Ik ben van plan binnenkort een dropshipping webshop te gaan beginnen. Ik heb al een niche, een leverancier (in de US en EU) en manieren waarop ik kan advertisen (instagram o.a) dus dat is al allemaal achter de rug.
Ik heb nu alleen nog een aantal vragen;
- Hoe zit het met KvK en belasting etc (ik ben zelf 15 jaar dus minderjarig)? (Ik ben van plan voor nu alleen in de USA te ''shippen'' maar later ook in de EU). Ik raak het product zelf nooit aan en ik verzend het dus ook niet. Moet ik dan nogsteeds een KvK hebben omdat ik zelf in Nederland woon? En hoe zou ik dit kunnen doen? (Mijn ouders zouden evt wel mee willen werken als ik alles maar zelf betaal)
- Ik ben nog aan het twijfelen tussen Shopify en WooCommerce. Ik ben nu met WAMP bezig met Wordpress om WooCommerce uit te proberen maar daar ben je langer mee bezig. Ik heb het ook nog druk met school dus is het de 30 dollar per maand waard of zal ik een VPS kopen bij DigitalOcean voor 5 dollar per maand, een domein voor 12 per jaar en een gratis SSL certificaat bij Let's Encrypt?
Welk platform gebruiken jullie en ben je toen misschien overgestapt van ... naar ... ?
Andere tips oid zijn welkom!

Mvg