Op mijn website, waar ik filmtickets verkoop. Promoot ik mijn nieuwsbrief. Dat werkt goed. Ik moet nog van start gaan en zit op iets over de 1.000 inschrijvers. Maar nu vraag ik me af, of het zin heeft een extra - vink vakje - te maken onder - ik accepteer de algemene voorwaarden -, vlak voor de koop button aangeklikt word. - ik schrijf me in voor de nieuwsbrief - Als extra promotie van de nieuwsbrief.
Gevoelsmatig is dat geen goede plek omdat je het bestelproces extra ingewikkeld maakt. Zijn er mensen die dit getest hebben? En hoe kijken jullie daar tegenaan? Kost dit me conversie? Ik vindt het zelf altijd erg vervelend, als ik eenmalige iets kleins bestel. Zou dit voor theater, film, voorstellingen anders liggen? Als ik op Google zoek, kom ik alleen dingen over wetgeving en nieuwsbrieven tegen. Erg nieuwsgierig of dit extra nieuwsbrief inschrijvers kan opleveren.
Groet Roland,
Re: Nieuwsbrief opt in bij accepteren algemene voorwaarden voor de koop, of/ en ergens anders op de website, wat werkt?
2Het beste is natuurlijk om dit zelf te testen.
Los daarvan; Tijdens het bestelproces is een prima plek om mensen te vragen of ze je nieuwsbrief willen hebben. Ze zijn blijkbaar al overtuigd van jouw product/dienst en willen bij je bestellen. Ze hebben dus een verhoogde interesse in jouw merk en dus ook een grotere kans om zich te abonneren. Welke andere manieren biedt je nu om men zich te laten abonneren?
Los daarvan; Tijdens het bestelproces is een prima plek om mensen te vragen of ze je nieuwsbrief willen hebben. Ze zijn blijkbaar al overtuigd van jouw product/dienst en willen bij je bestellen. Ze hebben dus een verhoogde interesse in jouw merk en dus ook een grotere kans om zich te abonneren. Welke andere manieren biedt je nu om men zich te laten abonneren?