bedrijvenpagina.nl

1
Zojuist werd ik gebeld door bedrijvenpagina.nl. Zij hadden op basis van de gegevens verstrekt door de KvK een advertentie voor mijn bedrijf op hun website aangemaakt. Opzich niet onaardig. Maar naar mate het gesprek vorderde bleek als snel dat hier, voor het zichtbaar blijven van de advertentie, een bijdrage van 200,- euro per jaar wordt gevraagd.
Zij geven hiervoor ook een klanten garantie van 20 klanten. Hoe dit precies in zijn werk gaat is mij onduidelijk. Voor 200,- euro krijg je dus een uitgebreide vermelding + link naar je eigen website + klanten garantie voor een jaar lang.

Voor mij als startende ondernemer is dit nog wel een aardig bedrag om zomaar ja op te zeggen. Ik heb ze dus verteld hier nog mee te wachten. Graag zou ik jullie mening willen weten over deze website en dergelijke promotieactiviteiten. Is dit het geld waard of kan ik dit geld beter besteden aan andere marketingactiviteiten.

Re: bedrijvenpagina.nl

4
Let altijd heel goed op twee dingen in de kleine lettertjes: (a) is het € 200 per jaar of per maand en (b) zit je niet meteen vast aan een contract voor bijvoorbeeld 3 jaar? Bij advertentiefraude of acquisitiefraude worden beide misbruikt, waardoor je vastzit aan een advertentiecontract voor 36 maanden × € 200 per maand = € 7.200.

Niet dat er in dit geval iets niet in de haak is, maar voorzichtigheid is geboden. Het onderbuikgevoel lijkt me in dat opzicht terecht, want het gaat nog te vaak mis.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: bedrijvenpagina.nl

5
Dirkjan schreef:
PeterPastoor schreef:Ik vertrouw ze nooit eigenlijk :( Ik zou het dus niet doen :D
Is jouw reactie op meer gebaseerd dan je onderbuikgevoel? Niet dat daar iets mis mee is, maar pas op dat het geen "Wat een boer niet kent dat eet hij niet." uitspraak wordt.
Mjah het is idd een onderbuikgevoel :S
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: bedrijvenpagina.nl

6
Ik doe eigenlijk nooit zaken met internetmarketeers, media, websites of promotie mogelijkheden die ik niet zelf ontdek maar die mij via e-mail benaderen. Als ik zelf nog nooit op zo'n website ben geweest, als ze al een advertentie hadden staan en jij nog nul bezoekers had ontdekt, of als ze zelf al zo slecht vindbaar zijn dat ze per e-mail mensen over hun websites en advertentiemogelijkheden moeten vertellen, zal er wel iets mis mee zijn denk ik. Denk ik dan.

Maar ik ben al verpest als het op internetreclame aankomt. Zit al te lang in het wereldje denk ik. ;)
Nu op mijn weblogs:

Re: bedrijvenpagina.nl

7
Cirkel....

Zij genereren traffic omdat iedere bezoeker de toko online opzoekt wanneer ze er nog niet van gehoord hebben. Een directory was jaren terug fantastisch; nu een uit de hand gelopen linkfarm.

Voor 200 euro per jaar kun je een paar zeer relevante backlinks scoren; met relevant bedoel ik dan vooral heel relevant voor je doelgroep. Je wordt online gevonden op zoekwoorden; mensen lopen veel minder 'de online gouden gids' langs om een aanbieder van een bepaald product of bepaalde dienst te vinden.

Ik kan mij er verder niet in vinden dat KvK deze gegevens zomaar verstrekt....en ik stoor mij verder vooral aan het feit dat ze bewust op zoek zijn naar 'online leken'....die door het mooie verhaal waarschijnlijk concluderen dat 200 euro een koopje is.

Re: bedrijvenpagina.nl

8
Bedrijvenpagina.nl verkoopt gebakken lucht, je krijgt een volledige vermelding van je bedrijf, die verder geen toegevoegde waarde heeft.

De klantengarantie is de grootste onzin die er bestaat, 10 of meer klanten gegarandeerd in een jaar... en als je die niet hebt krijg je van hun een extra jaar met je vermelding om alsnog die klanten te verkrijgen..

die 10 klanten komen niet, met een beetje geluk loopt je bedrijf gewoon goed en kan het lijken alsof bedrijvenpagina hier aan meegewerkt heeft, terwijl je dit helemaal zelf hebt gedaan.

Ik ben er inmiddels klaar mee :)
onderstaande pagina heeft nog wat info over dit bedrijf, link hem op je eigen pagina, en laten we hopen dat mensen er niet meer intrappen.
http://gianttest.no-ip.biz/bedrijf/

Re: bedrijvenpagina.nl

9
Behalve allerlei vage garanties (10 klanten... :S) vertrouw ik dit soort linkfarms ook niet. Daarnaast maak ik bij elke vorm van adverteren de afgeving wat de verwachte opbrengst zal zijn; voor 200 euro heb je wellicht 4.000 clicks via Google Adwords. Daar zullen echt wel meer dan 10 klanten bij zitten hoor....

Re: bedrijvenpagina.nl

10
Precies, meestal slaat het helemaal nergens op!

Jammer, want het klinkt allemaal heel erg leuk..


Ik heb zelf een pagina genomen, onder ongeveer de zelfde voorwaarden, bij Allebedrijvenin.nl

Behalve dat mijn toekomstige cliënten kunnen lezen dat ik tevreden cliënten heb, zie ik voorlopig geen toegevoegde waarde aan deze pagina!

Nee.. één en all onzin.
http://www.corduroyfinance.com

Accounting, Law, IT and Marketing

Re: bedrijvenpagina.nl

11
Ik werd ook gebeld en inderdaad kwamen er nogal wat kosten bij kijken, wat hij uiteraard niet in het gesprek noemde...heb er niet op gereageerd, want vond het nogal onzinnig. En die 20 klanten..vind dat nogal stomme 'belofte'.

Re: bedrijvenpagina.nl

13
Hoi!

Vorig jaar begon ik ook als starter en ja, ik werd ook gebeld en ja, ook ik moest meedoen anders was ik een slechte ondernemer :?

Ik wil het woord oplichterij niet gebruiken, maar de vraag rees mij: waarom moet dit zo duur zijn?

Re: bedrijvenpagina.nl

14
Ik werd zojuist ook gebeld, hij gaf mij een garantie op 8 nieuwe klanten komend jaar. Echter ik krijg geen geld terug als hij dit niet waar maakt. Kortom dit is geen garantie maar list en bedrog. Het is jammer dat ik mijn gesprek niet opgenomen had, anders had ik hem aangegeven bij justitie.

Met vriendelijke groet,

Charles Westendorp

Re: bedrijvenpagina.nl

15
Nou, mn klompt brak zowat..
Werd net gebeld door een agressieve verkoper van bedrijvenpagina. Heb ik al eens eerder aan de lijn gehad en toen aangegeven NIET geinteresseerd te zijn, was toen in orde en zou niet meer gebeld worden.
Nu belt er iemand op om te praten over mijn vermelding (die staat er dus wel op, mét telefoonnummer...) want m'n telefoonnummer is niet bekend en e-mail ook niet. Vreemd, want ze bellen me wel op beide nummers en alles staat op mn (én hun) website.
Heel snel afgewimpeld en meneer zou mijn vermelding verwijderen. Heel vreemd verhaal dit!

Re: bedrijvenpagina.nl

16
Ook ik ben benaderd. Eerder al had ik dit topic gelezen.

Mevrouw vertelde mij dat ik mijn basisvermelding voor maar € 250,- om kon zetten en ze garandeerde mij daarvoor 11 klanten in een jaar.
Ik vertelde mevrouw dat ik geen interesse had in 11 klanten in een jaar voor dat bedrag. Haar uitgelegd dat ik eerder op zoek ben naar 11 klanten per kwartier. Ze zei dat ze het wel kon verhogen naar 15 klanten in een jaar.
Ik weer gezegd dat ik daar geen interesse in heb en zeker niet voor die prijs. Mevrouw ging wel even met de manager praten of ze het bedrag konden verlagen.
Mijn reactie: Nee bedankt.
Ze snapte niet dat ik dat niet wilde.

Ze begon over mijn vindbaarheid en ik vertelde haar dat ik goed genoeg vindbaar ben in google. Ja zegt ze, maar niet als potentiële klanten uw bedrijfsnaam niet weten.
Tijdens dit gesprek ben ik meteen naar de website gegaan en heb "ruitersport" en "Hellevoetsluis" ingetypt.
Ik kwam niet eens tevoorschijn in de zoekresultaten!!!!!!

Heb het gesprek afgekapt. Wat denken ze wel?
http://www.horsetopshop.nl

Re: bedrijvenpagina.nl

18
Doe aub nooit met de bedrijvenpagina.nl/echt een oplichters.ik werd gebeld door hun voor een advertentie,ik moest 110 euro betalen voor half jaar,tot eind van 2012.nu heb ik een factuur gekregen met een bedrag van 267,75 euro.Ik heb natuurlijk meteen gebeld om te vragen hoe kan dat en ik heb de duidelijke antwoord gekregen van een hele "vriendelijke" mevrouw- Nee,dat is de bedrag die U moet betalen,anders wordt alles door onze incasso buro sowieso geincasseerd.ahh,hoe kan dat soort oplichters nog steeds geld verdienen in Nederland??

Re: bedrijvenpagina.nl

21
Je kan als bedrijf bij de KvK gewoon adressen bestellen hoor voor mailings etc. Ook kan je een abbo nemen op alle startende bedrijven bijvoorbeeld.

Re: bedrijvenpagina.nl

22
Ik ben ook zojuist gebeld door bedrijvenpagina.nl met een soort gelijk verhaal. Dat wij vermeld staan op die website en dat er op dit moment heel veel mensen naar onze producten zoeken, maar dat ze ons niet kunnen bereiken omdat onze contactgegevens niet compleet zijn.
Toen ging er bij mij al een soort waarschuwingsbelletje rinkelen. Ze wou graag weten of al onze gegevens klopten zodat klanten met ons in contact konden komen. En ook de 10 klanten per jaar garanderen, zo niet dan kregen we een 2e jaar gratis. Voor maar 199,-

Toen ik haar vroeg of ze mij die informatie wilde mailen zodat ik het kon doorlezen kreeg ik een lang verhaal over dat zij alleen telefonisch werken omdat een bedrijf namens hen wel eens spookfacturen heeft verstuurd. Ook dit vond ik vreemd. Ik vertelde haar dat ik ging nakijken hoeveel bezoekers we al via hun site krijgen aangezien we er schijnbaar opstaan. Dit was volgens haar niet mogelijk want bezoekers kunnen niet doorklikken via onze vermelding op hun website. Dat kan alleen na de betaling.
Toen ik vervolgens zei dat ik haar wel zou terugbellen als we geïnteresseerd zijn kapte ze mij af en riep ze snel dat ze woensdag terug zou bellen om vervolgens het gesprek af te breken.

Snel opgezocht via Google en via een forum van de KvK zag ik al een hoop negatieve dingen en ook hier kwam ik berichten tegen. Gelukkig heb ik mijn onderbuik gevoel gevolgd door niet te happen. Maar het was ook wel een heel vreemd verhaal..
http://www.basis-outdoor.nl

Re: bedrijvenpagina.nl

23
SanneD schreef:Ik ben ook zojuist gebeld door bedrijvenpagina.nl met een soort gelijk verhaal. Dat wij vermeld staan op die website en dat er op dit moment heel veel mensen naar onze producten zoeken, maar dat ze ons niet kunnen bereiken omdat onze contactgegevens niet compleet zijn.
Toen ging er bij mij al een soort waarschuwingsbelletje rinkelen. Ze wou graag weten of al onze gegevens klopten zodat klanten met ons in contact konden komen. En ook de 10 klanten per jaar garanderen, zo niet dan kregen we een 2e jaar gratis. Voor maar 199,-

Toen ik haar vroeg of ze mij die informatie wilde mailen zodat ik het kon doorlezen kreeg ik een lang verhaal over dat zij alleen telefonisch werken omdat een bedrijf namens hen wel eens spookfacturen heeft verstuurd. Ook dit vond ik vreemd. Ik vertelde haar dat ik ging nakijken hoeveel bezoekers we al via hun site krijgen aangezien we er schijnbaar opstaan. Dit was volgens haar niet mogelijk want bezoekers kunnen niet doorklikken via onze vermelding op hun website. Dat kan alleen na de betaling.
Toen ik vervolgens zei dat ik haar wel zou terugbellen als we geïnteresseerd zijn kapte ze mij af en riep ze snel dat ze woensdag terug zou bellen om vervolgens het gesprek af te breken.

Snel opgezocht via Google en via een forum van de KvK zag ik al een hoop negatieve dingen en ook hier kwam ik berichten tegen. Gelukkig heb ik mijn onderbuik gevoel gevolgd door niet te happen. Maar het was ook wel een heel vreemd verhaal..

LOL, belde mij pas ook met exact hetzelfde verhaal. Wat origineel!
Geen interesse, en afkappen die handel.

Re: bedrijvenpagina.nl

25
Ik ben ook benaderd door dit bedrijf. Ik ben sowieso al sceptisch als het gaat om telefonische verkoop. Ik wil het eerst rustig op papier of digitaal doorlezen. Maar nee daar deden ze niet aan, omdat een concurrent met een bijna identieke bedrijfsnaam/website misbruik van hun naam maakte. Naja het zal wel.

Maar ze verzekerden me dat het aangaan van hun diensten beter zou werken dan Google Adwords.
Dat zijn nogal uitspraken.
Koop uw favoriete Amerikaanse eten en drinken bij http://www.interfoods.nl!

Re: bedrijvenpagina.nl

26
Ik ben zojuist voor de tweede keer in twee weken gebeld door bedrijvenpagina.nl.
Het kan best zijn dat het een serieus bedrijf is hoor.
Maar ik probeer het gesprek op een nette manier te beëindigen en de toon van deze verkoper wordt als vanzelf aggressiever en beledigender. Dat ik een onverstandig ondernemer bent en dat ik 'er zo zeker niet kom met mijn reclamebureautje'. Als het niet zo bedroevende tijdsbesteding was zou ik erom kunnen lachen.

Re: bedrijvenpagina.nl

28
Hello iederen.
Ik was laast gebelt door bedrijvenpagina.nl en zei hebben mij hun service verkopt. Toen zei ik wel ja..maar ligt ook uit dat ik nog niet hellemaal zeker was- toen krijg ik een factuur van 190€ - ik heb hun gebeld en zei ik had hun service niet nodig. Zei hebben gezegt dat omdat ik ja zei moest ik betaalen. Ik zei dat ging ik niet doen. nu krijg ik nog een factuur nu van 315€ en het zegt dat indien ik in gebreke blijf zullen zij de vordering uit handen geven aan Snijder Incasso en Gerechtseurwaarders! - moet ik de factuur nu echt betalen..of kan het ook niet? - ik ben buitenlander en versta het alles heel slecht! -kan mij iemand advies geven?
alvast bedankt

Re: moet ik de factuur echt betalen?

30
Kijk ook even goed op de factuur of het wel echt een factuur is en geen aanbieding. Misschien is het een spookfactuur. En zoek eens naar je eigen bedrijf op die site... grote kans dat je er helemaal niet op staat.