Enige idee over hoe Moneybookers werkt?

1
Beste mensen!

Nogmaals een vraag van mij!
Weet iemand hoe moneybookers werkt qua installeren?

Mijn Host Strato.nl weet het namelijk niet maar ze zijn wel partners van elkaar -.-''

Het probleem is nu zo dat als ik wil betalen via mn eigen webshop met een test account dan moet ik inloggen met een moneybookers account..

Erg vervelend voor de consument natuurlijk.
Ik heb alles wat ik kon verifiëren als geverifieerd maar ik zie nergens de optie Ideal instellen als betaal optie voor mn klanten...

Ik heb moneybookers ook al meerdere keren een bericht gestuurd maar die antwoorden gewoon niet..

Hopelijk heeft iemand een antwoord!

Re: Enige idee over hoe Moneybookers werkt?

2
Je moet om betalingen te kunnen ontvangen een zakelijk account aanmaken.
Je moet o a je bankrekening laten verifieren. Dit kun je gewoon aanvragen bij hun.

Betalen met ideal en andere betaalwijzen kan via de gateway, documentatie staat gewoon op hun site.
https://www.moneybookers.com/app/help.p ... oppingcart

Je kunt voor allerlei landen verschillende betaalwijzes krijgen, je account moet alleen voor enkele vrijgegeven worden.
Werkt prima, je kunt de adresgegevens van de klant doorgeven (net als paypal) zodat de klant niet een account hoeft te maken.

Contant info:
https://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=m_contact

Ben niet van moneybookers, gebruik het al wel jaren. oa voor de minder gangbare creditcards zoals amex, diners, en JCB. Je betaald geen vaste kosten dus daarom is moneybookers wel handig.

Gr, Theo

Re: Enige idee over hoe Moneybookers werkt?

3
Ik werk prive veel met Moneybookers. Op zich gaat dat prima, maar voor merchants zijn er nadelen waaronder een hele grote. Zo is de interface niet volledig Nederlandstalig, en is Moneybookers erg onbekend in ons land.

Maar dit vind ik grootste probleem:
Een betaling via bijv. iDEAL kun je ook zonder een moneybookers account doen. Na afloop van de betaling wordt voor de klant aan de hand van het ingegeven email adres een wachtwoord gemaakt, en heeft hij een account waar de klant de volgende keer op kan inloggen.
Veel klanten doen niets met het account. Met als gevolg dat als ze een volgende keer willen betalen, dan wordt er na het invullen van het email adres de melding getoond dat de klant moet. Geen idee natuurlijk wat het wachtwoord is, dus voor hetzelfde gemak gaat je klant verder met een ander email adres. Tot nog toe gaat alles prima, denkt de klant.

Want als hij beide keren heeft betaald met iDEAL is het rekeningnummer al bekend bij Moneybookers. Gevolg: geld wordt wel afgeschreven van de rekening, en de bestelling wordt geweigerd omdat de klant in de ogen van MB een fraudeur is. Na een weekje krijgt hij het geld wel teruggestort op de rekening, maar staat bij Moneybookers wel 10 euro in het krijt ivm in rekening gebrachte kosten.
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento