Als men hoge prijzen vraag kan ik me dat wel voorstellen dat je de klant tegemoed komt door de verzendkosten te betalen.
Maar webwinkel met lage prijzen?
Hoe doe je dat?

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Als je er 1.000 inkoopt betaal je maar 1,-moncherry schreef:Dus je koopt een armband in voor 1.80 die verkoop je voor 4.95 die verzend je voor 1.95 en daarover betaal je btw verdien +/- 20 cent?
Dan doe je iets niet goedmoncherry schreef:waar je vervolgens in geen 1000 jaar van af komt![]()
Dat is natuurlijk per webwinkel verschillend.moncherry schreef:Hoe doen ze dat geen verzendkosten binnen NL vragen? Als men hoge prijzen vraag kan ik me dat wel voorstellen dat je de klant tegemoed komt door de verzendkosten te betalen. Maar webwinkel met lage prijzen? Hoe doe je dat?
Onzin dat als je je prijzen laag houd je niets verkoopt. Doordat jij de prijzen laag houd en anderen dat ook doen maak je zelf de markt kapotmoncherry schreef:Dank je wel voor je duidelijke antwoord.
Ik bezit dus heel veel (sieraden)artikelen onder de 10,- en zelfs 5,- euro en zelfs voor 1,-
Bereken verzendkosten, maar beloon bij hogere uitgave, en bij 50 euro verzendkosten gratis.
Je houd je prijzen express laag anders verkoop je geen drol, maar als je dan ook nog eens de verzendkosten moet gaan betalen houd het verkopen via internet volgens mij binnen kort voor vele geheel op...
@Max24 - De sieradenmarkt ken ik niet, dus misschien is het daar waar.Max24 schreef:Ik durf te wedden dat ik jouw producten met 200% marge kan verkopen alleen heb ik daar de tijd niet voor aangezien het veel werk is zie bovenstaande punten. Verzendkosten houd ikzelf altijd aan en gratis boven 50 euro etc doe ik niet aan
serviesonline schreef:Bij mij zijn de verzendkosten 9,50, aangetekend en verzekerd (verzekering neem ik voor eigen rekening) ongeacht het gewicht en het aantal dozen.
Bestellingen boven de 250 euro geen verzendkosten.
Brievenbusdoosjes vraag ik 4 euro voor.
Ik heb absoluut niet het idee dat er minder om word besteld.
Ga jezelf niet bestelen heren, en concureer elkaar niet dood
Haken helemaal geen mensen af hoor zie Informatique.nl die gewoon honderden zoniet 1-2000 bestellingen per dag hebben en gewoon 6,50 rekenen op iedere order. Ik blijf erbij dat service en kwaliteit etc nog steeds erg veel meespeelt of iemand daadwerkelijk besteld of niet, ondanks de hogere verzendkosten misschien.Memento schreef:serviesonline schreef:Bij mij zijn de verzendkosten 9,50, aangetekend en verzekerd (verzekering neem ik voor eigen rekening) ongeacht het gewicht en het aantal dozen.
Bestellingen boven de 250 euro geen verzendkosten.
Brievenbusdoosjes vraag ik 4 euro voor.
Ik heb absoluut niet het idee dat er minder om word besteld.
Ga jezelf niet bestelen heren, en concureer elkaar niet dood
Aan de ene kant ben ik het wel eens met jou antwoord. Maar volgens mij verkoop jij vrij dure producten en 9,50 euro verzendkosten op een product van bijvoorbeeld 200,- euro is te overzien.
Maar als je deze zelfde verzendkosten rekent op een product van 20,- euro haken er naar mijn idee toch een hoop mensen af.
Hoeveel verkoop je gemiddeld per keer. Een prijs van 46 euro all-in is beter en als je weet dat je per keer gemiddeld 3 artikelen verkoopt kom je nog goed uit. Soms verdien je dan aan de verzendkosten en soms verlies je er op.44 euro als prijs en de 6 euro verzendkosten worden er naderhand bijgedaan of
50 euro all in prijs zonde verzendkosten of
47 euro pet 3 eur verzendkosten?