Ik zal in dit topic een beetje gaan bijhouden wat er allemaal bij komt kijken om een goede shop te gaan runnen en ik zal jullie proberen van zoveel mogelijk updates te voorzien.
Morgen staan er een aantal belangrijke telefoongesprekken op de planning met leveranciers. De leveranciers in deze branche lopen namelijk qua techniek echt 20 jaar achter als je het vergelijkt met andere branches. Zo heeft 90% van de leveranciers geen dropshipment, geen online bestelsysteem en moeten bestellingen per fax komen...
Gelukkig zijn er een aantal leveranciers die het concept erg leuk vinden en willen babbelen omtrend dropshipping en online betalen, normaliter doen ze dit niet gaven ze aan maar ze vinden het concept dermate interessant en haalbaar qua omzet dat er te praten valt.
De shop zelf zal starten via het systeem van Getseoshop.com om de doodsimpele reden dat ik hun systeem uitermate geschikt vind, niet te duur en eventueel later alsnog kan overstappen naar een custom made shop, maar daar is op dit moment gewoonweg geen budget voor.
Re: Sledehondenshop.nl updates
2Ik weet dat er altijd over elke shop platform wel wat te zeggen valt, maar toch.. op basis van je omzet. Wat als je shop super gaat lopen?? Ik heb toen (iets meer dan een jaar geleden) gekozen voor biedmeer. Ook vanwege relatief lage kosten en vooral het snelle kunnen beginnen. Als ik toen voor SEO shop had gekozen was ik nu een jaar later dus ruim 2 keer zoveel kwijt geweest als dat ik nu bij biedmeer kwijt ben geweest. En dan reken ik dus die premium account met 2% provisie (maar met de kennis die ik toen had, had ik ws voor de 6% optie gekozen eerst.. brr...). En ervan uitgaande dat je na een jaar nog meer gaat groeien... Ik vind dat een rare manier hoor om op die manier een licentie aan te bieden.
Het is natuurlijk jouw keuze en ik weet niet of je al veel hebt rond gekeken maar ik zou er nog eens over nadenken. Er zijn zoveel webshop aanbieders. kosten op basis van omzet.. ik vind het niks...
Hoop niet dat je je aangevallen voelt, ik bedoel het vriendelijk.
btw, is dat omzet inc. of ex. de verzendkosten? en in of ex btw??
Maar ik ben benieuwd naar je ervaringen en vorderingen!
Het is natuurlijk jouw keuze en ik weet niet of je al veel hebt rond gekeken maar ik zou er nog eens over nadenken. Er zijn zoveel webshop aanbieders. kosten op basis van omzet.. ik vind het niks...
Hoop niet dat je je aangevallen voelt, ik bedoel het vriendelijk.
btw, is dat omzet inc. of ex. de verzendkosten? en in of ex btw??
Maar ik ben benieuwd naar je ervaringen en vorderingen!
3BiedMeer ziet er niet uit daarnaast is GetSeo vele malen uitgebreider en over die provisie valt te onderhandelen
De bedoeling is 6-12 maanden bij GS te blijven en dan een offerte te laten maken voor een custom made shop dus eigen beheer etc.
De provisie is 4% van je omzet minus verzendkosten etc.
De bedoeling is 6-12 maanden bij GS te blijven en dan een offerte te laten maken voor een custom made shop dus eigen beheer etc.
De provisie is 4% van je omzet minus verzendkosten etc.
4Vandaag gaat de brief op de post om de naam van de webshop in mijn register te vermelden ( dit verplicht 1 leverancier namelijk ).
Getseoshop is bezig met een nieuwe template waardoor de gehele rechter en linkerkant compleet custom aan te passen is! Even wachten dus om Kiyoh.nl etc te implenteren totdat de template aangepast is.
Ook al paar keer erop gehamerd dat ik zaken wil doen met Sisow.nl ipv Buckaroo (veel te duur, slechte verhalen), Multisafepay (klant moet zich eerst aanmelden erg omslachtig), Ogone idem als Buckaroo. Getseo gaf aan dat er rond Maart hierover gesproken gaat worden, hopelijk gaan ze dit snel implenteren aangezien veel starters hier baat bij hebben
Getseoshop is bezig met een nieuwe template waardoor de gehele rechter en linkerkant compleet custom aan te passen is! Even wachten dus om Kiyoh.nl etc te implenteren totdat de template aangepast is.
Ook al paar keer erop gehamerd dat ik zaken wil doen met Sisow.nl ipv Buckaroo (veel te duur, slechte verhalen), Multisafepay (klant moet zich eerst aanmelden erg omslachtig), Ogone idem als Buckaroo. Getseo gaf aan dat er rond Maart hierover gesproken gaat worden, hopelijk gaan ze dit snel implenteren aangezien veel starters hier baat bij hebben
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Dat geldt alleen voor MultiSafepay fast checkout, dat eind januari 2011 het Complete-pakket verving. Bij het uitgebreidere Connect-pakket hoeven klanten voor hun betalingen geen MultiSafepay-account te gebruiken.Max24 schreef:Multisafepay (klant moet zich eerst aanmelden erg omslachtig)
6Zo, weer wat nieuwe updates omtrend de shop. De shop is nog steeds niet live aangezien Getseo bezig is met een nieuwe template engine en ik dit eerst wil afwachten, daarnaast wil ik geen gebruik maken van hun betalingssystemen en kies ik voor Sisow.nl
In Maart/April zal Sisow een gesprek met hun hebben hierover, als alles vlekkeloos verloopt kan dan de shop live. Ook wat gesprekken gehad met leveranciers die nooit dropshipping doen, maar het concept zo leuk vinden en uniek dat ik binnenkort een aantal leveranciers zal gaan bezoeken. Daarnaast fabrikanten van hoogstaand voer gesproken zoals GreenHeart etc (wat in dierenwinkels amper verkrijgbaar is) en ook die willen graag rond de tafel!
Het eerste gesprek staat voor begin April op de planning, waarschijnlijk in Maart ook nog een aantal maar dat moet ik nog even bespreken met de leveranciers.
In Maart/April zal Sisow een gesprek met hun hebben hierover, als alles vlekkeloos verloopt kan dan de shop live. Ook wat gesprekken gehad met leveranciers die nooit dropshipping doen, maar het concept zo leuk vinden en uniek dat ik binnenkort een aantal leveranciers zal gaan bezoeken. Daarnaast fabrikanten van hoogstaand voer gesproken zoals GreenHeart etc (wat in dierenwinkels amper verkrijgbaar is) en ook die willen graag rond de tafel!
Het eerste gesprek staat voor begin April op de planning, waarschijnlijk in Maart ook nog een aantal maar dat moet ik nog even bespreken met de leveranciers.
7Volgende week dinsdag gesprek met 1 leverancier hier thuis. Wel lijk ik tegen een probleem aan te lopen waarvan ik de oplossing nog niet heb. Er zijn 2 verschillende merken die in het buitenland zijn gevestigd, maar hier in Nederland contactpersonen hebben. Nu heb ik aangegeven graag te willen dropshippen zeker gezien de prijsstelling van deze producten (400,- per stuk), maar de Nederlandse contactpersoon geeft aan dat hij 1-2 keer per week bij de fabriek besteld en dan geleverd krijgt en hij levert het weer uit aan de winkeliers. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit ga oplossen, maar ik heb beide merken wel nodig in mijn assortiment.
8Zo weer even een update:
Leverancier is hier afgelopen week geweest en heeft alles zeer netjes uitgelegd. Veel producten gezien die kwalitatief erg goed zijn en we ook zeker gaan verkopen. Inkoopwaardes zijn prima (€200,- en gratis verzending) alleen kan je NIET via de website bestellen en daar krijg ik toch wel de kriebels van, alles moet per e-mail of fax etc maar dit zou in de toekomst gaan veranderen. Een bijkomend probleem is dat ik geen foto's heb van de producten, wel is er een catalogus maar dat is vrij lastig om daar kwalitatief goede foto's uit te knippen en ook zeer onhandig.
Een andere leverancier heeft inmiddels ons papierwerk ontvangen voor inschrijving, maar na inmiddels 3 telefoontjes hebben we nog steeds geen inlog gegevens, erg frustrerend en dus maandag maar weer eens bellen.
De webshop zal aankomende week gebouwd worden i.c.m. Magento. Ik heb de hele week zitten zoeken naar een Template die aan mijn wensen voldeed en warempel ik heb er een gevonden. Sowieso is aankomende week een belangrijke week aangezien we het traject financiering ingaan samen met een financieel advies bureau, er zijn gewoon wat euro's nodig om het een en ander in te kopen. Gelukkig geen tienduizenden euro's, maar geld lenen bij familie is iets wat ik uit principe gewoon niet wil doen vandaar deze keuze.
Leverancier is hier afgelopen week geweest en heeft alles zeer netjes uitgelegd. Veel producten gezien die kwalitatief erg goed zijn en we ook zeker gaan verkopen. Inkoopwaardes zijn prima (€200,- en gratis verzending) alleen kan je NIET via de website bestellen en daar krijg ik toch wel de kriebels van, alles moet per e-mail of fax etc maar dit zou in de toekomst gaan veranderen. Een bijkomend probleem is dat ik geen foto's heb van de producten, wel is er een catalogus maar dat is vrij lastig om daar kwalitatief goede foto's uit te knippen en ook zeer onhandig.
Een andere leverancier heeft inmiddels ons papierwerk ontvangen voor inschrijving, maar na inmiddels 3 telefoontjes hebben we nog steeds geen inlog gegevens, erg frustrerend en dus maandag maar weer eens bellen.
De webshop zal aankomende week gebouwd worden i.c.m. Magento. Ik heb de hele week zitten zoeken naar een Template die aan mijn wensen voldeed en warempel ik heb er een gevonden. Sowieso is aankomende week een belangrijke week aangezien we het traject financiering ingaan samen met een financieel advies bureau, er zijn gewoon wat euro's nodig om het een en ander in te kopen. Gelukkig geen tienduizenden euro's, maar geld lenen bij familie is iets wat ik uit principe gewoon niet wil doen vandaar deze keuze.
9Inmiddels de keuze gemaakt om een affiliate campagne op te starten bij Tradetracker en later M4N daaraan toe te voegen. De reden waarom ik voor Tradetracker heb gekozen is de klantenservice en vriendelijkheid waarmee ik behandelt werd en de prijs/kwaliteits verhouding. Daarnaast is Tradetracker een van de grootste affiliatebureau's dus ik denk dat we de juiste keuze gemaakt hebben, alhoewel dat altijd maar afwachten is.
Als het goed is ontvang ik vandaag de gewijzigde Magento Template van mijn programmeur
Ik zou het op prijs stellen als jullie hier wat posten wat jullie er zo allemaal van vinden!
Als het goed is ontvang ik vandaag de gewijzigde Magento Template van mijn programmeur
Ik zou het op prijs stellen als jullie hier wat posten wat jullie er zo allemaal van vinden!
10Zojuist contact gehad met een leverancier en eindelijk de beschikking over inlog gegevens. Nadat ik ingelogd was viel mij direct de absurde verzendkosten van 8.95 ex btw per order op. Volgens een medewerker zijn dit de prijzen die hun gekregen hebben van het koeriersbedrijf in kwestie (DPD) en dat lijkt mij sterk aangezien ik destijds veel goedkopere prijzen kreeg met een kleinere afname per maand. Dus of men maakt expres winst op de verzendkosten of ze zijn ''genaaid'' door DPD, iets wat mij niet realistisch lijkt. Ik heb daarom maar mijn accountmanager van DPD doorgegeven om daar eens contact mee op te nemen, want hun zullen toch ook wel begrijpen dat mijn klanten geen 9,50 euro per bestelling gaan betalen aan verzendkosten?
11Ook goed mogelijk: de leverancier rekent de kosten van verpakkingen en de handling door.Max24 schreef:Nadat ik ingelogd was viel mij direct de absurde verzendkosten van 8.95 ex btw per order op. Volgens een medewerker zijn dit de prijzen die hun gekregen hebben van het koeriersbedrijf in kwestie (DPD) en dat lijkt mij sterk aangezien ik destijds veel goedkopere prijzen kreeg met een kleinere afname per maand. Dus of men maakt expres winst op de verzendkosten of ze zijn ''genaaid'' door DPD, iets wat mij niet realistisch lijkt.
12[quote="Ward"][quote="Max24"]Nadat ik ingelogd was viel mij direct de absurde verzendkosten van 8.95 ex btw per order op. Volgens een medewerker zijn dit de prijzen die hun gekregen hebben van het koeriersbedrijf in kwestie (DPD) en dat lijkt mij sterk aangezien ik destijds veel goedkopere prijzen kreeg met een kleinere afname per maand. Dus of men maakt expres winst op de verzendkosten of ze zijn ''genaaid'' door DPD, iets wat mij niet realistisch lijkt.[/quote] Ook goed mogelijk: de leverancier rekent de kosten van verpakkingen en de handling door.[/quote]
3-4 euro voor verpakking... Ze versturen honderden zoniet duizenden bestellingen per maand btw. Ik heb dit nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd Dat ze wat extra rekenen ala (bijvoorbeeld 7 euro incl btw) maar toch geen 9,50.
3-4 euro voor verpakking... Ze versturen honderden zoniet duizenden bestellingen per maand btw. Ik heb dit nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd Dat ze wat extra rekenen ala (bijvoorbeeld 7 euro incl btw) maar toch geen 9,50.
13en de jongen/meisje die het inpakt voor je die is blij met een hondenkoekje aan het eind van de dag?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
14[quote="eentje"]en de jongen/meisje die het inpakt voor je die is blij met een hondenkoekje aan het eind van de dag?[/quote]
Dat snap ik ook wel eentje, maar als ik kijk naar andere groothandels in verschillende branches vragen die geen 3-4 euro extra aan verzendkosten maar 1 euro ongeveer.
Dat snap ik ook wel eentje, maar als ik kijk naar andere groothandels in verschillende branches vragen die geen 3-4 euro extra aan verzendkosten maar 1 euro ongeveer.