Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

Klantcontact uitbesteden? 1850contactcenter.nl

Henk-Jan

Automatisch goederensysteem voor thuis webwinkelier

12 augustus 2017

Hallo webwinkeliers,

Ik ben bezig met een systeem te ontwerpen voor kleine webwinkels dat automatisch de orders bij elkaar zoekt en inpakt. Hij wordt gekoppeld aan de meest gangbare webwinkel software. Het idee:
- Directe koppeling (orders en voorraad) met je magento of ander systeem.
- Het systeem pakt je order zelf bij elkaar, je hoeft het alleen maar in een doos te stoppen.
- Compleet aan te passen qua grootte van de artikelen en eenvoudig uit te breiden. Je kunt dus klein beginnen en mocht je winkel groeien, dan kun je zoveel uitbreiden als je wilt.

Misschien is dit niet de beste plek voor dit topic, ik ben compleet nieuw hier dus sorry daarvoor.

Kan iemand me vertellen of hier vraag naar is en zoja heb je eventueel feedback.

mvg,

Henk-Jan
(Engineer)

PaulG

Re: Automatisch goederensysteem voor thuis webwinkelier

12 augustus 2017

Wauw dat klinkt mooi.
Dus als ik het goed begrijp. Ik heb een ruimte met stellages waar nu al mijn spullen staan. En dan komt jouw ....idee... en die haalt dan alle spullen van een bestelling bij elkaar, ik stop ze in een doos (waar stopt jouw idee ze in dan?) en je idee verpakt ze daarna ook nog.

Stekske

13 augustus 2017

Hier is volgens mij zeker interesse in, zulke automatische magazijnsystemen (o.a. van Costo, SSI SCHÄFER,...) worden al gebruikt door de grote webwinkels en vooral groothandels, ik ken een groothandel waarbij alles geautomatiseerd is, van op voorraad leggen tot de verzendlabel op de doos kleven.
Hoewel je je wilt richten op de kleinere webwinkels, zal zoiets volgens mij toch nog een hoop geld kosten en onbetaalbaar zijn voor de kleine zelfstandige?
En ga je zo'n systeem op je eentje ontwerpen, bouwen,... of heb je een team?

Henk-Jan

13 augustus 2017

Hoi Stetske,

Wat een ontzettend goede en bruikbare opmerkingen!

Zoals ik al vertelde zit ik nu voornamelijk in de oriëntatie fase. Waarbij de volgende vragen belangrijk zijn voor mij:
- Is er een markt en is deze groot genoeg 
( Hierbij ga ik uit van kleine webwinkels die graag alles willen automatiseren, maar niet graag het complete goederen proces uit handen wil geven)
- Wat zijn de wensen van de potentiële klant.
(Qua grote van de items, hoeveel verschillende SKU's, de ordergrote etc.)
- En last but not least, wat heeft de klant er voor over.
(Een vaste prijs voor het systeem, lease/huur overeenkomst per order of item)

Zie het als een soort klein markt onderzoek, vanuit hier kan ik kijken of ik het complete systeem zelf kan bouwen of evt. hulp nodig heb.
Kennis en creativiteit is geen probleem, maar er moet uiteindelijke wel een markt zijn en geld verdient worden.

Alhoewel ik nieuw hier ben, ben ik jullie uiterst dankbaar voor de positieve en uiterst bruikbare feedback.
Advertentie

In een Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) webwinkel kun je alles bijhouden: van bestelling tot aflevering. Je kunt alle geplaatste orders, betaalde of nog te betalen orders tonen, evenals orders die nog geleverd moeten worden. Uniek is het gemakkelijke retourmanagement bij Lightspeed waarbij je creditfacturen kunt aanmaken. Ook pakbonnen en facturen kunnen gemakkelijk uitgeprint worden. Hierdoor is een apart ordermanagement systeem niet meer nodig. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht