Hallo allemaal,
Ik ben Nick, ik kom uit Arnhem, en ben vorig jaar gestart met mijn webwinkel Rampready. Omdat ik nog relatief nieuw ben in de e-commerce wereld, hoop ik hier veel van jullie ervaring te kunnen leren.
Rampready
Wat mij opviel is dat veel mensen zich niet voorbereiden op noodsituaties, ondanks dat de overheid dit wel aanraadt. En degenen die zich wél willen voorbereiden, komen terecht in een wereld vol survival-gear en 'doomsday prepping' artikelen die behoorlijk intimiderend kunnen werken. Ik zag een kans voor praktische, toegankelijke noodvoorbereiding die gewoon gebaseerd is op wat de Rijksoverheid daadwerkelijk adviseert.
Ironisch genoeg had ik zelf - ondanks dat ik fulltime werk als adviseur crisismanagement en een achtergrond heb bij Defensie en binnen de overheid - niet eens de basis noodspullen in huis die worden geadviseerd. Simpelweg omdat het zoveel werk is om alles bij elkaar te zoeken en omdat de beschikbare informatie online vooral gericht is op extreme scenario's in plaats van realistische voorbereiding. Hier moest verandering in komen.
Mijn aanpak met Rampready
Met Rampready focus ik daarom op toegankelijke noodvoorbereiding die gebaseerd is op wetenschappelijke theorieën uit het crisisdomein en officiële overheidsadviezen. Geen intimiderende survival-spullen, maar gewoon praktische producten die mensen helpen om voorbereid te zijn zoals de overheid dit bedoelt.
Zelf ben ik dagelijks bezig met de voorbereiding op crisis door mijn fulltime baan. Het helpen van mensen bij hun voorbereiding vind ik belangrijk genoeg om er naast mijn fulltime baan tijd in te investeren. Daarnaast is het voor mij ook een hele mooie leerschool om in een nieuw vakgebied (ecommerce) van alles te leren!
Ik hoop hier vooral praktische kennis op te doen over het runnen van een e-commerce bedrijf. Van marketing en conversie-optimalisatie tot logistiek en klantenservice - ik kan alle tips en ervaringen goed gebruiken. Het is fascinerend om te zien hoe verschillende ondernemers hier hun uitdagingen aanpakken.
Zijn er anderen hier die ook in een nichemarkt zitten waar educatie en vertrouwen opbouwen belangrijk is? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en de tips die jullie tot nu toe hebben!
Groet,
Nick
www.rampready.nl
Webshops te koop
Te Koop: Webshop in duurzame plasticvrije producten te koop
B2B en B2C verkopen. Voornamelijk organische bezoekers. Inkoop direct bij fabrikant. Verkoop ook via andere platforms.
Statistieken
3 berichten