Ik heb een Webwinkel gestart die zich richt op het inkopen & verkopen van uitrusting.
Nu heb ik binnen de EU al aardig wat contacten weten op te bouwen en mijn eerste aankopen en verkopen gedaan.
Nu wil ik mijn inkoop uitbreiden om buiten de EU producten te kopen.
Nu heb ik een aantal vragen aan de ervaren spelers op het gebied van inkopen buiten de EU.
Veel contacten van mij die in Amerika actief zijn vragen om een "minimum order" om mee te beginnen.
Dit houdt bijvoorbeeld in dat ik bij Pietje BV, een begin aankoop moet doen van minimaal USD 1000,-
Nu snap ik dat je boven de €150,- Invoerrechten gaat betalen danwel BTW.. Douanerechten is echter een grijs vlak voor mij
en ik zou geen idee hebben hoeveel dit is (omdat het producten afhankelijk is) en hoe ik dit misschien zou kunnen berekenen?
Ik zou graag zien bijv; Ik koop $5000,- aan producten in Amerika welke kosten krijg ik en welke douane kosten kan ik verwachten?
Oké na deze stap heb ik de producten binnen en kan ik deze gaan verkopen. Dan verreken ik de btw over de invoerrechten en de btw over de verzendkosten
in de verkoop prijs? Wat dus een product uit Amerika aanzienlijk duurder maakt dan een import product van binnen de EU?
Is dit uberhaupt slim om te doen als ondernemer of is het beter om mij eerst te beperken tot binnen de EU?
Alvast super bedankt voor het beantwoorden van een van mijn vragen.
Waarschijnlijk mis ik heel veel belangrijke aspecten in deze topic, vandaar ook mijn interesse.
Groet, Eenshuistra