Beste forummers,
Ik heb een vraagje: Als ik op mijn website bedrijven uit ons klantenbestand op een aparte pagina wil noemen als referenties, moet ik hiervoor dan toestemming aan de klant vragen?
Lijkt mij wel zo netjes, maar ik ben even benieuwd hoe jullie hier over denken.
Mvg,
Erik
Re: Referenties vermelden op site
2Je hoort zeer discreet om te gaan met klantgegevens, je zult in dit geval dus ALTIJD toestemming moeten vragen. Ik kan me zelfs voorstellen dat jouw klanten absoluut niet op jouw site vermeld willen worden.
Klein voorbeeldje van het bedrijf waar ik werkte. En waar het dus heel fout kon gaan.
- Ons bedrijf kocht krukken in die uit de VS kwamen.
- Die kwamen netjes per zeecontainer naar NL
- Ik verkocht ze weer aan de VS, incl. kosten zeevracht etc.
- Container ging weer terug
Als ons bedrijf dus als klant vermeld zou staan op de site van onze leverancier dan had ik een redelijke uitdaging gehad om dit aan mijn klant uit te leggen.... Je kan dus je klant zeer in de verlegenheid brengen als ze niet weten dat ze op jouw site vermeld staan.
Het is soms wel een beetje afhankelijk om wat voor product en/of dienst het gaat, maar in mijn ogen ben je heel erg verkeerd bezig als je geen toestemming vraagt.
Klein voorbeeldje van het bedrijf waar ik werkte. En waar het dus heel fout kon gaan.
- Ons bedrijf kocht krukken in die uit de VS kwamen.
- Die kwamen netjes per zeecontainer naar NL
- Ik verkocht ze weer aan de VS, incl. kosten zeevracht etc.
- Container ging weer terug
Als ons bedrijf dus als klant vermeld zou staan op de site van onze leverancier dan had ik een redelijke uitdaging gehad om dit aan mijn klant uit te leggen.... Je kan dus je klant zeer in de verlegenheid brengen als ze niet weten dat ze op jouw site vermeld staan.
Het is soms wel een beetje afhankelijk om wat voor product en/of dienst het gaat, maar in mijn ogen ben je heel erg verkeerd bezig als je geen toestemming vraagt.
3Helemaal mee eens.
Altijd vragen. Ik zou het zelf ook op prijs stellen als me dit gevraagd zou worden. Heb dit bij mijn zakelijke klanten ook altijd vooraf gevraagd.
Altijd vragen. Ik zou het zelf ook op prijs stellen als me dit gevraagd zou worden. Heb dit bij mijn zakelijke klanten ook altijd vooraf gevraagd.
4Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb vandaag en gisteren al mijn zakelijke klanten een verzoek gemaild, of ze akkoord gaan met een vermelding. Ik heb dus ook toestemming gevraagd, maar ik was even benieuwd hoe anderen hierover denken.
De meeste klanten vinden het trouwens geen probleem. Ligt er ook aan wat je verkoopt uiteraard.
Ik heb vandaag en gisteren al mijn zakelijke klanten een verzoek gemaild, of ze akkoord gaan met een vermelding. Ik heb dus ook toestemming gevraagd, maar ik was even benieuwd hoe anderen hierover denken.
De meeste klanten vinden het trouwens geen probleem. Ligt er ook aan wat je verkoopt uiteraard.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!