Hoi, Ik ben van plan een (soort van) webwinkel te beginnen, maar deze op een internationaal publiek te focussen. De betalingen zullen denk ik in dollars plaatsvinden (met bv google checkout oid)
Weet iemand hoe het werkt om deze inkomsten in euro binnen te krijgen en hoe dit belastingtechnisch in elkaar steekt?
Re: Internationale site - dollar naar euro
2Je boekt de bedragen in adhv. de huidige dollarkoers. Volgens mij moet je binnen Google Checkout trouwens ook voor euro kunnen kiezen. Dan betaalt men jou altijd in euro's, ook al hebben zij een andere valuta in hun eigen land.
3Open een dollarrekening (kan ook bij een Nederlandse bank). Vooral als je inkoopt in dollars, is dat nuttig, anders betaal je twee keer kosten voor het omwisselen van dollars in euro's en terug euro's in dollars. Bovendien ben je minder afhankelijk van wisselkoersen en kun je zelf het moment kiezen waarop je dollars omwisselt in euro's.
4Volgens mij kan dat in Paypal ook redelijk realtime maar je betaalt wel een wisselkoers. Het is dus wel nadelig. Maar zoals al was aangeraden kun je ook in Paypal kiezen om dit deels in dollars te laten staan. Je hebt dan twee tegoeden, eigenlijk vergelijkbaar met twee rekeningen.Wouter Hol schreef:Je boekt de bedragen in adhv. de huidige dollarkoers. Volgens mij moet je binnen Google Checkout trouwens ook voor euro kunnen kiezen. Dan betaalt men jou altijd in euro's, ook al hebben zij een andere valuta in hun eigen land.
Nu op mijn weblogs:
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!