Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

The Shop Builders
The Shop Builders
 
LaJentaNL
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 maart 2018

[LaJenta.nl] Feedback op m'n website

12 maart 2018

Hallo allemaal,

Ik ben een net begonnen wordpress website maker en heb nu mijn eerste projectje een beetje af. Ik wilde graag wat feedback hebben op de vormgeving, op de content weet ik dat er nog veel moet verbeteren alleen het gaat vooral nu om tips en kritiek over de vormgeving.
Website: www.LaJenta.nl
Alvast hartstikke bedankt

Mvg,

LaJenta
 
James Hardenberg
Berichten: 123
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Feedback op m'n website

12 maart 2018

alleen het gaat vooral nu om tips en kritiek over de vormgeving
Ik vind de vormgeving er prima uitzien. Héél misschien zou je de tekst op deze pagina, kunnen opdelen in blokken, i.p.v. verticaal alles onder elkaar. Als het theme dat toelaat (of anders het theme bewerken zodat dat kan, of anders misschien een plugin gebruiken, als speed acceptabel blijft). Dat zou het leesgemak wellicht ietsjes kunnen verbeteren. Maar niet meer dan ietsjes. Anders zou je kunnen denken aan een accordeon. Maar ook dit is zeker geen vereiste. Dit soort oplossingen maken het net iets leuker, iets prettiger, om door een tekst heen te gaan. Nodigt net ff wat meer uit tot lezen. Ik vind de vormgeving prima. Het is een ontwerp wat ik vandaag de dag ook op veel andere sites tegenkom. Ben er als gebruiker dan ook aan gewend, waardoor het ontwerp op mij niet onbetrouwbaar overkomt o.i.d. Het is een 'vertrouwde uitstraling'. 

Het valt mij op dat de header, op de homepage, mooi duidelijk meteen de aandacht trekt. Daar zou ik een heldere, korte, krachtige boodschap in knallen. En die doorlopend optimaliseren.

Heel misschien voor jezelf even een subpage vullen met de content, zoals die er in zou moeten komen te staan - om vervolgens te kijken hoe het geheel oogt, op de subpage. Als je redelijk wat inhoud hebt voor op de subpage, komt het geheel op een volledig blanco achtergrond dan misschien wat saai over. In dat geval zou ik kijken of je er zo'n verloop in kleuren in kan krijgen, zoals op de homepage (paarse achtergrond, witte achtergrond, paarse achtergrond, enz.). Of een andere toevoeging. Dit is slechts iets om over na te denken en vooral afhankelijk van de eindvertoning.

Edit 1: O ja, je hebt nog wel een bedrijfslogo nodig! Draagt ook bij aan het vertrouwen. Edit 2: in de footer staat een link naar het theme en naar WordPress, die zou ik verwijderen.
 
LaJentaNL
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 maart 2018

Re: Feedback op m'n website

13 maart 2018

alleen het gaat vooral nu om tips en kritiek over de vormgeving
Ik vind de vormgeving er prima uitzien. Héél misschien zou je de tekst op deze pagina, kunnen opdelen in blokken, i.p.v. verticaal alles onder elkaar. Als het theme dat toelaat (of anders het theme bewerken zodat dat kan, of anders misschien een plugin gebruiken, als speed acceptabel blijft). Dat zou het leesgemak wellicht ietsjes kunnen verbeteren. Maar niet meer dan ietsjes. Anders zou je kunnen denken aan een accordeon. Maar ook dit is zeker geen vereiste. Dit soort oplossingen maken het net iets leuker, iets prettiger, om door een tekst heen te gaan. Nodigt net ff wat meer uit tot lezen. Ik vind de vormgeving prima. Het is een ontwerp wat ik vandaag de dag ook op veel andere sites tegenkom. Ben er als gebruiker dan ook aan gewend, waardoor het ontwerp op mij niet onbetrouwbaar overkomt o.i.d. Het is een 'vertrouwde uitstraling'. 

Het valt mij op dat de header, op de homepage, mooi duidelijk meteen de aandacht trekt. Daar zou ik een heldere, korte, krachtige boodschap in knallen. En die doorlopend optimaliseren.

Heel misschien voor jezelf even een subpage vullen met de content, zoals die er in zou moeten komen te staan - om vervolgens te kijken hoe het geheel oogt, op de subpage. Als je redelijk wat inhoud hebt voor op de subpage, komt het geheel op een volledig blanco achtergrond dan misschien wat saai over. In dat geval zou ik kijken of je er zo'n verloop in kleuren in kan krijgen, zoals op de homepage (paarse achtergrond, witte achtergrond, paarse achtergrond, enz.). Of een andere toevoeging. Dit is slechts iets om over na te denken en vooral afhankelijk van de eindvertoning.

Edit 1: O ja, je hebt nog wel een bedrijfslogo nodig! Draagt ook bij aan het vertrouwen. Edit 2: in de footer staat een link naar het theme en naar WordPress, die zou ik verwijderen.
Hartstikke bedankt voor de feedback! Dit zullen wij zeker meenemen in ons teamoverleg, heeft u nog op of aanmerkingen over het kleurbeleid? Daar zijn wij op het moment een beetje over verdeeld. 

Off topic kom er net ook achter dat de link niet werkt? Daarom hier de goede (hoop ik)

http://www.lajenta.nl
 
James Hardenberg
Berichten: 123
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Feedback op m'n website

14 maart 2018

heeft u nog op of aanmerkingen over het kleurbeleid
Op de homepage vind ik het kleurgebruik goed. Goed passend. Ik denk dat paars een kleur is die goed bij het onderwerp - en misschien ook bij de doelgroep van de site past. Het is niet te schreeuwerig en geeft wat rust. Precies wat je - denk ik - zou willen bereiken op zo'n site. Het is een kleur die positieve emoties kan oproepen (rustgevend o.a.). Wel zou ik brainstormen over de subpage. Ik zou nagaan of een hoofdzakelijk witte achtergrond een goede oplossing is. Of dat het bijvoorbeeld afgewisseld wordt met paars kleurgebruik. Of een paar passende afbeeldingen. Kortom, iets opleuken, iets 'spannender' maken, iets toevoegen.

Je zou via Hotjar of op andere manieren (bijvoorbeeld 1 op 1 per mail), bezoekers kunnen vragen wat voor indruk de subpage bij hen achterliet. Het kan zijn dat jouw bezoekers, een volledig witte achtergrond, juist als prettig ervaren (rust misschien. of duidelijkheid). Het zou mij ook iets professioneler doen laten overkomen als het subpage design een 'touch up' zou krijgen. Ietsjes meer 'design' er in. Een goede video of een prachtige afbeelding kan ook al heel veel doen, zonder verder iets aan kleur te veranderen. Die 'overloop' van kleuren op de homepage (paarse kleur > witte kleur > paarse kleur, etc.), is misschien iets om over na te denken voor toepassing op de subpage. Brainstorm hierover! :)

In ieder geval is het belangrijk te focussen op feiten (= bezoekers meten of ondervragen) i.p.v. enkel op meningen. Het is niet raadzaam om op basis van een mening een veranderingsbeslissing door te voeren. Meningen kunnen enkel aanleiding zijn tot het opstellen van een onderzoeksvraag om vervolgens tot een JA of NEE op die vraag te komen, door middel van data/antwoorden verzamelen. Het draait altijd om gebruikersstatistieken, bij het doorvoeren van veranderingen > hoe reageert jouw bezoeker erop? Want die wil je als klant.

Aan de content zou wel iets kunnen worden verbeterd, maar daar heb je geen feedback op gevraagd. Misschien voor fase 2.

Met vriendelijke groet,
James Hardenberg
Advertentie

Word een e-commerce entrepeneur met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop). Dé aanbieder van professionele webshops voor het MKB. Bij deze SaaS-software hoef je nooit te betalen voor updates. Ook het inhuren van dure programmeurs is niet nodig. Toch voelt elke webshop als maatwerk. Kies uit aanpasbare responsive templates en meer dan 150 koppelingen. Sluit je aan bij meer dan 10.000 ondernemers. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
LaJentaNL
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 maart 2018

Re: Feedback op m'n website

17 maart 2018

heeft u nog op of aanmerkingen over het kleurbeleid
Op de homepage vind ik het kleurgebruik goed. Goed passend. Ik denk dat paars een kleur is die goed bij het onderwerp - en misschien ook bij de doelgroep van de site past. Het is niet te schreeuwerig en geeft wat rust. Precies wat je - denk ik - zou willen bereiken op zo'n site. Het is een kleur die positieve emoties kan oproepen (rustgevend o.a.). Wel zou ik brainstormen over de subpage. Ik zou nagaan of een hoofdzakelijk witte achtergrond een goede oplossing is. Of dat het bijvoorbeeld afgewisseld wordt met paars kleurgebruik. Of een paar passende afbeeldingen. Kortom, iets opleuken, iets 'spannender' maken, iets toevoegen.

Je zou via Hotjar of op andere manieren (bijvoorbeeld 1 op 1 per mail), bezoekers kunnen vragen wat voor indruk de subpage bij hen achterliet. Het kan zijn dat jouw bezoekers, een volledig witte achtergrond, juist als prettig ervaren (rust misschien. of duidelijkheid). Het zou mij ook iets professioneler doen laten overkomen als het subpage design een 'touch up' zou krijgen. Ietsjes meer 'design' er in. Een goede video of een prachtige afbeelding kan ook al heel veel doen, zonder verder iets aan kleur te veranderen. Die 'overloop' van kleuren op de homepage (paarse kleur > witte kleur > paarse kleur, etc.), is misschien iets om over na te denken voor toepassing op de subpage. Brainstorm hierover! :)

In ieder geval is het belangrijk te focussen op feiten (= bezoekers meten of ondervragen) i.p.v. enkel op meningen. Het is niet raadzaam om op basis van een mening een veranderingsbeslissing door te voeren. Meningen kunnen enkel aanleiding zijn tot het opstellen van een onderzoeksvraag om vervolgens tot een JA of NEE op die vraag te komen, door middel van data/antwoorden verzamelen. Het draait altijd om gebruikersstatistieken, bij het doorvoeren van veranderingen > hoe reageert jouw bezoeker erop? Want die wil je als klant.

Aan de content zou wel iets kunnen worden verbeterd, maar daar heb je geen feedback op gevraagd. Misschien voor fase 2.

Met vriendelijke groet,
James Hardenberg
Wederom bedankt voor de goede feedback! Wij zijn als team afgelopen dagen bezig geweest met nadenken over de kleurencombinatie. Omdat wij er nog steeds niet uit zijn zullen wij inderdaad een test uitgaan voeren onder de bezoekers d.m.v. een korte enquête op het begin. Hartstikke bedankt en een fijne dag!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht