[moederstrots.com]Mijn webwinkel loopt niet..

1
Hallo allemaal,

Ik heb een webwinkel opgezet (zie: http://www.moederstrots.com), doordat ik graag creatief bezig ben.
Destijds hard aan de slag gegaan achter de naaimachine en veel op de website gezet, maar slechts een paar verkopen mogen doen.
Zelf vind ik mijn webwinkel er aantrekkelijk uit zien en om mij heen hoor ik ook één en al goeds over mn assortiment, maar tot verkopen leidt het niet.

Hebben jullie enige tips cq verbeterpunten?

Alvast bedankt!
Groet,
Vera van der Heijden

Re: Mijn webwinkel loopt niet..

4
Misschien inderdaad beter bij Feedback..

Tuurlijk hoor je uit je omgeving vrijwel alleen maar positieve reacties, het zijn immers vrienden / familie. Zoals Ward ook al zegt, er is heel veel concurrentie van mensen die thuis zitten te hobby-en. Niets mis mee, maar als jij dit als winstgevend iets wil dan zul je je moeten onderscheiden.. Maar wil je dat? Wat is je bedoeling van de site?

Het ziet er wel aardig uit, vind alleen de achtergrond super druk en niet zó mooi. Voor de rest zag het er wel aardig uit maar moet nog even goed kijken! Hier kom ik op terug.
http://www.seebuyplay.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Mijn webwinkel loopt niet..

5
Er klopt erg veel niet aan de shop. En ik denk dat je dit wellicht grotendeels moet zoeken bij de bouw(st)er van de shop. Alle shops hebben wel 1 ding gemeen met elkaar DRUK! Echter niet in de zin van klanten helaas.

Tevens kloppen veel regelingen.bepalingen adres etc niet. Zelf ingevuld of ook gedaan door de bouw(st)er?

Re: [moederstrots.com]Mijn webwinkel loopt niet..

7
Die foto van dat meisje in de header... beetje creepy... lijkt een beetje op een geestverschijning in een film... van een meisje dat 300 jaar geleden op deze plek op gruwelijke wijze...etc.

Maar serieus, je kan beter geen foto's van mensen gebruiken die je aankijken. Het houdt namelijk enorm de aandacht van je bezoeker vast, terwijl je wil dat de aandacht naar je producten gaat. Dan beter een foto van iemand die kijkt naar de plek waar je wil dat je bezoekers ook kijken... ze volgen de blik dan op een natuurlijke manier.

Verder geef je aan dat je wel wat verkopen hebt. Hoe verhouden verkopen en bezoekers zich? Je hebt wel een tellertje op de site, dus je weet de bezoekers aantallen. En het maakt nogal uit of je 1000-en bezoekers hebt die niets kopen (dan trek je of het verkeerde verkeer, of je site deugt niet), of dat er gewoon niemand komt. Als de verhouding kopers/kijkers redelijk is dan zou je kunnen gaan kijken naar manieren om meer bezoekers te krijgen. Als deze verhouding slecht is, dan moet je eerst zorgen dat je je site op orde krijgt met de tips die je hier verder krijgt.

Re: [moederstrots.com]Mijn webwinkel loopt niet..

8
Ik weet niet of mijn commentaar echt iets toevoegt, ik ben namelijk zoals vele mensen graag aan het shoppen op een professionele overzichtelijke shop.
Niet te veel toeters en bellen. Als ik dan de drukke achtergrond zie en de hartjes boven de welkoms tekst denk ik maar 1 ding: weg hier!
Het geeft mij de indruk dat er een jong meisje een website zit bij te houden (de figuurtjes die ik vroeger gebruikte op de cu2 pagina's (profielensites als iemand dat kent)). Hartjes, springend en druk, bijna onlezend lettertype.

Misschien zijn daarom bovenstaande vragen wel goed om te weten:
Wil je serieus hier een groot publiek en onbekende bezoekers/kopers heen weten te trekken en aansporen tot kopen, of is het een site waar familie en vrienden op kunnen kijken wat je maakt?

Op mij komt nu het tweede over.

Dat is dus de indruk die ik heb van de site. Dat wil niet zeggen dat jij niet serieus bent. Je zegt zelf ook dat je heel wat tijd er in hebt gestoken.

Het is natuurlijk belangrijk wat jij van de site vindt. Maar het is ook héél erg belangrijk wat de bezoekers van de site vindt.

Re: [moederstrots.com]Mijn webwinkel loopt niet..

9
Ik vind de site niet erg duidelijk. Als ik hem open zie ik niet direct wat je verkoopt.

Neem nu de categorien aan de linkerkant: Bont en Blond, Rozengeur en manenschijn, Hollands Glorie, Lief met Lef. Ik heb geen idee wat dit inhoud, en eerlijk gezecht heb ik dan ook geen zin om dan op de links te klikken om te kijken wat er achter zit.

Re: [moederstrots.com]Mijn webwinkel loopt niet..

10
Heb even kort gekeken,

Als eerste, zoals Banaan al zegt over dat creapy meisje..verander dat.

Verder zou ik de teksten wat duidelijker maken met kopjes..leest wat fijner.

een live.nl email adres, ook niet het mooiste. info@moederstrots.com zou beter wezen.

Een teller van je bezoekers op je homepage staat ook niet mooi. Haal die teller weg van je site en probeer een ander statistieken software voor je website te regelen. BV: Google analytics.

Verder lees je hier is een beetje in: http://www.seolab.nl/seo-factoren.html
Begrijp je misschien waarom je ook niet veel bezoekers etc. krijgt.

Een leuke hobby shop, maar echt professioneel is het niet.

Re: [moederstrots.com]Mijn webwinkel loopt niet..

11
Ik kan het gewoon niet aanzien eigenlijk. Wellicht hard wat ik nu zeg, maar zo doorgaan is ook geen optie.

Je hebt waarschijnlijk al best veel geld erin gestoken als ik die prijslijst zo zie van je webshop bouw(st)er. Ik zou er geen cent meer aan uitgeven of ze moeten het aanpassen aan iets wat doenlijk is, zoals deze shop bijvoorbeeld http://www.lightbluerose.com/

Je ziet dat het dan allemaal lekker rustig is en de aandacht naar de producten gaan en niet naar een schreeuwerige rotzooi. Vergelijk die ook maar eens met je eigen shop.

Re: [moederstrots.com]Mijn webwinkel loopt niet..

15
Uit je algemene voorwaarden maak ik op dat men niet met iDeal kan betalen maar alleen naar aanleiding van een email die jij stuurt. Dit kost je ook veel klanten. Tevens leg je alle verantwoordelijkheid bij de klant neer in je algemene voorwaarden waardoor klanten die nog twijfelden hier alsnog zullen afhaken, als ze het lezen.


Enkele fouten die ik ff snel zo direct uit je algemene voorwaarden vis


2.3 Op verzoek is het mogelijk een bestelling te verzekeren en/of aangetekend te laten verzenden. Dit dien je per e-mail aan te geven, gelijk nadat je de bestelling geplaatst heeft. De extra kosten zijn voor rekening van de klant.

Jij bent verantwoordelijk voor de zending totdat je kan bewijzen dat je aan je verzendverplichting hebt voldaan. Dit kun je alleen bewijzen indien je aangetekend hebt verstuurt. Deze voorwaarden is dus niets waard in een geschil.
Het is zelfs zo dat als de postbode het pakket in de huiskamer van jou klant aflevert en de klant zelf daarbij aanwezig is en later zegt niets te hebben ontvangen dat je verplicht bent nogmaals te leveren. Je hebt immers geen enkel bewijs van afleveren zonder handtekening.

3.1 Moeders Trotst hanteert één betalingsmogelijkheid, namelijk: vooruitbetaling. Je kunt het bedrag, na bevestigingsmail, overmaken op Rabobank 33.19.13.607 t.n.v. E.M. van der Heijden te Arnhem.
Dit is een grote no-no, dit mag dus niet. Je bent wettelijk verplicht een betaalmethode aan te bieden waarbij de klant kan kiezen voor (gedeeltelijke) betaling bij levering. Dit kun je simpel oplossen door verzenden onder rembours aan te bieden. De klant laat je deze extra kosten ook gewoon betalen.

4.1.1 De retourzending dient altijd van tevoren per e-mail (onder vermelding van het artikel en reden voor retour) te worden aangemeld.
Je mag de klant niet verplichten een rede op te geven, vragen staat wel vrij maar de klant hoeft jou niks te verklaren.

4.3 Het totaalbedrag van het geretourneerde artikel wordt excl. verzendkosten binnen 10 dagen na ontvangst van de retourzending, op je rekening teruggestort.
Ook hier overtreed je weer de wet. Jij bent verplicht om het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten naar de klant toe terug te betalen. Dit is een bedrijfsrisico.

5.1 Moeders Trots zal altijd zorgvuldig met jouw bestelling omgaan. Mocht er toch beschadiging of verlies tijdens verzending of transport optreden, dan is Moeders Trots hier niet aansprakelijk voor.
Ben je dus wel zoals hierboven al uitgelegd.


En het klopt wel wat Peter Pastoor al zegt, we zijn soms hard maar hebben het beste met je voor, zodat je WEL verkopen gaat krijgen. Of dat verdere teleurstellingen eventueel voorkomen kunnen worden. Het is vaak helemaal niet zo makkelijk als het lijkt, even een webshopje beginnen. Ik denk ook nog steeds dat een groot deel mis is gegaan bij de contacten met de bouwer, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Re: [moederstrots.com]Mijn webwinkel loopt niet..

16
Wat betreft de vormgeving van de winkel, smaken verschillen. Ik vind het persoonlijk niet onaardig. De foto van het meisje doet me denken aan de poëzieplaatjes van vroeger. Ik vind de site wel passen bij het gebodene.
Het assortiment vind ik beperkt en zou de artikelen duidelijker omschrijven wat betreft gebruikte materialen en afmetingen.
Adverteer je ook met visitekaartjes, flyers e.d. bij b.v. verloskundigenpraktijen, consultatiebureaus e.d.? Ik bedoel dus bij jouw doelgroep?
De bedoeling van de kritieken, positief of negatief, is dat je hier je voordeel mee kunt doen. Ik hoop dat dit voor jou ook geldt en je er wat aan hebt.
http://www.glazensieraad.nl