[GESLOTEN] Webwinkel rustig in januari/februari ??

1
Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar september heb ik mijn webwinkel geopend met leuke kado's, woondecoraties en hebbedingen. Ik had niets te klagen tm de decembermaand, liep als een treintje en nu in januari en februari zeer rustig.
Is dit de periode van het jaar...hebben jullie hier ook last van?
Of is er verbetering nodig mbt mijn webwinkel.
Het adres is: irisathome . nl

Ik adverteer via marktplaats; gratis en admarkt en via Google.

Ik hoor graag jullie feedback.

Vriendelijke groet,
Iris van Bergen
Laatst gewijzigd door eentje op 27 januari 2012, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic aangepast naar feedback topic.

Re: Webwinkel rustig in januari/februari/ periode vh jaar of

3
Heb je gekeken waar de bezoekers vandaan kwamen? Was het je vriendenkring die bestellen?

September opgestart. Waar kwamen de bezoekers vandaan in December?

Er zijn trends in je branche. December is wel een goede maand maar 14 febr zou dat ook moeten zijn. Dus daar mis je iets. Heb je daar ook rekening mee gehouden?

Ik moet ook erg lang wachten op je site....

Te lang. Neem eigelijk al niet de moeite om verder te kijken.

4
Laden gaat bij mij wel gewoon snel. Rustig voor de tijd van het jaar.. misschien wel. Onlangs was er een topic met precies hetzelfde onderwerp en daar kwam mede ook uit dat het misschien wel aan de tijd van het jaar kan liggen. Het is nu maart en ik denk dat het nog steeds niet is zoals het was bij jou..!?

Qua starten ben je precies voor de drukke maanden gestart. Je had dus eigenlijk gelijk veel klanten in november/december. Misschien moeten de mensen even wat minderen na de decembermaand?! Ook belangrijk om in gedachte te houden zijn natuurlijk de ski-vakanties, carnaval en het boeken van de zomervakantie.

Aangezien je pas in december begonnen bent kun je niet zeggen of het 'rustiger' is aangezien je geen vergelijkingsmateriaal hebt.
http://www.seebuyplay.nl
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Bedankt voor de reacties.
Van mijn vriendenkring/bekenden moest ik het in het begin niet hebben...(allemaal leuke reacties, maar geen kopers) de kopers kwamen via marktplaats en google aangezien ik toen al druk adverteerde. In het begin was het rustig, maar na het toevoegen van meer artikelen werd het beter. Ook op een marktje gestaan en tips gekregen van een mede ondernemer.
Met Valentijn had ik een speciale pagina aangemaakt.
Wat betreft het lange wachten op mijn site begrijp ik niet...kan ook aan uw computer liggen misschien? Waar moet u zolang op wachten, dat de site zichtbaar word?
Heb hier zelf geen problemen mee. (ook niet als ik bij iemand anders kijk)

Groet, Iris

7
Hangt er heel erg vanaf wat je verkoopt. Sommige artikelen zijn meer onderhevig aan impuls aankopen of het seizoen dan anderen. Verkoop je luxe producten dan zal je in november/december veel meer verkopen dan in januari/februari. Verkoop je winter(sport) artikelen dan zal je ook in januari en februari nog goed lopen etc.

8
Je link is weggehaald uit je bericht dus ik kan je site helaas niet bekijken.
Het is nu wel, in zijn algemeenheid, een rustigere periode. Wij hebben dit deels op weten te vangen door ons assortiment fors uit breiden. Maar het is natuurlijk nog geen november/december. Dat zijn traditioneel topmaanden in de meeste branches.
Houdt je wel contact met je bestaande klanten? Via een nieuwsbrief of andere media-vormen? Hiermee stimuleer je herhalingsaankopen.

12
Staat ook al keurig in het eerste bericht dat de handtekening daar voor gebruikt kan worden.. :wink:

Ik zal het topic even aanpassen zodat het een feedback topic wordt. Voor algemene vragen die niet direct betrekking hebben op je eigen webwinkel (bijvoorbeeld of het seizoen van invloed kan zijn op verkoopcijfers) kan er gewoon een topic zonder link naar je eigen webwinkel aangemaakt worden.

Re: [irisathome.nl] Webwinkel rustig in januari/februari ??

14
Frisse leuke site, gezellige mooie spulletjes
Het klopt natuurlijk wel dat het hele jaar zijn up's en down's heeft, januari is vaak toch wel een diepte punt na de dure december maand. Maar meestal heb je extra goede zaken gedaan in november/december vergeleken met de rest van het jaar. En dus eigenlijk ook weer geen diepte punt te noemen. :wink: