Beste lezers,
Ik ben al enige tijd bezig met de bouw van een website. Momenteel zijn wij in de afrondende fase wat betreft de front-end.
Op onze homepage laten we als het waren twee kolommen producten zien.
1. Populaire
2. Uitgelicht
Wij vinden het alleen moeilijk om een balans te vinden in de persoonlijke benadering.
Persoonlijk vind ik het leuk als er staat :
Hi Ruud, (titel)
Hieronder hebben wij alvast de populaire producten op een rijtje gezet. (subtitel)
in plaats van
Populaire producten
Hieronder vind je de populairste producten
Hoe zien jullie dat? Is de benadering te persoonlijk?
Bedankt
Re: Persoonlijke noot
2Gaat het om een inlog gedeelte? (Hoe kom je anders aan die gegevens?)
Het antwoord op je vraag is afhankelijk van je doelgroep.
Je zou dit wel kunnen toepassen in je e-mail marketing, waarvoor mensen zichzelf hebben opgegeven.
Het antwoord op je vraag is afhankelijk van je doelgroep.
Je zou dit wel kunnen toepassen in je e-mail marketing, waarvoor mensen zichzelf hebben opgegeven.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Persoonlijke noot
3WebwinkelMeerwaarde schreef:Gaat het om een inlog gedeelte? (Hoe kom je anders aan die gegevens?)
Het antwoord op je vraag is afhankelijk van je doelgroep.
Je zou dit wel kunnen toepassen in je e-mail marketing, waarvoor mensen zichzelf hebben opgegeven.
Bedankt voor je reactie.
Nee gaat niet om het inlog gedeelte.
Gaat om de producttitels. Als er niet is ingelogd, dan is de titel algemeen.
Zodra iemand inlogt weten we wie en kunnen we de titels aanpassen en persoonlijk maken.
De doelgroep ligt tussen de 18-50 man/vrouw 50/50 landelijk. Website is gericht op deals (dealwebsite)
Ja alle e-mails e.d. zijn al persoonlijk, maar wilde dit doortrekken in de enkele titels.
Re: Persoonlijke noot
4WebwinkelMeerwaarde schreef:Gaat het om een inlog gedeelte? (Hoe kom je anders aan die gegevens?)
Het antwoord op je vraag is afhankelijk van je doelgroep.
Je zou dit wel kunnen toepassen in je e-mail marketing, waarvoor mensen zichzelf hebben opgegeven.
Bedankt voor je reactie.
Nee gaat niet om het inlog gedeelte.
Gaat om de producttitels. Als er niet is ingelogd, dan is de titel algemeen.
Zodra iemand inlogt weten we wie en kunnen we de titels aanpassen en persoonlijk maken.
De doelgroep ligt tussen de 18-50 man/vrouw 50/50 landelijk. Website is gericht op deals (dealwebsite)
Ja alle e-mails e.d. zijn al persoonlijk, maar wilde dit doortrekken in de enkele titels.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Persoonlijke noot
5Dan gaat het toch wel om een inlog gedeelte / je bent dan dus wel ingelogd.
In algemene zin vinden bezoekers het vaak storend als duidelijk wordt dat de webwinkel over gegevens van hen beschikt. Het benoemen van dit soort gegevens (zeker als er geen directe link wordt gelegd) kan dan nadelig zijn voor je conversie. Maar als er al is ingelogd, weet de bezoeker dat deze gegevens bekend zijn en zal hij / zij zich hier in de meeste gevallen ook niet aan storen.
Daardoor kan je de ervaring wat persoonlijker maken. Maar onthou wel dat enkel het noemen van iemands naam, de ervaring niet meteen heel persoonlijk maakt. Zorg je daarnaast ook nog voor een weergave van producten die specifiek is afgestemd op de klant en zijn of haar voorkeuren, dan wordt de ervaring wel (positief) persoonlijk.
In algemene zin vinden bezoekers het vaak storend als duidelijk wordt dat de webwinkel over gegevens van hen beschikt. Het benoemen van dit soort gegevens (zeker als er geen directe link wordt gelegd) kan dan nadelig zijn voor je conversie. Maar als er al is ingelogd, weet de bezoeker dat deze gegevens bekend zijn en zal hij / zij zich hier in de meeste gevallen ook niet aan storen.
Daardoor kan je de ervaring wat persoonlijker maken. Maar onthou wel dat enkel het noemen van iemands naam, de ervaring niet meteen heel persoonlijk maakt. Zorg je daarnaast ook nog voor een weergave van producten die specifiek is afgestemd op de klant en zijn of haar voorkeuren, dan wordt de ervaring wel (positief) persoonlijk.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Persoonlijke noot
6Zelf, maar goed dat is persoonlijk, stoor ik me aan het woord "Hi".
Je werkt met een brede doelgroep, maar iemand van 50 zal misschien denken, dit komt niet professioneel over.
Je hoeft het woord "Geachte" ook weer niet te gebruiken, maar wat dacht je van "Beste" ?
Komt mij laagdrempelig over maar wel correct en net.
Maar je kunt het altijd proberen, kijken of je er positieve of negatieve reacties op krijgt, het lijkt mij ook snel aangepast indien noodzakelijk.
Ps. ik val zelf ook nog onder de jong volwassene.
Je werkt met een brede doelgroep, maar iemand van 50 zal misschien denken, dit komt niet professioneel over.
Je hoeft het woord "Geachte" ook weer niet te gebruiken, maar wat dacht je van "Beste" ?
Komt mij laagdrempelig over maar wel correct en net.
Maar je kunt het altijd proberen, kijken of je er positieve of negatieve reacties op krijgt, het lijkt mij ook snel aangepast indien noodzakelijk.
Ps. ik val zelf ook nog onder de jong volwassene.

Re: Persoonlijke noot
7Bedankt voor je reactie.SH-Shop schreef:Zelf, maar goed dat is persoonlijk, stoor ik me aan het woord "Hi".
Je werkt met een brede doelgroep, maar iemand van 50 zal misschien denken, dit komt niet professioneel over.
Je hoeft het woord "Geachte" ook weer niet te gebruiken, maar wat dacht je van "Beste" ?
Komt mij laagdrempelig over maar wel correct en net.
Maar je kunt het altijd proberen, kijken of je er positieve of negatieve reacties op krijgt, het lijkt mij ook snel aangepast indien noodzakelijk.
Ps. ik val zelf ook nog onder de jong volwassene.![]()
Je hebt gelijk over de benadering met "hi". Beste of Hoi is wellicht beter.
Bedankt
Re: Persoonlijke noot
8Bij twijfel kijk ik altijd even hoe anderen het doen.
Zalando heeft als meest in het oog springende titel "KIES EEN SHOP CATEGORIE" en wanneer ik inlog wordt ik aangesproken met "Hallo, Meneer voornaam naam!"
Zalando heeft als meest in het oog springende titel "KIES EEN SHOP CATEGORIE" en wanneer ik inlog wordt ik aangesproken met "Hallo, Meneer voornaam naam!"
Re: Persoonlijke noot
9Ik vind dat persoonlijke wel leuk, maar "hi" zou me mij ook niet aanspreken. "Hallo" kan ook.
www.armande.net voor informatie over het starten van een webwinkel