Hallo Allemaal,
Ik ben al best een tijd bezig met mijn webshop in damesmode maar heb nog niet het gevoel dat hij optimaal is en ben dus op zoek naar mensen (die er verstand van hebben) die er kritisch naar kijken en mij misschien wat tips kunnen geven om de site te verbeteren. Het gaat mij vooral om de vraag:
Waarom zouden mensen die op mijn site komen snel afhaken of toch goed rondkijken maar uiteindelijk toch niets kopen. Kortom, wat zijn volgens jullie zwakke plekken.
Graag in de meest eenvoudige taal omdat ik best slim ben:) maar niet op het gebied van ICT.
Je hoeft mij niet te sparen met kritiek want ik kan best tegen een stootje:)
Alvast dank voor de moeite.
Hartelijke groet,
Rosalie Zwaan
http://www.roosenzo.nl
Re: Jawel, weer graag een kritische blik?
2Bij betaalmogelijkheden moet ook een optie bij voor achteraf betalen, zoals bv Onder Rembours verzenden.
Ik weet niet of je er een probleem mee hebt maar bij je 'Over ons' pagina kun je een foto van jezelf plaatsen om meer vertrouwen te winnen.
Je moet een account aanmaken om te kunnen bestellen. Dit schrikt heel veel mensen af. Ik raad je aan om alleen de mogelijkheid te geven zich te registreren maar het niet te verplichten.
Verder vind ik het er eigenlijk wel goed en mooi uitzien.
Ik weet niet of je er een probleem mee hebt maar bij je 'Over ons' pagina kun je een foto van jezelf plaatsen om meer vertrouwen te winnen.
Je moet een account aanmaken om te kunnen bestellen. Dit schrikt heel veel mensen af. Ik raad je aan om alleen de mogelijkheid te geven zich te registreren maar het niet te verplichten.
Verder vind ik het er eigenlijk wel goed en mooi uitzien.

Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Re: Jawel, weer graag een kritische blik?
3Ik moest zoeken naar de in winkelwagen knop. Ik zou hem plaatsen onder de keuze van de maat!
Zorg dat klanten ook kunnen bestellen zonder registratie.
Zet op je Contact pagina je KVKnummer en je BTWnr.
Zorg dat klanten ook kunnen bestellen zonder registratie.
Zet op je Contact pagina je KVKnummer en je BTWnr.
Re: Jawel, weer graag een kritische blik?
4Sommige dingen kloppen niet aan de technische kant.
Muisaanwijzer verandert wel in een handje bij 'in winkelwagen' maar niet bij 'terug'.
In winkelwagen mag inderdaad wel een duidelijke knop zijn.
Maatkeuze werkt ook niet overal, zoals hier http://www.roosenzo.nl/product_info.php ... 0cd36ec4e0 is dus helemaal geen keuze mogelijkheid.
"dan wordt het aankoopbedrag minus de verzendkosten binnen drie werkdagen aan je overgemaakt." Dit mag wettelijk niet, de verzendkosten die jij maakt zijn bedrijfsrisico. Tevens verstuur je de bestelling gratis, dan mag je niet van je klant verwachten dat ze alsnog verzendkosten moeten betalen als het niet goed is of anderszins.
"Mocht dat allebei niet lukken dan is het pakket de volgende dag (na 13:00) af te halen bij het dichtstbijzijnde postkantoor." Leuk, maar niet waar. TNT voldoet hier al vaak niet meer aan. Hier in ieder geval niet. Een aanname waar je niet op moet vertrouwen dus.
Je verstuurt volgens jou alles als pakketpost, ook als iemand maar 1 shawl besteld? Lijkt mij onnodig duur, want het kan ook in een enveloppe. Stuur je inderdaad op in een enveloppe dan moet je je tekst wijzigen.
Qua uiterlijk vind ik je header ietwat kaal en de letter Z vrijwel onleesbaar. Kan net zo goed een L zijn... Ik heb nog wel eens moeite met zwierige letters te lezen.
Vraag me ook af waarom dit in de footer staat 'Powered by OsCommerce'. Heeft iemand hier iets aan? Dit staat hoogstens goedkoop omdat velen weten dat dit gratis software is.
Tevens vind ik je informatievoorziening slecht. Links in het menu heb je allerlei info staan, ook dat men akkoord gaat met de voorwaarden als je gaat bestellen. Enkel heb je de Algemene voorwaarden weer helemaal onderin je shop verborgen. Niet netjes, je moet dan ook de info gewoon bij elkaar houden, of op zijn minst er naar linken. Je BTW en KVK nummers staan weer WEL in je alg. voorwaarden en niet bij de rest. Beetje verstoppertje spelen, niet duidelijk.
Toen ik op je site klikte had ik wel direct het gevoel in een webshop te zijn en vond het wel mooi. Tot ik kritisch verder ging kijken. En heeeeeeeeeeel erg jammer dat je een hele mooie foto van accessoires hebt er er dan vervolgens niets achter zit
Muisaanwijzer verandert wel in een handje bij 'in winkelwagen' maar niet bij 'terug'.
In winkelwagen mag inderdaad wel een duidelijke knop zijn.
Maatkeuze werkt ook niet overal, zoals hier http://www.roosenzo.nl/product_info.php ... 0cd36ec4e0 is dus helemaal geen keuze mogelijkheid.
"dan wordt het aankoopbedrag minus de verzendkosten binnen drie werkdagen aan je overgemaakt." Dit mag wettelijk niet, de verzendkosten die jij maakt zijn bedrijfsrisico. Tevens verstuur je de bestelling gratis, dan mag je niet van je klant verwachten dat ze alsnog verzendkosten moeten betalen als het niet goed is of anderszins.
"Mocht dat allebei niet lukken dan is het pakket de volgende dag (na 13:00) af te halen bij het dichtstbijzijnde postkantoor." Leuk, maar niet waar. TNT voldoet hier al vaak niet meer aan. Hier in ieder geval niet. Een aanname waar je niet op moet vertrouwen dus.
Je verstuurt volgens jou alles als pakketpost, ook als iemand maar 1 shawl besteld? Lijkt mij onnodig duur, want het kan ook in een enveloppe. Stuur je inderdaad op in een enveloppe dan moet je je tekst wijzigen.
Qua uiterlijk vind ik je header ietwat kaal en de letter Z vrijwel onleesbaar. Kan net zo goed een L zijn... Ik heb nog wel eens moeite met zwierige letters te lezen.
Vraag me ook af waarom dit in de footer staat 'Powered by OsCommerce'. Heeft iemand hier iets aan? Dit staat hoogstens goedkoop omdat velen weten dat dit gratis software is.
Tevens vind ik je informatievoorziening slecht. Links in het menu heb je allerlei info staan, ook dat men akkoord gaat met de voorwaarden als je gaat bestellen. Enkel heb je de Algemene voorwaarden weer helemaal onderin je shop verborgen. Niet netjes, je moet dan ook de info gewoon bij elkaar houden, of op zijn minst er naar linken. Je BTW en KVK nummers staan weer WEL in je alg. voorwaarden en niet bij de rest. Beetje verstoppertje spelen, niet duidelijk.
Toen ik op je site klikte had ik wel direct het gevoel in een webshop te zijn en vond het wel mooi. Tot ik kritisch verder ging kijken. En heeeeeeeeeeel erg jammer dat je een hele mooie foto van accessoires hebt er er dan vervolgens niets achter zit

- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
Re: Jawel, weer graag een kritische blik?
5Hallo allemaal,
Dank voor de reacties die zo snel kwamen. Ik vind het allemaal hele goede punten waar ik meteen mee aan de slag ga. De laatste opmerking over de accessoires die er niet meer zijn snap ik geheel en verwachte ik ook al maar ze zijn er gisteren uitgegaan omdat ik heb besloten om mij te focussen op de kleding en niet van alles te verkopen. De nieuwe banner op die plek wordt begin volgende week geplaatst. Ik heb wel mijn website beheerder gevraagd de link eruit te halen maar het is wel weekend dus ik weet niet of hij het gelijk gaat doen.
Nog wel een vraagje over het registreren, ik begrijp zelf niet zo goed waarom dat zo'n probleem is want als ik ga bestellen zonder registratie moet ik toch in ieder geval mijn adresgegevens achterlaten en veel meer dan dat is het niet bij registreren, of is het alleen het gevoel dat ze iets moeten......?
Verder sta ik nog open voor verder commentaar want ik heb er echt iets aan en zelf zie ik sommige dingen gewoon niet meer "de bekende blinde vlek".
Fijn weekend iedereen!
Groetjes
Rosalie
Dank voor de reacties die zo snel kwamen. Ik vind het allemaal hele goede punten waar ik meteen mee aan de slag ga. De laatste opmerking over de accessoires die er niet meer zijn snap ik geheel en verwachte ik ook al maar ze zijn er gisteren uitgegaan omdat ik heb besloten om mij te focussen op de kleding en niet van alles te verkopen. De nieuwe banner op die plek wordt begin volgende week geplaatst. Ik heb wel mijn website beheerder gevraagd de link eruit te halen maar het is wel weekend dus ik weet niet of hij het gelijk gaat doen.
Nog wel een vraagje over het registreren, ik begrijp zelf niet zo goed waarom dat zo'n probleem is want als ik ga bestellen zonder registratie moet ik toch in ieder geval mijn adresgegevens achterlaten en veel meer dan dat is het niet bij registreren, of is het alleen het gevoel dat ze iets moeten......?
Verder sta ik nog open voor verder commentaar want ik heb er echt iets aan en zelf zie ik sommige dingen gewoon niet meer "de bekende blinde vlek".
Fijn weekend iedereen!
Groetjes
Rosalie
Re: Jawel, weer graag een kritische blik?
6Als ik online ergens iets koop, voel ik me bezwaard als ik me echt moet registreren.
Zit je weer met een wachtwoord, puur voor het idee, de verplichting.
Probeer het aan te bieden zodat je klant zelf kan kiezen of die zich registreerd of niet.
Die blinde vlek kennen we allemaal wel
Zit je weer met een wachtwoord, puur voor het idee, de verplichting.
Probeer het aan te bieden zodat je klant zelf kan kiezen of die zich registreerd of niet.
Die blinde vlek kennen we allemaal wel

Re: Jawel, weer graag een kritische blik?
7Het is net als in de supermarkt. Wil je zegeltjes of niet?
Veel mensen vinden registreren niet erg, die willen dus zegeltjes, en krijgen wellicht nog eens een extra aanbieding ofzo.
Anderen vinden registreren niet prettig, lastig al die verschillende zegeltjes bij elke supermarkt, alles moeten onthouden.
Het is namelijk ook niet verstandig om op elke site hetzelfde wachtwoord te gebruiken en mensen steeds vaker online winkelen, dat wordt een heel boekwerk op een gegeven moment.
Daarom inderdaad graag de keus voor wel of niet.
Veel mensen vinden registreren niet erg, die willen dus zegeltjes, en krijgen wellicht nog eens een extra aanbieding ofzo.
Anderen vinden registreren niet prettig, lastig al die verschillende zegeltjes bij elke supermarkt, alles moeten onthouden.
Het is namelijk ook niet verstandig om op elke site hetzelfde wachtwoord te gebruiken en mensen steeds vaker online winkelen, dat wordt een heel boekwerk op een gegeven moment.
Daarom inderdaad graag de keus voor wel of niet.
Re: Jawel, weer graag een kritische blik?
8Ik vind je paspop niet mooi 
Precies of ze een knik in de heup en scheef + kromme armen
Misschien een andere paspop gebruiken? (of echte mensen)
De paspop voor kinderen is wel ok.

Precies of ze een knik in de heup en scheef + kromme armen

Misschien een andere paspop gebruiken? (of echte mensen)
De paspop voor kinderen is wel ok.