Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

Klantcontact uitbesteden? 1850contactcenter.nl
 
Leonard H
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 juli 2010

Afwezigheid en vakantie

09 februari 2011

Hoi,

Ik kwam nog geen onderwerp hierover tegen, dus ik wilde graag eens horen hoe andere internet ondernemers hierover denken.

Sinds enkele maanden ben ik full time bezig met mijn winkels, en aangezien de zomer al bijna weer voor de deur staat zit ik nu eens te verzinnen wat te doen qua vakantie.

Maar, wat doe ik met mijn winkel als ik twee weken afwezig ben. Tent sluiten? Outsourcen? Pakketten laten versturen door e-fulfillment bedrijf? Iemand vragen de zaak over te nemen in de tussentijd?

Hoe doen jullie dit?
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

09 februari 2011

Je kan ook een jaartje geen vakantie nemen.. ;)
 
Leonard H
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 juli 2010

Re: Afwezigheid en vakantie

09 februari 2011

Dan zit ik volgend jaar toch met hetzelfde probleem?
 
Gebruikersavatar
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 2873
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

09 februari 2011

Wieweet ben je dan gegroeid en heb je bijvoorbeeld personeel rondlopen of de logistiek en klantenservice uitbesteed.

Tijdelijk een efulfilment bedrijf inschakelen zou ik niet doen. Dat kost ontzettend veel geld voor slechts 2 weken. Het duurt weken voordat zo'n bedrijf en jij echt op elkaar ingespeeld zijn en alles soepel loopt.
Ik zie ook wel gebeuren dat webshops een aantal weken dicht zijn, maar dat vind ik zelf een enorme dooddoener.
Heb je niet een goede kennis of familielid die je tijdelijk de zaak kan laten waarnemen? Dat lijkt me een vrij goedkope en eenvoudige oplossing.

Zelf ben ik ooit 2 jaar lang nooit op vakantie geweest. Een dagje vrij kon ik eigenlijk al moeilijk naar mezelf verantwoorden. Tegenwoordig gaat dat gelukkig iets makkelijker.
Advertentie

Met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) kun je gemakkelijk online ondernemen. Alle dagelijkse kosten regel je vanuit je backoffice. Er is een compleet voorraad-, order- en retourensysteem en de mogelijkheid om pakbonnen en facturen te printen. Je kunt alle geplaatste orders, betaalde of nog te betalen orders tonen, evenals orders die nog geleverd moeten worden. Bekijk de uitgebreide datarapporten om betere strategische (inkoop)keuzes te kunnen maken. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

Re: Afwezigheid en vakantie

09 februari 2011

Wij hebben ook gewoon op de planning staan de komende (minimaal) 2 jaar niet langdurig op vakantie te gaan. Daarna hopen we groot genoeg te zijn en het of uit te besteden of inderdaad (tijdelijk) personeel te hebben.

In plaatst van 3 weken op het zand liggen te bakken plannen we gewoon regelmatig een lang weekend ofzo. Dat is nog redelijk op te vangen. Zaterdag en zondag versturen we dan toch al geen pakketten en plakken we er 1 dagje aan, bijvoorbeeld een vrijdag, als de pakketten klaar staan om af te halen kan dat makkelijk door iemand anders gedaan worden. (hopelijk gaat dit zo werken)
Ligt ook een beetje aan je shop opzet, ga je prat op 24 uurs levering wordt het wat lastiger.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5336
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

10 februari 2011

Afwezigheid is helaas niet altijd te plannen. Toen ik vorig jaar plots in het ziekenhuis belandde, bleek dat wij het zelf slecht hadden geregeld. Ik was bijvoorbeeld de enige die bij de bankrekening kon om betalingen te controleren, om maar eens wat te noemen.

Dat hebben we nu opgelost met een klein draaiboek. Daarin staat puntsgewijs in lekentermen hoe bepaalde procedures moeten worden uitgevoerd. Verder bevat het onmisbare gegevens zoals wachtwoorden en onze belangrijkste leveranciers.
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

Re: Afwezigheid en vakantie

10 februari 2011

Dat is een hele goeie opmerking ja, soms kun je er zelf helemaal niets aan doen.

Wij hebben dit opgelost door de zaak op mijn naam te zetten en mijn vriendin is tijdens de inschrijving al direct opgegeven als gevolmachtigde en mag dus inderdaad dingen als ondertekenen, betalingen en andere cruciale dingen doen.

Ook ik heb een draaiboek gemaakt van onze leveranciers met inlogcodes en dergelijken. Ik heb er zelfs in staan welke productgroepen ze leveren om het voor haar zo makkelijk mogelijk te maken. Het is gewoon een probleem als je alles alleen in je kop hebt zitten, daar hebben anderen niets aan. Ook gegevens van alle belangrijke administratieve zaken zoals KvK, belastingdienst etc. zit in het draaiboek.
 
Leonard H
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 juli 2010

Re: Afwezigheid en vakantie

11 februari 2011

Misschien zal er voor mij ook wel geen vakantie inzitten, begrijp me niet verkeerd ook ik werk 24u per dag om de boel van de grond te krijgen (ook als ik slaap ben ik met mijn bedrijf bezig :lol: ), maar dat doe ik inmiddels al best lang en daarom had ik nu wel eens zin om er misschien even kort tussenuit te knijpen van de zomer. Maar ik zie wel tegen die tijd of dat erin zit.

Aan de andere kant is mijn vriendin zwanger dus kan het zomaar zijn dat er een periode is dat ik even weg moet, tijdelijk minder uren in de zaak kan steken etc etc.

Dus het was ook vooral mijn bedoeling om eens te kijken hoe anderen hiermee om gingen.

Draaiboek oid heb ik niet, dat soort zaken zal ik echt moeten gaan regelen op korte termijn...
Advertentie

Met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) kun je gemakkelijk online ondernemen. Alle dagelijkse kosten regel je vanuit je backoffice. Er is een compleet voorraad-, order- en retourensysteem en de mogelijkheid om pakbonnen en facturen te printen. Je kunt alle geplaatste orders, betaalde of nog te betalen orders tonen, evenals orders die nog geleverd moeten worden. Bekijk de uitgebreide datarapporten om betere strategische (inkoop)keuzes te kunnen maken. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
Leonard H
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 juli 2010

Re: Afwezigheid en vakantie

11 februari 2011

PS. Ik lees nu pas dat ik aan het begin schrijf dat ik sinds enkele maanden bezig ben. Maar ik ben pas sinds enkele maande full time bezig. Maar daarvoor had ik een full time baan en daarnaast nog met mijn zaak bezig dat heb ik ook zo'n anderhalf jaar gedaan ong. 100u per week dus vandaar dat ik droom van een paar daagjes naar de zon :roll:

Het is dus niet zo dat ik net een paar maanden bezig ben en nu al op vakantie wil even voor de goede orde :lol:
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5336
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

11 februari 2011

Zaphira, die 24 uur per dag kennen velen van ons. Ik heb een notitieblok en pen op mijn nachtkastje liggen. Kan ik een heldere ingeving midden in de nacht noteren, spontaan weer vergeten en rustig verder slapen.

Het leiden van een bedrijf dat 24 uur per dag en 7 dagen per week operationeel is, kan nogal een wissel op het gezinsleven trekken, vooral als je kleine kinderen hebt. Ik heb het zelf opgelost door vroeg te beginnen, al rond een uur of vijf of zes 's ochtends. Tegen de tijd dat de kinderen rond drie uur 's middags uit school komen, heb ik er een werkdag van negen tot tien uur opzitten en kunnen we iets leuks gaan doen.

Veehouders hebben trouwens precies hetzelfde probleem. Elke dag heel vroeg opstaan om de koeien te melken zou ik ook niet zo'n probleem vinden :lol:
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2109
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

11 februari 2011

ik droom van een paar daagjes naar de zon.
Dat moet je ook gewoon doen. Als je dat niet zou kunnen was een webwinkel echt veel minder leuk. Als je voor en tijdens je vakantie duidelijk op je website zet dat je met vakantie bent en wanneer je weer artikelen verstuurt, is het geen probleem om twee weken het verzenden te pauzeren.

Beter is een bekende tijdelijk even te laten versturen. Of een fullfilment bedrijf, afhankelijk van je volume. Probeer wel je klantenservice deels door te laten gaan. Dus wel even smorgens en einde van de middag even kort de email scannen. Hierover zijn ook de meningen verdeeld maar communicatie maakt zóvéél goed!
 
esther
Berichten: 187
Lid geworden op: 26 november 2010
Locatie: Wormerveer

Re: Afwezigheid en vakantie

12 februari 2011

Ik ben het helemaal eens met Dirkjan.
Beter is om je bedrijf open te laten maar als het niet anders kun je inderdaad via goede communicatie een hoop opvangen.
Ik zit ook weleens met het dilemma, de winkel open laten en bestellingen erna verwerken of helemaal even dichtgooien.
Wij hebben een levertijd van 2 weken, hierdoor kunnen we door keihard te werken ervoor zorgen dat er geen bestellingen meer open staan als we weggaan. Toch moeten klanten dan nog een extra week wachten en moeten we weer bikkelhard werken alles zo snel mogelijk weg te krijgen (en weer toe zijn aan vakantie).

Mijn man heeft ook een eigen bedrijf en we werken allebei keihard en hebben twee kinderen. De vakantie in de zomer is daarom heilig geworden.
Het gebeurt mij ook weleens dat ik voor een dichte deur kom te staan in de stad vanwege een vakantiesluiting. Dit is ook niet heel ongewoon toch?

Je leeft niet alleen om te werken, je werkt ook om te leven toch?
 
Mieke
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

12 februari 2011

In België gebeurt dat zelfs veel en veel meer dan in Nederland (winkels zomaar dicht wegens vakantie).
Het enige wat ik denk: hoe doe je dat dan met je adres op je website? Is dat niet vragen om inbraak?
http://aagjedoeken.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
 
PeterPastoor
Berichten: 1449
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem

Re: Afwezigheid en vakantie

12 februari 2011

Dit is een interessante discussie. Ik ga dit jaar ook niet op vakantie. Mijn vriendin gaat wel naar Curacao omdat haar vriendin gaat trouwen. Ik ga om 2 redenen niet mee. Ik heb het geld er niet voor over om alleen voor een bruiloft er naar toe te gaan van een vriendin van haar en om de winkel.

Volgend jaar kijk ik dan wel weer. Ruim vantevoren aangeven denk ik dat de winkel gesloten is :)
Interesse in reptielen? ReptielenClub!!!
 
Banaan
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 januari 2011

Re: Afwezigheid en vakantie

12 februari 2011

Afgelopen zomer hebben we Adwords stilgezet, en op elke pagina (bovenin en midden in het bestelformulier) duidelijk vermeld wanneer er weer verzonden zou worden. Bij contactpagina gemeld wanneer men reactie kon verwachten, en in alle mailverkeer ook vermeld wanneer we eventuele problemen oplossen.
Een week voor vertrek hadden we in alle klantmail al vermeld wanneer we er niet zouden zijn, en wanneer eventuele problemen weer opgepakt zouden worden.

Er werd weliswaar minder dan normaal verkocht, maar het liep wel gewoon door. Eigenlijk geen problemen gehad. Het kost je wel wat omzet, maar levert in ieder geval geen ontevreden klanten op als je duidelijk bent.

Dit jaar zorgen we overigens dat alles gewoon doorloopt door uitbesteden van inpakken en verzenden.
 
esther
Berichten: 187
Lid geworden op: 26 november 2010
Locatie: Wormerveer

Re: Afwezigheid en vakantie

12 februari 2011

Ik heb dit al een paar jaar gedaan.
Een grote aankondiging ruim van te voren op homepage.
Ik ben er nooit slechter van geworden en mijn omzet is er ook niet minder om geworden. Als er klanten zijn die toch bij de concurrent willen shoppen en niet willen wachten dan is dat zo.

Zeker als je ondernemer bent, veel werkt, prive en werk moeilijk kan scheiden heb je minimaal eens per jaar een pauze nodig van een paar weken vind ik. Het geeft je tevens de tijd en ruimte en rust om weer met een frisse blik naar je eigen zaak te kijken.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2109
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

13 februari 2011

Eigenlijk geen problemen gehad. Het kost je wel wat omzet, maar levert in ieder geval geen ontevreden klanten op als je duidelijk bent.
Een vakantie kost je als ondernemer inderdaad driedubbel geld (vakantie - gemis aan omzet - extra maatregelen), maar als je buiten vakanties ook dubbel zo hard werkt, verdien je het mogelijk terug. Als je goed communiceert is het alleen een geld kwestie. Kun je het geld missen? Dan moet je gewoon lekker op vakantie gaan. Het leven moet wel leuk blijven.

Adres en inbraak is lastig maar het valt nog relatief mee. Het is voor een helemaal onbekende niet duidelijk of je 16-jarige zoon wel thuisblijft bijvoorbeeld, of dat een neefje op je huis past. Dieven zullen niet zomaar naar een andere stad rijden alleen om een berichtje op een webwinkel dat ze niet leveren. De meeste inbraken worden gepleegd door mensen die het huis of de omgeving kennen.

Informeer familie en je buren als je hier contact mee hebt.
 
esther
Berichten: 187
Lid geworden op: 26 november 2010
Locatie: Wormerveer

Re: Afwezigheid en vakantie

16 februari 2011

Of door het Hotel-personeel dat je bos sleutel uit je kamer meeneemt en vervolgens je adresgegevens opzoekt en doorgeeft aan zijn vriendjes...

Of via adresgegevens op je koffer (nooit doen) die het vliegtuig ingaat.. weten ze zeker dat je voorlopig niet terugkomt.
 
Leonard H
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 juli 2010

Re: Afwezigheid en vakantie

23 februari 2011

Blijft toch moeilijk. Ik lever verschillende technische producten, en er is echt niemand die ik ken die de klantvragen die ik dagelijks voor mijn kiezen krijg kan beantwoorden.

Ik bedoel, het adverteren, inkopen, en versturen van de bestellingen kan ik denk wel over laten nemen maar het te woord staan van klanten blijft een moeilijk punt.
 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

23 februari 2011

Indien dat het geval is kun je toch een laptopje meenemen naar je vakantielocatie en daar 1 - 2 x per dag alle mails beantwoorden. Er zit vast wel een internetcafé in de buurt of een internetverbinding op de plaats waar jij bent. De bestellingen blijven doorlopen en dat is iets waar je wel blij mee kunt zijn!
http://www.seebuyplay.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
 
Leonard H
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 juli 2010

Re: Afwezigheid en vakantie

27 april 2012

Ik heb meer als een jaar geleden dit topic geopend, en nu moet ik er toch echt aan geloven. Onder lichte dwang van mijn vrouw hebben we in juni twee weekjes vakantie geboekt.

Inmiddels heb ik iemand fulltime rondlopen ( :wink: wouter vooorzag dat een jaar geleden al) maar die loopt er nog maar net. Zij kan voor mij zeker bestellingen versturen en orders verwerken. Maar productkennis is er neit, en omdat ze in augustus weer weggaat ga ik er ook niet aan beginnen om het haar te leren. Dus klanten te woord staan zal niet gaan.

Nu is mijn plan, om iets op de websites te zetten als: Wegens vakanantie zijn wij niet telefonisch bereikbaar! Bestellingen worden wel verzonden, gelieve uw vragen per e-mail te stellen.

Of is dit raar cq amateuristisch?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5336
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

27 april 2012

Nu is mijn plan, om iets op de websites te zetten als: Wegens vakanantie zijn wij niet telefonisch bereikbaar! Bestellingen worden wel verzonden, gelieve uw vragen per e-mail te stellen.

Of is dit raar cq amateuristisch?
Misschien moet je het wat dikker aanzetten: "vanwege de vakantie van onze productspecialist kunnen wij technische vragen niet beantwoorden". Of zoiets. Je hebt immers ook standaardvragen die je werknemer wel kan beantwoorden: hebben jullie ... nog op voorraad, wanneer heb ik ... in huis, enzovoort.
 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: Afwezigheid en vakantie

27 april 2012

Wij gaan ook op vakantie binnenkort, 1 weekje maar.
Ik koos een hotel uit met wifi in de kamers en aan de zwembadbar :D
Ik neem de laptop mee heb besloten om dagelijks de mailtjes te beantwoorden als dl haar middag dutje doet en eventueel s avond voor het slapengaan.
En gsm gaat gewoon mee voor dringende vragen.
Omdat ik gepersonaliseerde dingen verkoop kan ik de leveringen makkelijk plannen, voor sommige dingen loopt de levertermijn op tot 4 weken dus de klanten verwachten zoiezo niet dat hun bestelling de dag nadien aan de deur staat. Indien nodig neemt mijn schoonzus een levering op zich.

En ja mijn molentje draait ook 24u op 24... Ik sta regelmatig s nachts op om door te werken. Als ik dan heb uitgewerkt waar ik wakker van lag of aan dacht dan kan ik veel beter slapen. Anders lig ik de rest van de nacht te woelen.
 
Eelco de Boer
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 juni 2012

Re: Afwezigheid en vakantie

03 juli 2012

Hi Leonard, ik heb even een video voor je gemaakt! http://www.youtube.com/watch?v=3jXyYfhs ... r_embedded

Succes!

Eelco
 
coolbody1988
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 maart 2010
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

06 juli 2012

Nu is mijn plan, om iets op de websites te zetten als: Wegens vakanantie zijn wij niet telefonisch bereikbaar! Bestellingen worden wel verzonden, gelieve uw vragen per e-mail te stellen.

Of is dit raar cq amateuristisch?
Misschien moet je het wat dikker aanzetten: "vanwege de vakantie van onze productspecialist kunnen wij technische vragen niet beantwoorden". Of zoiets. Je hebt immers ook standaardvragen die je werknemer wel kan beantwoorden: hebben jullie ... nog op voorraad, wanneer heb ik ... in huis, enzovoort.
In dat geval zou je ook goed een FAQ (Frequently Asked Questions) in kunnen zetten.
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

06 juli 2012

Wij gingen altijd echt dicht met de vakantie.
Dus geen productie, geen emails beantwoorden en telefonisch niet bereikbaar.

Dit vermelden we ook netjes op de site. Daar stond altijd iets op van "wegens vakantie worden uw orders na xxx datum verwerkt en verstuurd."

Dit was al voldoende om de complete omzet in te laten storten :)
Daarnaast gingen andere klanten gewoon bestellen en vervolgens heel boze emails achterlaten dat ze zo lang moeten wachten.
Na de vakantieperiode gingen wij dan die emails beantwoorden. Bleek dat ze die complete tekst (die bovenaan in een groot geel kader boven IEDERE pagina stond) niet gezien hadden.

Enzovoorts.

Dit jaar gaan we het anders doen.
Ik neem de Ipad mee op vakantie en op de dagen dat we niet op pad zijn, gaan we gewoon af en toe de emails beantwoorden.
De productie doen we langzamer aan, dus niet iedere dag. Maar 1 dag per week om de orders een beetje bij te houden. (wij zijn namelijk altijd wel gewoon thuis of op de zaak... ook tijdens de vakantie)

Alleen de telefoon gaat dan niet beantwoord worden.
Gewoon om te kijken wat het verschil is.
Qua omzet, maar ook wat gefrustreerde klanten betreft. Want of je het nu vooraf meldt of niet.... gefrustreerde klanten heb je altijd :)
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Afwezigheid en vakantie

06 juli 2012

@Dennis
Klopt, soms lijkt het wel of mensen blind zijn. Wij hadden ook eens in de winkelwagen een groot rood vlak met de tekst dat we geen orders verzonden i.v.m. vakantie. We berekenden zelfs standaard een leuke korting met als titel "Vakantiekorting" i.v.m. de lange levertijd. En dan nog schijnen mensen het niet te begrijpen.

Wij hadden het overigens ook nog vermeld in de bestelbevestiging, maar die lezen mensen sowieso al niet meer heb ik het idee.


Wat je het beste kan doen is niet op vakantie gaan, maar dat is natuurlijk geen optie. Dan maar een paar boze klanten die het meestal aan zichzelf te danken hebben omdat ze niet goed lezen.

Ik zou alleen wel dagelijks of anders eens per twee dagen de mail behandelen. Als klanten bijvoorbeeld 2 weken geen antwoord krijgen voelen ze zich al snel opgelicht en kan het escaleren op fora en dergelijke. Je kan bijna altijd wel even een moment per dag vinden om wat mails te behandelen, ik tenminste wel. Als je dat echt niet wilt zorg dan voor een auto responder met uitleg over de vakantieperiode.
 
favoriet
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 april 2012
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

09 juli 2012

goed om te lezen dat er lotgenoten zijn... ;)

Wij hebben een familiebedrijf en willen dus graag samen op vakantie.
In het verleden hebben we meerdere malen een vakantiekracht ingeschakeld, maar vanwege het seizoen, vakantie en warme weer was het per definitie rustiger in onze shops, en moeten de kosten en baten goed worden afgewogen.

De laatste jaren gaan we gewoon op pad en sluiten we de deuren, keurig met een melding dat we gesloten zijn, dat bestellingen na datum X weer worden verzonden en dat de vragen vanaf dat moment ook weer worden beantwoord. De centrale beveiliging houdt ons fysieke pand keurig in de gaten ;) en zelf monitoren we de gang van zaken online vanaf het vakantie adres.

Voor klanten die geduldig zijn en toch een bestelling plaatsen, bieden we een leuke korting of een cadeautje. Aan de hand van de ingevoerde kortingscode kun je dan ook zien of ze de mededeling hebben gelezen. Klanten die de kortingscode niet hebben gebruikt kun we achteraf (bij klachten) altijd alsnog een korting of cadeau aanbieden, en voor de overige klanten zijn wij dan misschien maar enorme kl**tz*kken. Hetzijzo.
 
mirellatreffers
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 februari 2012
Contacteer:

Re: Afwezigheid en vakantie

16 augustus 2012

Wij nemen gewoon vakantie elk jaar!
Wat wij idd wel doen is duidelijk vermelden vanaf tot wanneer er vakantie is, wanneer er weer verstuurd gaat worden.
Maar dat weerhoud er klanten niet van om te bestellen.
Als je een goede shop hebt, hebben klanten dat er zeker wel voor over.
www.packlikeapro.nl ruimste keuze in Packing Cubes en reis opbergers.
 
Jaap1
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 oktober 2011

Re: Afwezigheid en vakantie

26 augustus 2012

Leuk onderwerp. Ik heb hier speciaal naar gezocht.
Vorig jaar zomer had ik maar 1 webshop met dropshipping, dat ging allemaal door toen ik weg was. Dit jaar 4 webshops en geen dropshipping meer. Ik heb besloten de tent helemaal 1 maand op slot te doen, en geen mail of telefoon te doen. Maar nu kom ik thuis, ik heb enkele boze mails (ondanks koeieletters in de webshops en op de website dat er geen mails beantwoord worden), en circa 250 verzoeken voor een offerte. Ik kan normaal gesproken de mailbox nét aan bijhouden, maar nu is het onbegonnen werk. Ik vraag me ook af wat wijsheid is, de oudste mails eerst, of de meest recente eerst?

Ik ga voortaan toch maar de laptop meenemen. Een paar uur werk per dag scheelt een veelvoud daarvan na de vakantie, en het scheelt ook stress. En als een deel van de verkopen door gaat is dat alleen maar meegenomen.

Ik lever ook vrij technische goederen en ik ken niemand die dat voor me waar zou kunnen nemen, behalve dan een concullega.