Hallo,
ik wil graag jullie reactie op een bestaande situatie. Ik heb bij een bedrijf een webshop met oscommerce laten bouwen. Dit is naar tevredenheid opgelevert maar het systeem werkt soms niet stabiel. Ik heb vooral de laastste tijd problemen met ideal en paypal. Dit legt er soms uit en klanten kunnen dan niet betalen, bellen mij, etc. Ik heb de shop gekocht met voorwaarde, mondeling, dat ik deze daar zou hosten en deze dan zou draaien. Dat doe ik dus gewoon. Ik heb er ook een blog bij laten bouwen en wat extra modules laten inbouwen. Alleen vertoont die shop dus af en toe kuren en dan kom ik bij mijn webshop bouwer terecht. Dit is een drukke eenmanszaak die soms wat geiirriteerd reageeert op mijn vragen.Terugkoppelingen krijg ik niet als er iets is uitgevoerd. Ik heb die shop anderhalf jaar geleden laten bouwen. Nu wilt die webshop bouwer uren in rekening gaan brengen voor het soms weer stabiel maken van functionaliteiten die ik heb gekocht. Ideal die eruit springt, paypal kuren, mensen geen orderbevestiging. Hij stelde een service contract voor van 30 euro in de maand zodat ik gewaarborgd ben van een stabiele shop. Ik kan me voorstellen dat je misschien zo af en toe een upgrade moet doen om het goed beveiligd wilt hebben tegen hackers bijvoorbeeld.
Hoe realistisch is nu zijn voorstel? Heb ik garantie tot de hoek en mag ik dankbaar zijn voor het steeds weer statbiel maken vd shop tot nu toe. Ik bedoel: ik koop iets werkends en gaan er dan vanuit dat het ook werkt, als het werkt werkt het ook lijkt mij. Wat is gangbaar daarin, ik wil het niet teveel op de spits drijven omdat je toch afhankelijk van elkaar bent. Als laatste optie is natuurlijk om het hele spul te laten migreren naar een andere hoster en ondersteuner van OS commerce. Oftwel is dit normaal?
Graag jullie reactie, alvast bedankt.
JeeKay
Re: Bestaande webshop onstabiel
2Beide zijn gebruikelijk: service level agreement (SLA) afsluiten voor garanties zoals de uptime en opstappen als het toegezegde serviceniveau niet wordt gehaald.
In dit geval zou ik waarschijnlijk opstappen, omdat je gewoon te veel verschillende problemen opsomt. Vergeet niet dat de meeste kopers met problemen je niet bellen of mailen; die vertrekken gewoon en keren niet meer terug. De problemen die je zelf signaleert, zijn misschien maar het topje van de ijsberg.
In dit geval zou ik waarschijnlijk opstappen, omdat je gewoon te veel verschillende problemen opsomt. Vergeet niet dat de meeste kopers met problemen je niet bellen of mailen; die vertrekken gewoon en keren niet meer terug. De problemen die je zelf signaleert, zijn misschien maar het topje van de ijsberg.
3Jou verhaal zo lezend denk ik (zonder naar de code gekeken te hebben) dat je meer problemen met de hoster hebt dan met de webshopbouwer.
Natuurlijk kan het zijn dat de webshopbouwer fouten heeft gemaakt waardoor het onstabiel is geworden maar van osC kan je een heleboel vinden maar niet dat het in de basis onstabiel is, maar om dit uit te sluiten zou je een ander bedrijf opdracht moeten geven om de shop een keer na te lopen.
Natuurlijk kan het zijn dat de webshopbouwer fouten heeft gemaakt waardoor het onstabiel is geworden maar van osC kan je een heleboel vinden maar niet dat het in de basis onstabiel is, maar om dit uit te sluiten zou je een ander bedrijf opdracht moeten geven om de shop een keer na te lopen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
4Voor alle duidelijkheid, momenteel werkt het stabiel. Maar ik weet nooit voor hoelang. Maar als het server gerelateerde problemen lijken te zijn valt dat mi toch onder hosting? Of heb ik het mis? En zou dit de bouwer/hoster toch ook moeten voorzien. De laatste keer waren het idd server problemen en nu hang ik schijnbaar op een nieuwe server. Het is een standaard shop met CMS, twee talen, betalingsopties, ideal, overboeken en paypal. Is het van mij een misvatting om het in principe zonder contract telkens te laten herstellen. Of twijfelen jullie aan de competenties van desbetreffend bouwer/hoster?
Als het is opgeleverd moet het toch werken? Op een beveligingsupdate na dan? Of ben ik daar te naief in?
Graag julie reacties.
Als het is opgeleverd moet het toch werken? Op een beveligingsupdate na dan? Of ben ik daar te naief in?
Graag julie reacties.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Sorry ik heb verkeerd gelezen... dacht dat er stond dat de shop ergens anders gehost was...
Ik zou de webbouwer voorstellen in dit geval om de site ergens anders te gaan hosten...
Ik zou de webbouwer voorstellen in dit geval om de site ergens anders te gaan hosten...
I came, I saw.... I got Zenned.
6Als ik het bouwer/hoster goed begrijp, heeft de bouwer ook de hosting op zich genomen. Die zal hij, met een eensmanszaak, waarschijnlijk hebben uitbesteed, maar dat is slechts een technisch argument. Een zakelijk veel belangrijker argument is dat hij verantwoordelijk is voor hostingproblemen.
Jij kent die bouwer/hoster veel beter dan wij. Als je zelf twijfelt over de competenties, moet je daaraan in de eerste plaats zelf conclusies verbinden. Soms moet je als ondernemer op je gevoel afgaan: als het niet goed voelt, zit het meestal ook niet goed.JeeKay schreef:Of twijfelen jullie aan de competenties van desbetreffend bouwer/hoster?