Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

The Shop Builders
The Shop Builders

Bord&meer

Klant is 2 keer niet thuis en pakket komt retour

15 april 2018

Goedendag collega webshop houders,
Wat doen jullie met de kosten als een klant 2 keer niet thuis is met een aangetekend pakket (In Belgie) en deze retour komt. Sturen jullie het pakket dan nogmaals gratis toe? De kans is er dus dat de persoon weer niet thuis is. Het verzenden kost mij al € 9,00.
Ik hoor het graag.
mvg Serin

BertB
Contacteer:

Re: Klant is 2 keer niet thuis en pakket komt retour

16 april 2018

De klant vragen of hij het pakket zelf wil komen halen met als alternatief nogmaals laten betalen voor transport naar BE. Kies dan voor een verzendwijze die de klant in staat stelt het pakket uiteindelijk af te halen bij een postbalie of pakketshop. Succes!

Gripzakjes.net

17 april 2018

Ik neem altijd eerst contact op met de klant en maak een duidelijke afspraak over de levering.
Mogelijk heeft de klant een adres waar wel iemand aanwezig is, bijvoorbeeld bij een werkadres.
Daarna stuur ik het inderdaad gratis nogmaals op, je blijft immers aansprakelijk voor de levering.
Het zou anders zijn als de klant zelf een fout gemaakt heeft in het opgegeven adres.

Bord&meer

19 april 2018

Bedankt voor jullie reactie. inderdaad ben ik verantwoordelijk voor levering maar wel vervelend als het mij extra geld kost. Gelukkig komt het niet vaak voor. 
Advertentie

In een Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) webwinkel kun je alles bijhouden: van bestelling tot aflevering. Je kunt alle geplaatste orders, betaalde of nog te betalen orders tonen, evenals orders die nog geleverd moeten worden. Uniek is het gemakkelijke retourmanagement bij Lightspeed waarbij je creditfacturen kunt aanmaken. Ook pakbonnen en facturen kunnen gemakkelijk uitgeprint worden. Hierdoor is een apart ordermanagement systeem niet meer nodig. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht