Graag wil ik jullie deelgenoot maken van het volgende.
Al mijn bestellingen bij ons buitenlandse leveranciers plaats ik via Paypal. Nu heb ik al twee keer gehad dat paypal opeens een beperking op mijn rekening heeft gezet omdat ik opeens exorbitante bedragen ging uitgeven (ging goed met de zaken

Omdat ik hier niet op kon wachten, ik moest vanwege het chinese nieuwjaar namelijk flinke voorraadbestellingen plaatsen, heb ik bestellingen geplaatst, en mijn schoonvader (heeft ook een webwinkel in het kantoor naast me) gevraagd om even met zijn paypal rekening te betalen. Op een of andere manier zag paypal dus een bestelling op mijn naam betaald worden met een andere paypal account en hebben ze deze betaling teruggetrokken en mijn leverancier bericht dat 'er wellicht frauduleuze handelingen gepleegd zijn'. Waarop mijn belangrijkste leverancier dus alle bestellingen heeft bevroren.
Talloze telefoongesprekken met paypal, en emails hadden geen resultaat. Samen met mijn schoonvader hebben we uren gebeld naar payal om uit te leggen dat alles in orde was maar ik kreeg geen reactie. Paypal had de betaling in onderzoek en nam hiervoor zoveel tijd als ze zelf wilden.
Gevolg hiervan is, dat ik volledig zonder handelswaar zit en zojuist mijn belangrijkste klant ben kwijtgeraakt omdat ik niet kan leveren. Ik kan niet exact inschatten wat dit me gaat kosten omdat ik bepaalde advertenties heb moeten pauzeren, en nu aan klanten moet meedelen dat ik dingen niet voorradig heb. Maar we praten hier zeker over duizenden euro's aan inkomstenderving, alleen maar vanwege een rare actie van paypal.
Hebben meer mensen dit soort ervaring met paypal gehad? En zou ik wellicht juridische stappen richting paypal kunnen ondernemen?