14
door Fritsflow
Ik heb een eigen tassen merk en heb bijna een jaar verkocht via Bol.com via hun LVB systeem. Dan staat het daar op voorraad tegen een vergoeding en ze regel de retouren af ed. Precies wat je wilt zou je denken. Uiteindelijk heeft dat jaar verkopen mij alleen maar geld gekost.
-Regelmatig kwam ik er achter dat mijn producten onvindbaar waren op algemene zoektermen, alleen als je het merk intikte maar als je merk nog onbekend is heb je daar niks aan. Als ik dan ging kijken waaraan dat lag dan waren de artikelomschrijvingen ineens onvolledig. Simpelweg omdat ze weer zaken er bij hadden bedacht in de omschrijvingsmogelijkheden die natuurlijk nog niet ingevuld waren. Elke keer weer aangevuld en gecontroleerd. Poosje later was het weer mis..
-Zodra ik wat meer verkocht dan normaal dan gingen er ineens allerlei kosten omhoog. Opslagkosten bijvoorbeeld.
-De afrekeningen stonden regel matig vol met fouten, en altijd in hun voordeel. Als je dan ging klagen kreeg je dat onder omschrijving "zoekgeraakte voorraad" weer terug.
-Marketing ondersteuning biedt Bol.com ook aan. Heb ik naar geïnformeerd.. Vanaf ca € 5.000 zonder enige garantie.
Bol.com verdient altijd geld. Of je producten nou verkocht worden of niet.
Ik heb onlangs mijn hele voorraad terug gehaald en ben gestopt met Bol. En nu kijken hoe verder. Amazon is geen haar beter.