-functie foutloos, maar ik zou dat graag uitgebreider testen aan de hand van geldige betalingskenmerken. Wie kan me op weg helpen?
StoreCore.io

Re: Testdata voor betalingskenmerken acceptgiro's

3
Een betalingskenmerk voor acceptgiro's gebruikt een elfproef: het controlecijfer, het 16e cijfer op de eerste positie, is afhankelijk van de 15 erop volgende cijfers. In theorie werkt de PHP-functie foutloos, want die past gewoon de elfproef toe op die 15 cijfers. Voor de zekerheid zou ik graag controleren of de resulterende 16 cijfers inderdaad onder alle omstandigheden een foutloos betalingskenmerk zijn.
StoreCore.io
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!