Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

Klantcontact uitbesteden? 1850contactcenter.nl

kimmop

Verkoop winkelier & particulier

07 oktober 2017

Hi allemaal,

Ik heb een interesse vraag. Ik ben geen eigenaar (ik doe iets totaal anders maar vind marketing interessant). Ik ken iemand met een modelabel die voorheen alleen verkocht aan winkeliers maar nu online ook aan particulieren gaat verkopen. Een winkelier had de kritiek dat winkeliers dan minder zouden verkopen.

Mijn eigen beredenatie is dat dat wel mee zou vallen, omdat de winkels die dat merk verkopen hun eigen klantenbase hebben - met kijkend naar de winkels/boutiques wss voornamelijk bestaande uit klanten in de directe omgeving. Ik zie het als waarschijnlijker dat die webshop zijn eigen klantenbase krijgt, en minder waarschijnlijk dat dat zal bestaan uit de particulieren die winkelen bij die winkels.

Hoe denken jullie hierover? En nog belangrijker: hoe communiceer je zoiets?

PaulG

Re: Verkoop winkelier & particulier

07 oktober 2017

Gaat hij goedkoper (dat kan hij makkelijk) of iets duurder of gelijk geprijsd verkopen?
Doet hij het goedkoper gaat het uiteindelijk klanten kosten bij de winkeliers. Die krijgen de klanten over de vloer, ze kijken en passen en bestellen de juiste maat op internet bij de leverancier omdat deze goedkoper is. 
Verkoopt hij iets duurder dan in de winkel krijgt hij een eigen klantenbestand van mensen die te ver van de winkels wonen. 
Hij moet er ook aan denken dat winkeliers het modelabel weg gaan doen als de winst erop te klein wordt. (te weinig verkopen) En als dat zo is dan heeft hij zichzelf ermee tenzij de webwinkel heel, echt heel goed gaat lopen.

JosV

Re: Verkoop winkelier & particulier

13 oktober 2017

Ik koop geen spullen in bij groothandels die ook aan particulieren verkopen. Ook al zou dat voor de retail prijs zijn. 
Zodra een groothandel daarmee gaat beginnen dan zoek ik wel een andere. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht